Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D Mark II => Firmware-update <=

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon 5D Mark II =&gt; Firmware-update &lt;=

    Oorspronkelijk geplaatst door multipasser Bekijk bericht
    Mmm.Strange, ik had een reply gepost maar hij is niet online gekomen.

    Soit, DJim snapt het probleem. Inderdaad met Auto-iso.
    Ik weet heus wel hoe ik moet fotograferen en ik heb ook voldoende kennis om manueel te fotograferen, maar met kinderen en een hond wil je binnen (bij redelijk weinig licht) snel foto'so maken zonder je bezig te houden met de juiste manuele belichting. Ik spreek dan over f1.4 tot f2.8. Maar als de camera 1/f neemt als sluiter heb je 80% bewegingsonscherpte. 1/50ste op een 50mm is ECHT niet genoeg voor een bewegend voorwerp. 1/100ste zal ook al nipt zijn, maar toch een stuk beter.

    Altijd dat pocherig gedoe op dit forum zodra je 'maar' wilt point en shooten met een Pro Camera. Alsof dat een doodzonde is.
    Maar net daarom gebruik je toch NIET de av stand, maar WEL de S stand? Je wil toch voorkeur aan je sluitersnelheid?
    Ik begrijp niet goed, je zegt dat je kunt fotograferen, en toch maak je eeN
    basisfout?

    Comment


    • #17
      Re: Canon 5D Mark II =&gt; Firmware-update &lt;=

      Ik denk dat Voor wat jij wil er weinig anders mogelijk is dan de "M" mode icm met het gebruik van een onrechtstreekse flash.

      Het heeft niets met "die hard" te maken , maar de "M" werkt toch even soepel als de andere modi?
      En anders de "groene" modus maar gebruiken zekers

      Jo(han)
      Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

      Comment


      • #18
        Re: Canon 5D Mark II =&gt; Firmware-update &lt;=

        Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
        Maar net daarom gebruik je toch NIET de av stand, maar WEL de S stand? Je wil toch voorkeur aan je sluitersnelheid?
        Ik begrijp niet goed, je zegt dat je kunt fotograferen, en toch maak je eeN
        basisfout?
        Als er 1 stand is die de look van een foto bepaald is het de AV mode. Maar dat moet ik u niet uitleggen neem ik aan.

        Na het diafragma moet sluiter goed zitten. Iso maakt me niet uit want de ruis is minimaal. Dus met de S stand ben ik niet veel. Trouwens hij gaat waarschijnljk toch altijd volledig open nemen om dan pas de iso te spelen. Terwijl ik liever heb dat hij op F1.8 of F2.0 blijft zodat de lens wat scherper is. Dus AV stand is de enige manier om daar controle over te hebben, buiten M.

        Waarom moet een mens altijd verantwoording afleggen over zijn werkwijze? Het gaat initieel over een feature die zeker aanwezig moet op een semiPro toestel. Terwijl alle nikons het wel hebben?
        Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

        Comment


        • #19
          Re: Canon 5D Mark II =&gt; Firmware-update &lt;=

          Oorspronkelijk geplaatst door multipasser Bekijk bericht
          Terwijl ik zeer blij ben met de komende firmware update ben ik serieus teleurgesteld in het fotogedeelte.

          Ik trek 90% in AV en dat is eigenlijk niet bruikbaar op de 5D omdat hij altijd de sluiter op 1/f doet! Dus trek je met een 17mm gaat hij 1/20ste als sluiternemen (tenzij hij te veel licht zou binnenkrijgen). Wat wil zeggen dat zeeeer veel foto's bewegingsonscherpte hebben. Zeker als je met een 50mm trekt zit je op 1/50 a 1/40. Om zot van te worden!

          Ik weet dat de diehards gaan zeggen, trek op M, maar dat is soms niet simpel als je snel foto's wil maken van je kleine of de hond. Dan wil ik semi point en shoot. En dat is AV bij mij.

          Ik hoor dat Nikon deze optie bijna in elke camera heeft zitten en dat de 1d ook zo'n functie heeft om 0.5/f te nemen bv? Hopelijk voegen ze dit ook toe want eigenlijk is dit een super pro camera met een serieuze handicap!

          uw auto-iso afzetten en zelf een iso-waarde kiezen
          rtfm
          Canon R | Leica Q
          EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
          Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
          [/COLOR]

          Comment


          • #20
            Re: Canon 5D Mark II =&gt; Firmware-update &lt;=

            Oorspronkelijk geplaatst door multipasser Bekijk bericht
            Als er 1 stand is die de look van een foto bepaald is het de AV mode. Maar dat moet ik u niet uitleggen neem ik aan.

            Na het diafragma moet sluiter goed zitten. Iso maakt me niet uit want de ruis is minimaal. Dus met de S stand ben ik niet veel. Trouwens hij gaat waarschijnljk toch altijd volledig open nemen om dan pas de iso te spelen. Terwijl ik liever heb dat hij op F1.8 of F2.0 blijft zodat de lens wat scherper is. Dus AV stand is de enige manier om daar controle over te hebben, buiten M.

            Waarom moet een mens altijd verantwoording afleggen over zijn werkwijze? Het gaat initieel over een feature die zeker aanwezig moet op een semiPro toestel. Terwijl alle nikons het wel hebben?

            Wacht even, EERST moet je sluiter goed zitten denk ik, DAN PAS je diafragma, want je spreekt toch over bewegingsonscherpte. Nu wil je weer de lens iets toeknijpen, en je sluiter hoog houden. dan wordt het toch manueel ingrijpen hoor.

            Ik zou dan de iso zo hoog mogelijk zetten, kies dan toch maar AV, zet diafragma op wat je wil (1.8 ofzo), en dan krijg je toch automatisch je hoogts mogelijke shutterspeed? Daar gaat een Nikon ook niet beter doen hoor.
            En heeft je toestel geen geheugenstand? daar programmeer je toch die settings in dan?

            Desnoods koop je een Nikon, maar betere fotos ga je niet maken, want de wetmatigheid van iso / F stop en Shutterspeed is bij elk toestel identiek...

            Comment


            • #21
              Re: Canon 5D Mark II =&gt; Firmware-update &lt;=

              Quotes Multipasser:

              "Altijd dat pocherig gedoe op dit forum zodra je 'maar' wilt point en shooten met een Pro Camera. Alsof dat een doodzonde is."
              .............................
              "Waarom moet een mens altijd verantwoording afleggen over zijn werkwijze?"
              -------------------------------------------------------------------------------------------------
              Als ge deftig beeldmateriaal wilt op evenementen en dergelijke zal je werkwijze in ieder geval meer naar 'point & shoot' neigen dan naar manueel, zeker geen doodzonde.
              Veel pro's (grote namen)zullen je vertellen dat ze meestal op de 'p' van 'professional' fotograferen en dat je een idioot bent om het jezelf zo moeilijk te maken want de camera weet het toch beter.
              Je moet helemaal geen verantwoording afleggen, begin daar es mee

              Ik schiet meestal in AV omdat ik altijd in de eerste plaats m'n scherptediepte onder controle wil hebben, meestal zal ik de iso hoog genoeg hebben (manuele iso) om een deftige sluitertijd te krijgen.
              En als dat niet zo is, dan heb ik wat bewegingsonscherpte wat dikwijls alleen maar bijdraagt aan de sfeer van een foto. Voor gecontroleerde shoots zoals landschap en portretten niet uiteraard tenzij het de bedoeling is.

              Licht en sfeer -extreme 'in focus' en ruisonderdrukking zullen me worst wezen.

              Dit gezegd, het is 'spijtig' dat de camera niet iets meer flexibel is in dat opzicht, en ook auto-iso tot amper 400 met flash sucks imo..
              Dat zijn dingen die ik niet te vlug verwacht verholpen te worden met firmware updates..

              Comment


              • #22
                Re: Canon 5D Mark II =&gt; Firmware-update &lt;=

                Canon doet toch zijn best met de FW updates de laatste tijd.
                Voor het eerst dat ze nieuwe functies toevoegen dus het kan en ze zullen het meer en meer doen.

                Hopelijk fixeren ze zich niet enkel op Video, wat ook cool is vermits ik hem al voor 2 reclamespots gebruikt heb De 25fps is een blessing!

                Wat de auto-iso betreft: Het is heel simpel. AV wil ik als maatstaf voor mijn 'look', dan wil ik dat de camera minimaal focallength.2 voor de sluiter en iso mag hij zo hoog zetten als hij wil. Auto iso gaat tot 6400 geloof ik. Ik denk dat die functie wel in de 1D zit en meeste nikons? Kan iemand dit bevestigen?
                Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

                Comment


                • #23
                  Re: Canon 5D Mark II =&gt; Firmware-update &lt;=

                  Er is een nieuwe firmware, maar nog geen nieuwe mogelijkheden, alleen wat problemen opgelost.



                  Of het banding probleem beter is is nog onbekend.

                  Comment

                  Working...
                  X