Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lensadvies bij D90

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lensadvies bij D90

    Hoi allen,

    Ik sta op het punt mijn eerste DSLR aan te kopen.
    Het zal een Nikon D90 worden die ik bij een niet nader vernoemde winkel in Turnhout ga halen ;-)

    Nu twijfel ik over de lenzen die ik het best zou kopen.

    Vermits ik 2 kleine kinderen heb en het momenteel nogal frisjes is buiten zal er redelijk wat binnen gefotografeerd worden. Echter tijdens een wandeling schiet ik al eens graag een mooi gebouw of een natuurlandschap.

    Nu twijfel ik tussen de volgende combinaties

    Body D90 + 18-105mm : 833€
    Body D90 + 18-55mm + 55-200mm : 908€
    Body D90 + 18-105mm + 70-300mm : 1208€
    Body D90 + 18-200mm VRII : 1299€

    Wat is het beste? Meer investeren in 1 lens zoals bijv. De 18-200 VRII of het gemak van meerdere lenzen...

    Alvast bedankt
    Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

  • #2
    Re: Lensadvies bij D90

    ene staat er nie tussen en sluit net iets beter aan en het zijn 2 van de betere lenzen en een super combo.

    een D90 in kit met 16-85VR en een 70-300VR .
    Last edited by david_ve; 11 december 2009, 16:54.
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Lensadvies bij D90

      Als het maar de 70-300 VR is.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Lensadvies bij D90

        Oorspronkelijk geplaatst door spyro Bekijk bericht
        Wat is het beste? Meer investeren in 1 lens zoals bijv. De 18-200 VRII of het gemak van meerdere lenzen...
        Ik denk dat je je vergist... je investeert in het gemak van één lens.
        Het gemak van meerdere lenzen heb ik zo nooit ervaren. Ik heb er maar 5, en da's een rugzakje vol. Eén lens gaat in een kleine tas, en is veel gebruiksvriendelijker.
        Maar waarom koop je een DSLR ? Is het voor het gemak, of om foto's te maken ?

        Mijn advies, als ik je openingspost zo lees...
        Je hebt je zinnen gezet op de D90, waar niets fout mee is. Koop er één lensje bij, bijvoorbeeld de 18-105VR. Deze lens is veelzijdig, en laat je toe landschappen, gebouwen en je familie te fotograferen. Als je heel veel binnen gaat fotograferen, koop er dan een flash bij, een SB600 of SB900. Naar de toekomst toe kan je nog altijd uitbreiden met lenzen die ofwel lichtsterker, ofwel meer zoombereik hebben of beide. De 16-85VR vind ik persoonlijk veel te duur voor wat hij te bieden heeft in verhouding tot de 18-105VR. Hij is iets scherper, en daar houdt het op. Je wint niets in lichtsterkte of diafragma, en net dat is soms belangrijk.

        Mvg

        Chris

        Comment


        • #5
          Re: Lensadvies bij D90

          Bedankt voor de info Chris. Ik begin alvast met de 18-105
          Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

          Comment


          • #6
            Re: Lensadvies bij D90

            Oorspronkelijk geplaatst door spyro Bekijk bericht
            Bedankt voor de info Chris. Ik begin alvast met de 18-105
            Lijkt me alvast een goede keuze. Ik zou zeggen: leer je toestel (en jezelf) ermee kennen.
            Later kan je dan veel beter inschatten welke kant je op wilt met je fotogerief. Al te vaak
            zijn er mensen die beginnen met 2, soms 3 lenzen. Maar plots willen ze met hun fotografie
            een heel andere kant op. Bijvoorbeeld in plaats van een 75-300 meer breedte, dus een
            10-22 of zoiets. Vandaar dat je beter je toestel en jezelf leert kennen met 1 lens om van
            daar uit te ondervinden en te leren wat je verdere behoeften zijn.

            Comment


            • #7
              Re: Lensadvies bij D90

              En ondertussen ligt de D90 hier met een 18-105mm op mijn bureau te blinken.
              Toptoestel zo lijkt het, ik heb het boekje al helemaal doorgenomen, ga nu wat experimenteren en vanaf 26 januari begin ik aan een basiscursus fotografie.

              Thx for the advise !
              Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

              Comment


              • #8
                Re: Lensadvies bij D90

                Als ik van u was kocht ik me er de Tamron 17-50mm 2.8f bij..;echt waar de moeite op de D90...heb ze zelf en als je eens op locatie's moet trekken met minder licht is dit toch wel een prachtlensje..;prijs/kwaliteit

                grtz Templar
                D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                Comment

                Working...
                X