Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon ? Sony ? Need your help ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon ? Sony ? Need your help ...

Snuffel eens rond op de site van sony, ze hebben een nieuwe reeks uitgebracht waar je erg leuke dingen meer kan doen en speciaal kan bewerken/ speciale instellingen op het toestel zelf kan doen.

Comment

Waarom zou je de A350 tov de A300 kiezen?
      Kan je daar eens op antwoorden?
      Canon 5D2 en wat glas

Comment

Ik heb nu inderdaad net eens de site van sony zelf bekeken,
        en ik denk dat ik uiteindelijk toch voor de sony alpha 380 zal gaan...
        Die is momenteel nog niet uit, maar deze lijkt mij héél interessant aangezien ik nog maar een amateuristische beginneling ben...

Bedankt voor de tip alvast,
        ik wist nog niet dat er een nieuwe reeks uitkwam die meer gericht was naar beginnelingen!

Comment

tja, de nieuwe reeks met a230, 380 etc. zou voor beginners/amateurs geschikt zijn, maar ik was ook amateur toen ik de a200 kocht en dat gaat echt prima, je hebt het zo door, en dat geldt ook voor de a300, 350 en de a700.
          Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
          Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
          Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

Comment

Ik fotografeer al een jaar met de sony alpha 200 en was daar zeer tevreden over. Nu heb ik terug 1 van sony de alpha 900 die echt zeer goed is de dof en de full frame is echt .

Nu heeft sony ook wel een minpuntje vooral als je meer wilt werken met flitsers en strobist enz is het aanbod zeer beperkt bij sony en kan je bv geen goedkope flitsers kopen of je hebt al speciale dingen nodig voor op je sony.
            Canon 5D MK II, 85mm 1.2,12-24,24-70 2.8,Fishy

Comment

Ter informatie, de Alpha 330 en 380 is/zal uitkomen. eventjes wachten...
              Ik heb een Sony Alpha 300, werkt goed, maar een beetje beperkt in randaparatuur die nogal duur blijkt te zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Olaf Bekijk bericht
                Ter informatie, de Alpha 330 en 380 is/zal uitkomen. eventjes wachten...
                Ik heb een Sony Alpha 300, werkt goed, maar een beetje beperkt in randaparatuur die nogal duur blijkt te zijn.
                Zou toch niet wachten op die nieuwe Sony's Op zowat alles heeft men bespaard; zelfs de lensmount van de nieuwe objectieven is van plastiek. En je zit ook nog eens vast aan Sony dedicated memory
                α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                Flickr____No place to be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
                  Zou toch niet wachten op die nieuwe Sony's Op zowat alles heeft men bespaard; zelfs de lensmount van de nieuwe objectieven is van plastiek. En je zit ook nog eens vast aan Sony dedicated memory
                  Volgens de Sony site A230 niet:
                  Opnamemedium
                  Memory Stick PRO Duo™/Memory Stick PRO-HG Duo™/Memory Stick PRO-HG Duo™ HX/SD-geheugenkaart/SDHC-geheugenkaart
                  Dus je kunt zowel het "Sony dedicated memory" als de gewone SD kaartjes gebruiken (is ook zo voor de A330 en voor de A380 ).

Comment

Zolang er niet evenveel betaalbaar spul voor Sony aan te schaffen valt als voor "de grote twee" moet ik helaas voor C&N pleiten, en jammer genoeg niet voor Sony. Dat zegt niets over de kwaliteit. Daarnet nog zo'n verhaal gelezen, naast de 13-punten (?) opsomming van Reginald Dwight vroeger deze week. Dat ging nu niet over Sony, maar over een andere "kleine garnaal".
                    Last edited by LesC; 27 mei 2009, 13:47.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KazzZ Bekijk bericht
                      En waarom zou je de A350 tov de A300 willen kopen?
                      Ik kan me voorstellen dat men deze koopt voor de 14Mp, maar dan moet er wel rekening mee gehouden worden dat dat geen zin heeft als je er lenzen op zet die niet in staat zijn dit niveau van detail te halen... Maar wie echt wel goeie lenzen heeft, kan deze beter op een a350 zetten .
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        Zolang er niet evenveel betaalbaar spul voor Sony aan te schaffen valt als voor "de grote twee" moet ik helaas voor C&N pleiten, en jammer genoeg niet voor Sony.
                        ...13-punten (?) opsomming van Reginald Dwight vroeger deze week. Dat ging nu niet over Sony, maar over een andere "kleine garnaal".
                        Zelden heeft iemand nood aan al het "betaalbaar" spul van Canon... En dat van Nikon is al veel minder uitgebreid, ook veel minder betaalbaar, en regelmatig zelfs duurder dan dat van Sony... Het aantal lenzen zegt bovendien lang niet alles over de mate waarin een merk aan de vragen van het merendeel van consumenten beantwoordt. Als je daaraan twijfelt, moet je misschien eens op zoek naar cijfers ivm de evolutie van het marktaandeel van kleine garnaal Sony van 2006 tot vandaag .

En van het lijstje van 13 punten van RD zijn er misschien wel 4 van toepassing op Sony, maar anderzijds zitten er aan Sony pluspunten die je niet bij C/N hebt (voor mij in elk geval toch).
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                          Zelden heeft iemand nood aan al het "betaalbaar" spul van Canon... En dat van Nikon is al veel minder uitgebreid, ook veel minder betaalbaar, en regelmatig zelfs duurder dan dat van Sony... Het aantal lenzen zegt bovendien lang niet alles over de mate waarin een merk aan de vragen van het merendeel van consumenten beantwoordt. Als je daaraan twijfelt, moet je misschien eens op zoek naar cijfers ivm de evolutie van het marktaandeel van kleine garnaal Sony van 2006 tot vandaag .
                          Is toch wat kort door de bocht.
                          Canon is vooral bij de gepassioneerde amateurs gegeerd voor zijn F4 lijn, die Nikon maar zeer beperkt heeft. Nikon heeft dan weer andere zaken verder uitgediept. Ze zijn elkaar waard.(Logisch als ze beide marktleider zijn).
                          Wat de cijfers betreft is het natuurlijk veel gemakkelijker om, bij een marktaandeel van enkele percenten, je marktaandeel te verdubbelen dan met een marktaandeel van 35%!!!
                          Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Ik vraag me eigenlijk af wat iedereen moet hebben van Canon? Naar mijn mening veel te duur geprijsd.
                            Al eens aan Pentax gedacht? Oerdegelijk materiaal!
                            Pentax K200D

Comment

Zelfde discussie, man... kleine garnaal!

(en ik vind dit spijtig, maar 't is nu eenmaal zo)
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                                Zolang er niet evenveel betaalbaar spul voor Sony aan te schaffen valt als voor "de grote twee" moet ik helaas voor C&N pleiten, en jammer genoeg niet voor Sony. Dat zegt niets over de kwaliteit. Daarnet nog zo'n verhaal gelezen, naast de 13-punten (?) opsomming van Reginald Dwight vroeger deze week. Dat ging nu niet over Sony, maar over een andere "kleine garnaal".
                                Het verhaal van Reginald Dwight bruist van onkunde en vooroordelen.
                                Slechte raadgever!

Het is tragisch dat zo'n verhaal ook nog eens ge- quote wordt.

Comment

Working...
                                X