Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon ? Sony ? Need your help ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon ? Sony ? Need your help ...

Ik begin nu langzaamaan uit te kijken om mezelf een digitale spiegelreflexcamera aan te schaffen, maar 'k wou toch even jullie " meer professionele " mening hierover...

Als eerst wou ik vragen wat jullie voorkeur krijgt,
    een Canon of een Sony ?
    Ik twijfel namelijk tussen die twee omdat ik over Canon al veel goede comments heb gehoord, maar zelf heb ik een zwak voor Sony ...

En prijs/kwaliteit gezien, welke zouden jullie nemen ?
    Zowel van de Sony-(alpha?)-reeks als van de Canon-reeks ...
    (maximum een 800 euro!)

Dus kortom, welke camera prijzen jullie mij aan ?

Alvast bedankt !!!

Re: Canon ? Sony ? Need your help ...

Zelf heb ik onlangs mijn eerste DSLR, een Sony alpha 300 gekocht. Een instapmodel, zeg maar. Als beginner ben ik hiervan zeer tevreden en moet ik nog véél leren qua capaciteiten en instelmogelijkheden van mijn toestel.
    Waarom Sony? Ik heb eveneens een zwak voor het merk. Ik heb nog nooit een slechte ervaring gehad met Sony.
    Als je max. 800 euro wil uitgeven, zal je sowieso geen slecht toestel kopen (Sony of Canon). Sony's Alpha-reeks, Canon's 450D of 1000D. Toestellen zijn aan elkaar gewaagd, of zo heb ik hier toch al gelezen. De lenskeuze is minstens even belangrijk.
    Sony α7ii
    5OOpx

Comment

Als je keuze uitgaat naar Sony, vooral voor Sony gaan. Sedert Sony een nieuwe FF op de markt heeft gezet is de prijs van het vorig topmodel heel hard gedaald. Voor 750 € koop je nu een pracht van een Sony A700 met kitlens; dus je kan meteen van start

A700 met DT 18-70 voor 733 €
      α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
      Flickr____No place to be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
        Als je keuze uitgaat naar Sony, vooral voor Sony gaan. Sedert Sony een nieuwe FF op de markt heeft gezet is de prijs van het vorig topmodel heel hard gedaald. Voor 750 € koop je nu een pracht van een Sony A700 met kitlens; dus je kan meteen van start

A700 met DT 18-70 voor 733 €
        Inderdaad ! Doen !!

Comment

de kwaliteit van de kitlens is niet goed genoeg voor het toestel
          althans volgens de reviews op het web

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hido Bekijk bericht
            de kwaliteit van de kitlens is niet goed genoeg voor het toestel
            althans volgens de reviews op het web
            Voor welk toestel dan precies ?

Ik heb momenteel interesse in de sony alpha dslr a350x ... ²

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door |eressea| Bekijk bericht
              Voor welk toestel dan precies ?

Ik heb momenteel interesse in de sony alpha dslr a350x ... ²
              De 18-70mm kitlens was oorspronkelijk bedoeld voor 6MP body's. Bij 10MP (A200/A300) valt het nog wel mee, maar bij de A350 met zijn 14MP is de lens een beperkende factor. Mogelijk geld dit ook voor de A700 met zijn 12MP. Sony heeft echter nieuwe modellen en kitlenzen aangekondigd, dus dat is binnenkort opgelost .
              about.me/stijnv

Comment

ga naar de lokale mediamarkt of andere zaak waar je alle modellen eens kunt vastnemen. neem ze vast, probeer ze even uit en koop vervolgens bij een fotozaak het model waar je je het best bij voelt. alle instapmodellen van de bekende merken zijn goed (nikkon, sony, canon, pentax), sommige zijn misschien wel beter dan andere, maar dat wordt dan ook in de prijs weerspiegeld...
                http://www.mimoza.be/

Comment

Sony heeft een nieuwe kitlens gemaakt die binnekort uitkomt, 18-55mm scheent veel beter te zijn dan de 18-70
                  Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
                  Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
                  Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

Comment

En waarom zou je de A350 tov de A300 willen kopen?
                    Canon 5D2 en wat glas

Comment

Mijnen pa heeft ook een sony gekocht (enkele jaren geleden) en hij zegt dat al hij nu apnieuw zou moeten beginnen toch voor Canon of Nikon te gaan. Als reden geeft hij dat Sony een redelijk beperkt lenzenaanbod heeft wat wel waar is. Je kan wel van Tamron of Sigma kopen maar daar is hij niet zo voor. Qua kwaliteit lopen de meeste merken wel ongeveer op gelijke hoogte hoor dus daar moet je niet op letten. Als je er niet tegenop ziet om lenzen van andere merken te gebruiken zou je best je gevoel houden, zo kan er later nooit het gevoel komen van "die Sony had ik toch liever gehad" en dan loop je daar ontevreden met je Canon.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eagle1 Bekijk bericht
                        Je kan wel van Tamron of Sigma kopen maar daar is hij niet zo voor.
                        Is daar een specifieke reden voor? De Sigma 10-20mm, Tamron 17-50mm en 28-75mm leken mij allemaal uitstekende en vrij betaalbare lenzen te zijn, beschikbaar in zowat elke mount.
                        about.me/stijnv

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
                          Is daar een specifieke reden voor? De Sigma 10-20mm, Tamron 17-50mm en 28-75mm leken mij allemaal uitstekende en vrij betaalbare lenzen te zijn, beschikbaar in zowat elke mount.
                          IQ is meestal goed, soms beter, zelfs!!

AF (speed) en Co ..... Hummm, Hugh...(some like hunt, slowmotion etc)
                          « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
                            Hij vindt dat een lens van het merk zelf beter is dan een lens van een ander merk.
                            En als het niet zo is dat het dan een zware afgang is voor het merk waarvan je toestel is. Ook vindt hij, en iedereen hier zal hem daar in grote lijnen in volgen dat duurdere lenzen beter zijn dan goedkopere en dat is meestal de reden waarvoor je bij een ander merk lenzen koopt. (niet dat hij met lenzen van boven de €1000 rond loopt hoor-) En in Beide gedachtengangen volg ik hem zo vader zo zoon zeker Als een lens natuurlijk veel te duur is of je kwaleiteitsnorm lager ligt dan bij de duurdere lenzen of als je merk dat type lens niet heeft koop je natuurlijk van een ander merk. Zo heeft hij bijvoorbeel een 180 mm macro van sigma en een 50-500 van Sigma. Sony heeft geen zware macro's en hun tele's zijn iets te duur
                            Last edited by eagle1; 23 mei 2009, 18:49.

Comment

't Is nu niet zozeer mijn bedoeling om daar een hoop lenzen voor bij te kopen hoor, 't is eerder amateuristisch maar 't is toch ook beetje mijn hobby waarin ik me verder wil verdiepen... Maar niet zozeer dat ik daar verschillende lenzen voor wil hebben hoor ...

En welke sony alpha raden jullie dan bijvoorbeeld aan voor een hobby-amateur (die toch wel een mooi & degelijk toestel wilt!) ?
                              Die 350 leek me wel interessant, of raden jullie iets anders aan dan ?

Comment

Working...
                              X