Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke toestel...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke toestel...

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
    't is niet omdat er Zeiss op staat dat het beter is hé... die combinatie die ik voorstelde is een bewezen waarde met een 2.8 lens, die stekescherp is, zeker op aps-c bodies.
    Bovendien heeft de A700 gecentreerde 2.8 focus sensoren (die je met de 16-80 3.5-4.5 niet kan gebruiken).
    En die 16-80 heeft last van dikke vette barrel distortion, vooral in dat 16 mm "groothoek" bereik. Om nog te zwijgen over de vignettering. Resolutie is vrij gooed, maar om de buitenkanten scherp te krijgen moet je al naar 5.6 gaan draaien...

Ik begrijp niet dat mensen blindelings achter een merknaam aanlopen, omdat een aantal van hun producten goed zijn...
    Als ik naar je sig kijk kan ik moeilijk beweren dat je ervaringsdeskundige bent. Als je naar dat van mij kijkt, zie je dat ik schiet met een A700. Ik gebruik geen Sigma, maar Tamron in het breedhoek segment. Ik gebruik de 16-105 als walk arround. Dan zit je meestal toch met 5.6 of hoger. Binnen in low light gebruik ik de Tamron. Lichtsterk en zeer scherp. Bovendien breed. Daar kom je met je Sigma niet in de buurt. Dus: op de A700 is de Sigma een overbodige lens, wegens de milimeters aan de groothoek zijde.
    Sony A77, Sony 16-105, Sony 50 1,8 ,Sigma 105 2,8 macro, Minolta 18-70, Minolta 75-300. Giotto statief, Sony 70-400 SSM, Minolta 5d (terug in de kast = zie 1), NEX5N met 18-55 en 16 2,8.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JelleVerherstraeten Bekijk bericht
      2 keer een schrijffout dus :-). Mijn oprechte excuses!

Je hebt gelijk van het gewicht, maar ik vindt die tweede ontspanner zo makkelijk....
      Ik gebruik geen 17-55 maar de 24-105, ik weet niet vanbuiten welke het meest weegt..?

Ik wilde echt niet vitten op je taal (zoals er hier wel rondlopen ), maar vond het een vreemd woord. Zoals gezegd: eenmaal kan een typo zijn, maar omdat het tweemaal zo gespeld was, wist ik het niet goed...

Die tweede ontspanknop (en andere knopjes) zijn wreed handig met de camera in portretstand.
      De 17-55 weegt 645g als ik me niet vergis.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

jeanpauldries,

je bent een ervaringsdeskundige emt de A700... ok, dat spreekt voor jou. En als het over de kwaliteiten vanb een lens gaat, dan verschillen de meningen al wel eens ifv het gebruik. Als je zoals jij vaak naar 5.6 gaat en geen behoefte hebt aan 2.8 sensoren (?), dan ga ik mee in je redenering. Die discussie over de behoefte aan een 70-200 2.8 of 4.0 bij Canon L glas eindigt ook nooit, net zoals het nodig hebben en de invloed op de beeldkwaliteit van IS... maar je hebt er tenminste de keuze tussen de 4 opties

Het is en blijft een feit dat de 16-80 een zeer scherpe lens is, maar net niet in dat bereik dat jij als surplus tov de Sigma aanbrengt 'en wat Stijn.V bevestigt). Daarom vind ik dan ook dat je wat gekleurd reageert... maar in je laatste post verduidelijk je vanuit welk standppunt. Alle begrip daarvoor. Zelf gebruik ik 2.8 heel vaak en ik ben één van die mensen die voor 2.8 ipv 4.0 ga. ik wou gewoon in alle eerlijkheid voor datzelfde budget aanbieden binnen de merken die TS verzocht (geen Nikon dus, en toch een Sony variant, met een 2.8 lens), vanuit mijn ervaringen en inzichten. En ik denk dat TS dan maar moet uitmaken of die 2.8 nodig is en of het bereik van 16 tot 24 mm, ook indien met wat vervorming / CA toch een meerwaarde kan zijn.

En ik ben wel een ervaringsdeskundige voor Canon EOS 40D + EF-S 17-55mm F:2.8 IS USM, en die zou ik persoonlijk toch verkiezen boven mijn 2 andere suggesties (omwille van het aanbod aan lenzen en aftermarket spullen, en de 40D boven de 450D met extra lens).

Maar bij deze dan misschien (en gezien budget van TS een limiet heeft dus geen ruimte biedt voor 17-50 + tele):

Sony A700 + Tamron SP AF 28-75mm XR F:2.8 Di LD Asp. Sony/KM
        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
        www.musicinframe.be

Comment

Intussen is de knoop doorgehakt...
          Ik heb me een Canon EOS 450D gekocht met lens EF-S 18-55 IS en EF-S 55-250 IS

+ UV filter
          + Cameratas Canon
          + Groter geheugenkaart (8GB)

Nu nog een goed boek op de kop kunnen tikken, zodat ik mijn camera ten volle kan leren gebruiken....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mdm74 Bekijk bericht
            Nu nog een goed boek op de kop kunnen tikken, zodat ik mijn camera ten volle kan leren gebruiken....
            Pocket à €14.95

Salontafelboek à € 39.95

Ik zie bij de uitgeverij "niet meer voorradig", maar vast nog wel te krijgen, bv bij Fnac, Standaard boekhandel...
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              Pocket à €14.95

Salontafelboek à € 39.95

Ik zie bij de uitgeverij "niet meer voorradig", maar vast nog wel te krijgen, bv bij Fnac, Standaard boekhandel...
              Bij het computerwinkeltje is de pocket voorradig:
              Fotopocket Canon EOS 450D - De ideale aanvulling op uw camerahandleiding

Comment

Intussen is de knoop doorgehakt...
                Ik heb me een Canon EOS 450D gekocht met lens EF-S 18-55 IS en EF-S 55-250 IS

+ UV filter
                + Cameratas Canon
                + Groter geheugenkaart (8GB)

Allez vooruit. Veel plezier ermee. Enne... je kan ook naar de bib gaan hoor. Daar zijn de basisboeken inzake belichting, portretfotografie,... ook al te verkrijgen voor de digitale fotograaf.
                Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                www.musicinframe.be

Comment

Working...
                X