Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wie wil een beginner een beetje helpen ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: wie wil een beginner een beetje helpen ?

Oorspronkelijk geplaatst door wigelII Bekijk bericht
    Ik zou ook gaan voor een Olympus E420 of een E410 (is een iets oudere versie maar sommige winkels verkopen hem nog altijd nieuw.
    Kwaliteit is goed en als je door je financiele beperking het moet stellen met de kitlens, wel, Olympus kitlenzen zijn veruit de beste kitlenzen op de markt (zoals trouwens de meeste Olympus lezen)

Awel he ik volg U helemaal hierin

Als je echt je eerste stappen wil zetten in de DSLR werled en een beperkt budget hebt zijn deze toestellen een aanrader.
    Maar als het even kan zou ik gaan voor deze Olympus E-520 + 14-42mm + 40-150mm kostprijs nu minder dan 500€
    Weet het is nog veel geld tegenover een compacte bridge maar je gaat meer plezier beleven omdat
    deze beeldstabelisatie heeft in de camera en de 420 reeks niet.
    Doch wij weten niet wat uw budget is, anderre oplossing is even bij aangeboden kijken voor een starters pakketje van camera en een lens

Comment

Als ik je vraag goed lees zou ik eerder kiezen voor een goede compact, met voldoende functionaliteit.
      Dan creëer je wat tijd om naar een DSLR over te stappen (merk is belangrijk, want eens gekozen moet je quasi bij je huismerk blijven - zie lenzen hierboven). Een goede instap kiezen vergt toch wat nadenken en rondsnuffelen.
      Je goede compact is dan nog steeds een praktische aanvulling. En je krijgt de tijd om verder te graven in digitale fotografie en alzo zelf voldoende kennis te vergaren om te beslissen welke DSLR je wenst.

Google eens met "welke camera" en vergelijk je wensen met hetgeen je vind (wel recente artikelen lezen, en opletten met forums - ahum).
      Eens je type gekozen kan je nog eens allerhande testen (of review (ENG)) vinden.
      bvb

LetsGoDigital is uw online magazine voor Technologie en Lifestyle, met het laatste nieuws, diepgaande achtergrond artikelen en product reviews

...

Succes in je zoekwerk.
      Canon Gear&Glass - Studio28 - BBR

Comment

Op de sectie 'objectieven' is er iemand die misschien zijn D40 wegdoet omdat hij met canonobjectieven zit............. misschien eens informeren he !

mvg
        glenn
        Mijn site...
        vandaelefotografie.be
        * BD0916BE *

Comment

hm dat wordt dus idd een moeilijke beslissing
          en ik snap jullie punt wel van iets meer uit te geven, maar dat gaat momenteel echt niet
          we hebben net gebouwd, zijn volop bezig voor terras en tuin enz, dus hebben echt wel andere prioriteiten voor de moment
          maar gezien die van mij dat ik nu heb niet echt 100% goed meer werk, kan ik bijna niet anders dan hem vervangen, want zit met een paar fotoshoot voor communiekaartjes
          Dus ja, misschien neem ik dan toch beter een bridge, en na verloop van tijd als ik wa meer ervaring heb, later overschakelen op een DSLR
          Canon EOS 1000D , kitlens Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon EF 55-200 mm 1:4.5-5.6 II

Comment

In je omschrijving lees ik niet of je graag met instellingen speelt of juist op automatisch schiet. Als een wat minder toegankelijk menu je niet stoort is de Sony H-reeks ook een hele goede! Deze bridge vind ik iets betrouwbaarder binnenshuis dan enkele concurrenten die ik heb vastgehad.
            Canon 500D met EF-S 18-135mm/3.5-5.6 IS-USM + 18-55mm/3.5-5.6 IS + 55-250mm/4-5.6 IS +EF 75-300mm/4-5.6 III + 50mm/1.8 IS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
              Kleine correctie:
              Alle objectieven met een F-mount zullen werken maar enkel degene met ingebouwde AFmotor zullen met autofocus werken. De anderen werken perfect maar in manual focus(zoals vroeger).
              Nou ja, niet zoals vroeger, want toen had je nog een lichtmeting, helder matglas (pentaprisma), ruimere scherpsteldraairing en instelwigjes.

Het is een prima toestel, maar juist dat is haar zwakke punt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antony Bekijk bericht
                sx10 is goed toestel ,werkt fijn heb zelf zone kap bij
                bij iso 200 zie ik geen ruis bij iso 400 wel maar als je dat weet ga je niet verder toch
                als je betere foto's binnen wil?? Ligt er maar aan. Als je niet verder gaat, ben je verplicht om te gaan flitsen. Oogt heel mooi voor de sfeer van een Kerstfoto

Op dat vlak is een DSLR niet te verslaan. probleem is dan wel weer met welk glas (en zelfs welke DSLR). Een 1000D met 17-85 F4.0 gaat het bij de avondlijke Kerstfoto niet halen qua sfeerbelichting. Een 5D met een 24-70 2.8 dan weer wel.

De supeririteit van de DSLR over de bridge camera bestaat, maar ligt niet altijd bij de instapmodellen. Sommige bridge camera's hebben dan ook de kwaliteiten van de goedkopere DSLR's in huis... maar bedenk wel dat je met een instap DSLR de optie hebt naar uitbreiding en upgrading, terwijl je het bij de bridge moet doen met wat je hebt, tout court. Uitzondering: de toestelletjes waar voorzetlenzen voor bestaan (ben ik niet zo'n fan van ) en de compacte DSLR's met kleine verwisselbare lenzen => Olympus en 4/3 systeem of zelfs micro 4/3: ik weet niet of je tegenwoordig de Lumix G1 kan vinden voor 500 € (met 14-45 lens wat overeenkomt met 28-90 FF)? En qua aanbod van lenzen...?? In elk geval gaat de G1 het op hogere ISO's goed doen, wat betere beelden zal opleveren buinnenshuis.
                Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schorpioentje73 Bekijk bericht
                  en ik snap jullie punt wel van iets meer uit te geven, maar dat gaat momenteel echt niet
                  we hebben net gebouwd, zijn volop bezig voor terras en tuin enz, dus hebben echt wel andere prioriteiten voor de moment
                  maar gezien die van mij dat ik nu heb niet echt 100% goed meer werk, kan ik bijna niet anders dan hem vervangen, want zit met een paar fotoshoot voor communiekaartjes
                  Dus ja, misschien neem ik dan toch beter een bridge, en na verloop van tijd als ik wa meer ervaring heb, later overschakelen op een DSLR
                  Juist.
                  Hierbij wat meer argumentatie: http://www.fujifilm.nl/fujifilm_com/...c0be5d7aaf.php
                  Canon Gear&Glass - Studio28 - BBR

Comment

Ik stel voor deze review eens te lezen. Er is nog veel meer info op deze website:
                    http://www.dpreview.com/reviews/Q408enthusiastgroup.
                    Er zijn ook reviews voor budget modellen. enige nadeel: engels.
                    Bovendien hebben ze uitgebreide fori voor elk merk en bijna elk model.
                    Internationaal publiek, vaak goed onderbouwd en weinig ge"flame".
                    Sony A77, Sony 16-105, Sony 50 1,8 ,Sigma 105 2,8 macro, Minolta 18-70, Minolta 75-300. Giotto statief, Sony 70-400 SSM, Minolta 5d (terug in de kast = zie 1), NEX5N met 18-55 en 16 2,8.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gilors Bekijk bericht
                      Juist.
                      Hierbij wat meer argumentatie: http://www.fujifilm.nl/fujifilm_com/...c0be5d7aaf.php
                      thx, die had ik ook al gelezen
                      Canon EOS 1000D , kitlens Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon EF 55-200 mm 1:4.5-5.6 II

Comment

Kijk hier eens naar. Kost soms iets meer maar dan heb je wel wat.

http://www.kieskeurig.nl/digitale_sp...105_vr/236811/

http://www.kieskeurig.nl/digitale_sp...-150mm/277854/

http://http://www.kieskeurig.nl/digitale_spiegelreflexcamera/olympus/e-520_14-42mm_40-150mm/279463/

Veel succes met je keuze
                        "The important thing is not the camera but the eye..............

but the camera helps "

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schorpioentje73 Bekijk bericht
                          Ik had ook geen groot budget en heb dus een tweedehands camera in goede staat gekocht. Ik had de canon 10D (met kaart en toebehoren) en 18-55 mm lens voor 150 euro en ben er zeer blij meer. Nu wil ik je geen 10D aanpraten, er zullen beslist vele betere zijn...maar is tweedehands geen optie voor je? Er zijn ook fotozaken die goede tweedehands toestellen verkopen.
                          Ik heb tot vorige maand ook alleen een compact gebruikt...en sinds ik de DSLR heb gaat er een wereld voor mij open. Tis maar een suggestie
                          Tweedehands objectieven, in alle soorten en maten, zijn er ook vollop.

Comment

toch nog even laten weten wat het uiteindelijk is geworden
                            vorige week pas heb ik me een Canon EOS 1000 D aangeschaft met kitlens
                            waarom deze en niet de A200 of Nikon D60, wel omdat ik nu op deze wel live vieuw heb (wel niet op de basismodi) en ik dat wel handiger vind, zeker omdat ik dat gewoon ben van mijn bridge toestel
                            en ook omdat we hele goeie reviews hadden gelezen over dit toestel, dus dan maar de knoop doorgehakt, eindelijk
                            nu nog op zoek naar een betaalbare lens om uit te breiden, want met de kitlens kom je niet zo ver

Comment

Working...
                            X