Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Input en keuzehulp gevraagd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Input en keuzehulp gevraagd

Hallo iedereen.

Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een nieuwe digicam, en ik heb wat hulp nodig met het vinden van de juiste.

Ik heb al enkele sites zoals Digicamshop.be en andere sites met keuzehulp-achtige selecties bezocht, en ik heb er al enkele gevonden die, volgens mij, het best aanleunen aan m'n verwachtingen.

Ik zal misschien eerst m'n verlanglijstje geven.

- De camera zal voornamelijk als familie/vrijetijds-camera dienen.
    - MP's zijn niet zo belangrijk, met 8+ ben ik al meer dan content
    - budget van om en bij de 300 euro, maar ik ben bereid om een kleine marge te voorzien (en ik kan dan alsnog wachten op een eventuele prijsverlaging)
    - Compact/prosumer camera, superzoom lijkt me net iets te overkill voor m'n behoeftes, maar ik ben absoluut bereid het te overwegen, zolang het geen log toestel is.
    - minimum +4, liefst +5 optische zoom, alles daarboven is leuk meegenomen
    - HD-video kwaliteit had ik wel graag gehad.
    - optische zoom mogelijk tijdens filmen.
    - opslagmedium niet belangrijk.

Zoals ik eerder al zei, heb ik al wat opzoekingswerk verricht en enkele passende modellen gevonden. Het probleem zit hem echter hier. In quasi geen enkele review die ik gevonden heb, werd er nergens of zelden gesproken over de zoommogelijkheden van de camera tijdens het filmen.

Dit zijn enkele die ik gevonden heb

Sony CyberShot DSC-W270
    Sony CyberShot DSC-W275 (ik snap het verschil niet tussen de twee, maar goed)
    Sony CyberShot DSC-W290
    Panasonic Lumix DMC-FX40
    Panasonic Lumix DMC-FX550

Panasonic TZ7 heeft als ik het goed heb wel zoom tijdens het filmen, maar ligt te ver boven m'n budget.

Graag had ik hier dan ook van geweten welke van deze toestellen kunnen zoomen tijdens het filmen, of welke jullie me kunnen aanraden die me ook wel zouden kunnen aanstaan.

Re: Input en keuzehulp gevraagd

Ik zou toch eens naar de Panasonic TZ7 kijken, hier op het forum zal wel iemand een prijs binnen jouw budget vinden...
    http://users.telenet.be/patric/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tkpatric Bekijk bericht
      Ik zou toch eens naar de Panasonic TZ7 kijken, hier op het forum zal wel iemand een prijs binnen jouw budget vinden...
      In Nederland kost ie 299,- EUR (zonder verdere accessoires)

Comment

Dan valt het zeker in m'n prijsklasse, maar ik ben iewat bezorgd in geval van garantie in dat geval.
        Even snel naar nederland rijden, of het opsturen, zie ik niet direct zitten.

Comment

De Panasonic TZ5 ( die ondertussen zijn waarde zeker bewezen heeft ) kan je nu kopen voor 229€ : http://www.fotokonijnenberg.nl/produ...er_engels.html
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
            De Panasonic TZ5 ( die ondertussen zijn waarde zeker bewezen heeft ) kan je nu kopen voor 229€ : http://www.fotokonijnenberg.nl/produ...er_engels.html
            De Belgische link naar de Panasonic Lumix DMC-TZ5 Zilver (Engels) maar opletten:
            Camera wordt geleverd zonder Nederlandse gebruiksaanwijzing en heeft geen Nederlands menu!
            Daarom misschien toch maar de Panasonic Lumix DMC-TZ6 overwegen bij Konijnenberg (België) € 284,71

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ik.niet Bekijk bericht
              De Belgische link naar de Panasonic Lumix DMC-TZ5 Zilver (Engels) maar opletten: Daarom misschien toch maar de Panasonic Lumix DMC-TZ6 overwegen bij Konijnenberg (België) € 284,71
              Maar die heeft geen HD-video, en dat wil ik net.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ik.niet Bekijk bericht
                De Belgische link naar de Panasonic Lumix DMC-TZ5 Zilver (Engels) maar opletten: Daarom misschien toch maar de Panasonic Lumix DMC-TZ6 overwegen bij Konijnenberg (België) € 284,71
                de t6 kost bij de meeste winkels 290€. bijvoorbeeld bij mij waarom altijd naar konijnenberg verwijzen?

on topic the tz6 is inderdaad een goed toestel
                de sony w275 = w270 met gratis tasje de h20 van sony is ook een zeer goed toestel met grote zoom

Te grote zoom is trouwen negatief voor de beeldkwaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Benoit Ingels Bekijk bericht
                  de t6 kost bij de meeste winkels 290€. bijvoorbeeld bij mij waarom altijd naar konijnenberg verwijzen? .....
                  Omdat Konijnenberg een site heeft waarnaar je kunt verwijzen (uw site ken ik waarschijnlijk niet) en ze hebben veel materiaal op hun site staan aan (naar Belgische normen) zeer goede (lees lage) prijzen....

Comment

Working...
                  X