Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wie wil een beginner een beetje helpen ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• wie wil een beginner een beetje helpen ?

Momenteel bezit ik een Kodak Easyshare Z740. Heel tevreden was ik er niet over, buitenshuis mooie foto's maar binnenshuis niet echt mooi te noemen. Ook is hij aan vervanging toe, en vertoont een paar mankementjes. (ferme kras in display, na 3 foto's batterij zogezegd leeg wat vroeger niet was, enz)
    Nu ben ik maar een klein amateurke, ik neem graag foto's van de kids, dus ook vaak binnenshuis, op reis, en sporadisch es voor een communicant om dan de kaartjes te ontwerpen.
    Nu was mijn vraag, welk toestel kan ik het beste nemen ? Liefst geen al te duur, want kan momenteel nie al te veel uitgeven, maar gezien ik op mijn ander toestel niet echt meer kan rekenen moet ik wel een nieuwe kopen. (onder de 400 euro)
    Ik las al veel positiefs over de Panasonic Lumix FZ28 of de Canon Powershot Sx10.
    Andere suggesties uiteraard welkom.
    Eigenlijk had ik graag een spiegelreflex, maar gezien de financiën dat momenteel niet toelaten , en er hier op forum stond dat je beter een bridge kan nemen dan een goedkoper reflex toestel, zal ik deze tip dan maar in acht nemen.
    Canon EOS 1000D , kitlens Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon EF 55-200 mm 1:4.5-5.6 II

Re: wie wil een beginner een beetje helpen ?

Oorspronkelijk geplaatst door Schorpioentje73 Bekijk bericht
    Momenteel bezit ik een Kodak Easyshare Z740. Heel tevreden was ik er niet over, buitenshuis mooie foto's maar binnenshuis niet echt mooi te noemen. Ook is hij aan vervanging toe, en vertoont een paar mankementjes. (ferme kras in display, na 3 foto's batterij zogezegd leeg wat vroeger niet was, enz)
    Nu ben ik maar een klein amateurke, ik neem graag foto's van de kids, dus ook vaak binnenshuis, op reis, en sporadisch es voor een communicant om dan de kaartjes te ontwerpen.
    Nu was mijn vraag, welk toestel kan ik het beste nemen ? Liefst geen al te duur, want kan momenteel nie al te veel uitgeven, maar gezien ik op mijn ander toestel niet echt meer kan rekenen moet ik wel een nieuwe kopen. (onder de 400 euro)
    Ik las al veel positiefs over de Panasonic Lumix FZ28 of de Canon Powershot Sx10.
    Andere suggesties uiteraard welkom.
    Eigenlijk had ik graag een spiegelreflex, maar gezien de financiën dat momenteel niet toelaten , en er hier op forum stond dat je beter een bridge kan nemen dan een goedkoper reflex toestel, zal ik deze tip dan maar in acht nemen.
    Hoi daar,

Ten eerste als je graag zeer mooie foto's wil trekken binnenshuis dan raad ik je een DSLR aan. Ik zeg niet dat de twee genoemde FZ28 en Sx 10 niet goed zijn.

maar heb al gelezen dat die Sx10 ook last heeft van ruis op iso boven de 200.
    Ik was tevreden van mijn FZ18 de voorganger van de FZ28 maar binnenshuis had ik algauw last van ruis...

En geloof me een goede instap dslr moet niet duur zijn...kijk maar naar de Nikon D40 of de canon 400D zeer goede toestellen en binnen de 400 euro met kitlens erop;
    De kitlens van de nikon is zeer goed. Die van de Canon 400D moet je opletten dat je die hebt met IS(image stabillisator) want hun oudere kitlens liet te wensen over.

Enfin je moet zelf uitmaken wat jezelf wil...maar de goedkoopste dslr van de merken Nikon en canon zijn hun prijs meer dan waard.

Succes

Grtz Dirk
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

sx10 is goed toestel ,werkt fijn heb zelf zone kap bij
      bij iso 200 zie ik geen ruis bij iso 400 wel maar als je dat weet ga je niet verder toch

Comment

Nikon D40, aanrader voor z'n prijs!

Comment

dank je wel voor de reacties tot nu toe
          die Nikon D40 heb ik eens bekeken, ziet er idd goed uit en schappelijke prijs
          Canon EOS 1000D , kitlens Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon EF 55-200 mm 1:4.5-5.6 II

Comment

dank je wel voor de reacties tot nu toe
            die Nikon D40 heb ik eens bekeken, ziet er idd goed uit en schappelijke prijs
            opletten met die goedkope D40 ... die heeft immers geen interne AF motor wat impliceert dat niet alle objectieven erop zullen werken ... je hebt dus zowiezo AF-S objectieven nodig (of HSM van Sigma of BIM van Tamron). Meestal zijn deze objectieven duurder dan de AF-D objectieven.

Greetz,
            Chris.
            www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

en wat vinden jullie van de Sony A200 ?

Comment

Alle instapreflexen zijn goed zunne...de één heeft daar zijn voordelen en de andere ginds...maar uiteindelijk zijn ze allemaal aan elkaar gewaagt.

Gewoon ze eens vastnemen en zien welke je het best in de hand ligt...mijn voorkeur gaat alle sinds naar de nikon D40.

grtz Dirk
                D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy Bekijk bericht
                  opletten met die goedkope D40 ... die heeft immers geen interne AF motor wat impliceert dat niet alle objectieven erop zullen werken ... je hebt dus zowiezo AF-S objectieven nodig (of HSM van Sigma of BIM van Tamron). Meestal zijn deze objectieven duurder dan de AF-D objectieven.

Greetz,
                  Chris.
                  Kleine correctie:
                  Alle objectieven met een F-mount zullen werken maar enkel degene met ingebouwde AFmotor zullen met autofocus werken. De anderen werken perfect maar in manual focus(zoals vroeger).
                  Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                    Kleine correctie:
                    Alle objectieven met een F-mount zullen werken maar enkel degene met ingebouwde AFmotor zullen met autofocus werken. De anderen werken perfect maar in manual focus(zoals vroeger).
                    klopt ... my mistake
                    www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

als je een nikon of canon koopt maak't niet uit welk een.
                      koop dan van het merk de 50mm f1.8 is op een instapperke wel een manuele lens
                      maar nog steeds een lens om u tegen te zeggen voor maar iets rond de 100 euro.

deze staat nu ook op mijn lijstje en hoop deze zeer snel te kunnen aanschaffen
                      Last edited by david_ve; 17 april 2009, 21:23.
                      nikon stuff

Comment

Net wat er gezegd wordt de ene is wat beter hier in en de ander daar in.
                        De een zegt nikon de ander canon en die kempen daar nog wel eens over.
                        De instap dslr camera's van een ander fabrikaat zijn net zo goed,
                        Alleen het aanbod van lenzen zijn minder.
                        Maar van de nikon d40 is deze ook wat minder. Zonder de lenzen 'waarvan de auto focus (automatische instelling) het niet doet dan.

Lenzen zijn eigelijk het belangrijkst, deze gaan een hele lange tijd langer mee dan de body.
                        Meestal komt er een uitbreiding bij, na je aankoop. Ja dan zit je wel vast aan een merk want de lenzen van de één passen niet op een andere camera fabrikaat.
                        Bijna elk merk heeft zijn eigen lenzen.
                        Hou daar wel rekening mee. Dus eigelijk is deze beslissing het belangrijkst.

Comment

en wat vinden jullie van de Sony A200 ?
                          Ik ben heel tevreden van mijn Sony A200, de kitlens is een 18-70, dus ietsje meer tele
                          dan bij de andere merken.
                          Mvg, Marc
                          Sony A77II en A550, CZ 16-80, Sony 70-300 G, Sony 35 1,8 - 50 1,8 - 85 2,8
                          http://fotos.mdlfoto.be/

Comment

Hoewel alle merken een goede starterskit hebben, wil ik je deze toch wel onder de aandacht brengen:

Bij kameraexpress: Artikelnummer: 1215491

Het gaat om de Olympus E420 met 2 lenzen de 14-42 en de 40-150. Dit houdt in dat je een bereik hebt van 28-300mm, dus van groothoek tot behoorlijk tele. Ik vond zelf het budget maar ook de kwaliteit belangrijk. Ik heb meerdere kits gehad, maar dit was de enige kit waar ik tevreden over was. I.p.v. de E420 heb ik echter de E510 en die is net wat duurder met de 2 kitlenzen. Voorlopig ben ik niet van plan om uit te breiden. Aan deze 2 lenzen heb ik genoeg. Ik heb er na verloop van tijd wel een goede flitser van Metz bij gekocht. Mijn volgende aanschaf zal de 35 mm macro zijn van Olympus. Ook dit is echter een lens die vrij goed betaalbaar is.

Ga je bij de Olympus in de prof range zitten, dan ben je wel in een keer veel geld kwijt. Voor de fotografie die ik doe (kinderen, close-up, landschap, dierentuin, af en toe voor mijn werk) heb ik dit echt niet nodig, hoewel ik het natuurlijk wel leuk zou vinden. Tweedehands en bij Sigma en Tamron is er voor Olympus duidelijk minder te krijgen. Ik wist vooraf echter duidelijk wat ik wilde, een betaalbare set die behoorlijke resultaten zou leveren, waarbij niet te veel beeldbewerking nodig is, als ik snapshot.

Veel succes en plezier met de keuze. Nogmaals verkeerd kun je niet kiezen, maar deze kit is wel heel betaalbaar.

Bart

Comment

Ik zou ook gaan voor een Olympus E420 of een E410 (is een iets oudere versie maar sommige winkels verkopen hem nog altijd nieuw.
                              Kwaliteit is goed en als je door je financiele beperking het moet stellen met de kitlens, wel, Olympus kitlenzen zijn veruit de beste kitlenzen op de markt (zoals trouwens de meeste Olympus lezen)

Comment

Working...
                              X