Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon of Sony?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon of Sony?

Ik wil nog toevoegen, liveview is handig, vooral omdat je het display naar boven en onder kan kantelen zodat je boven het hoofd van mensen nog kan fotografferen en zien wat je trekt.

Maar live view is niet handig bij felle zon, bij studioopnames met flash omdat je gewoonweg niets op liveview ziet, en door liveview te gebruiken krijg je dus meer bewogen fotos dan dat je het tegen je oog gedrukt houdt.

Comment

Ikzelf heb een Sony A700, mijn vrouw heeft de 350. Zeer tevreden over. De 350 heeft liveview.
      Voordeel van de Sony tegen de Nikon is dat de beeldstabilisatie in de body zit. Al de lenzen die je aanschaft, moeten dat dus niet hebben en zijn dus goedkoper. Wij werken voornamelijk met Sigma-lenzen, gemaakt voor Sony.
      Sony A700 - lens: Sigma 17-70

Comment

Ikzelf vind dat je het best af bent met een Sony als beginneling.
        Ik ben zelf begonnen met DSLR met een A100 en daarna een A200 en ik denk dat ik nu toch redelijk deftige foto's kan trekken. Mijn reden om een Sony te kopen was omdat:
        • Sony heeft een reputatie van héél hoogwaardige apparatuur te maken
        • Sony is relatief goedkoop
        • Sony's camera's sluiten héél goed aan op de oude Minolta-lenzen, die goedkoop op Marktplaats ed. te verkrijgen zijn.
        • Sony was (toen ik het kocht) véél vlugger leverbaar dan Nikon ed.
        • Sony heeft alles wat er op een DSLR moet staan

Nu moet je zelf weten wat je koopt én je moet ook eens horen wat iemand die met een Nikon begon te zeggen heeft

PS: ik kocht mijn A200 indertijd voor 635 euro + shipping bij Fotokonijnenberg
        PS2: Koop zéker een goed statief, moet daarom geen statief zijn van 1000 eur ofzo, maar een stevige, waar jezelf kan op leunen (allez, zo test ik toch mijn statieven ). Aangezien je nog niet weet hoe ver je wil gaan in fotografie zou ik zeggen wacht nog even met een extra lens. Ik heb lang met die standaardlens van Sony getrokken en ik heb daarmee héél Italië en Spanje enz. afgereisd, zonder problemen. Kwestie van besparen, hé, t'is financiële crisis!
        Last edited by Scorso; 26 maart 2009, 09:37.
        Sony Alpha 200 met SONY 18-70 mm/3,5-5,6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scorso Bekijk bericht
          Ikzelf vind dat je het best af bent met een Sony als beginneling.
          Mijn reden om een Sony te kopen was omdat:
          • Sony heeft een reputatie van héél hoogwaardige apparatuur te maken
          • Sony is relatief goedkoop
          • Sony's camera's sluiten héél goed aan op de oude Minolta-lenzen, die goedkoop op Marktplaats ed. te verkrijgen zijn.
          • Sony was (toen ik het kocht) véél vlugger leverbaar dan Nikon ed.
          Het zelfde lijstje kun je voor Nikon of Canon ook oplepelen.
          • Nikon en Canon hebben ook een reputatie van héél hoogwaardige apparatuur te maken
          • Nikon en Canon zijn ook relatief goedkoop
          • Nikon sluit héél goed aan op alle oude Nikor lenzen......... die ook goed te koop zijn op MP
          • Nikon en Canon zijn ook prima leverbaar

Je lijstje lezend had je dus net zo goed voor Nikon of Canon of...... kunnen kiezen!

Iedereen kan dit soort niets zeggende lijstjes oplepelen om zijn/haar merk de voorkeur te laten genieten. Dit is toch niet bruikbaar om iemand te laten kiezen tussen merken?
          ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Ik denk dat Sony en Nikon (in deze klasse) elkaar waard zijn, ga je echter naar de hogere klasse, dan biedt Nikon wel degelijkere kwaliteit, met een gans arsenaal objectieven bruikbaar vanaf de jaren 60.

Maar algemeen vind ik Sony beter op de hoogte wat fim aangaat, dan wat fotografie aangaat, Ik heb een paar jaar terug eens zo een Sony R1 gekocht, man, wat een ramp.

Comment

ik heb eventjes getwijfeld tussen een Sony A200 en de Nikon D60, net zoals jij doet.

uiteindelijk is het de Sony A200 met 18-70 kit lens geworden en ik heb er eigenlijk geen moment spijt van.

Mn schoonbroer heeft de D60 van Nikon enkele weken voor mij aangeschaft, en die heb ik even gebruikt om te kijken hoe ie werkt en of ik het wel iets vond...

de nikon kan me erg bekoren, maar omdat ik al langer compact kamera's van Sony gebruikte heb ik toch voor de Sony A200 gekozen.

ik kan alleen maar vertellen dat ik persoonlijk weinig tot geen verschillen merk tussen de Sony en de Nikon, dus ik denk dat, welke camera je ook koopt, je altijd een erg goede "instap"DSLR hebt....

succes!
              Sony A450 - Sony-Zeiss 16-80 - Sony 18-55 - Sigma 28-105 - Tamron 55-200

Comment

Hallo allemaal!

Ik heb hier zoveel gelezen over Sony, en mijn uiteindelijke keuze is dan toch gevallen op de Nikon D60. Heb hem deze week gekocht en ben dus nog volop aan het uittesten.
                Ik had de keuze Nikon/Sony ook eens voorgelegd aan mijn leraar fotografie en hij raadde me toch de Nikon aan... Zelf vond ik dat hij goed in de hand lag, en ik had er een goed gevoel bij. Er was ook een interessante aanbieding (statief, tas, geheugenkaart,.. inbegrepen), dus ja...

Alleszins bedankt voor alle toffe reacties. Binnenkort kan ik jullie lastig vallen met vragen over fotograferen zelf!

En nu maar oefenen!!
                Groetjes!

Comment

Proficiat met je aankoop en veel succes ermee

Comment

idd proficiat met de aankoop!!!

de D60 is een erg goed toestel!!!

ik heb m vrijdag nog ff gebruikt (die van mn schoonbroer)

t enige wat ik er minder aan vind is da ie mij niet echt lekker in de hand ligt en de sony wel...

verder: TOP toestel!!!!

eigenlijk kan ik geloven da je leraar je eerder Nikon aanraad dan Sony...
                    "profs" blijven bij hun Nikon en Canon blijkbaar...
                    Sony A450 - Sony-Zeiss 16-80 - Sony 18-55 - Sigma 28-105 - Tamron 55-200

Comment

Working...
                    X