Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

40D of 50D aanschaffen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 40D of 50D aanschaffen?

Ik ben nog steeds aan het denken aan een 2e body om mee te nemen op safari.
    Het verschil in prijs tussen de 40D en 50D is ongeveer 220 euro.

Voordeel 50D tov 40D 15 mp ipv 10 mp :
    Ik gebruik op safari de 100-300 f4 in combinatie met de 1.4 extender.
    Zou ik met de 50D de extender er van tussen kunnen halen en dus scherpere beelden schieten?En dan nadien croppen?

200 euro meer is toch heel wat,wat zouden jullie doen?
    Eigenlijk heb ik momenteel met mijn 20D nog steeds al wat ik moet hebben.Enkel tijdens de safari heb ik 2e body nodig om niet steeds te moeten wisselen van lenzen.

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Re: 40D of 50D aanschaffen?

Ik heb een paar maanden geleden voor dezelfde vraag gestaan, al was het verschil in prijs
    tussen de twee camera's nog aanzienlijk groter. Toch ben ik eigenlijk wel blij dat ik voor
    de 50D ben gegaan, (al heb ik geen 40D om mee te vergelijken). Maar wat ik eerst totaal
    niet belangrijk vond, zoals een betere live vieuw, vind ik nu een van de grote pluspunten.
    Vooral voor foto's van op statief -met de kwaliteit van het schermpje van de 50D- ben ik
    erg tevreden. Dat is heerlijk werken.
    Qua crops bereik ik ook een veel mooier resultaat dan met een 350D = 8 miljoen pixels...
    Dus ook hier zul je wel wat voordeel behalen.

Comment

Je kan op safari gaan en je gaat dan om 220 EUR uit te sparen een toestel van anderhalf jaar oud kopen
      De 50D is die kleine meerprijs wel waard

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
        ...Vooral voor foto's van op statief -met de kwaliteit van het schermpje van de 50D- ben ik erg tevreden. Dat is heerlijk werken.
        Qua crops bereik ik ook een veel mooier resultaat dan met een 350D = 8 miljoen pixels...
        Dus ook hier zul je wel wat voordeel behalen.
        Volg doudeke hier... Kan ook niet vergelijken met de 40D, maar wat een verbetering t.o.v. de 350D, al is/was die camera een fantastische instap in deze digitale wereld.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Hier een 20 en 30D, nu nog een 50D erbij.

Alles wat al goed was is nog een beetje beter, scherm is een grote plus boven de 40D. Lenscorrecties etc eigenlijk een no-brainer. Altijd 50D.

Comment

dat klein beetje ruis meer van de 50D wordt men waarschijnlijk wel gewoon na een tijdje zeker ....?...?

D
            Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
              Je kan op safari gaan en je gaat dan om 220 EUR uit te sparen een toestel van anderhalf jaar oud kopen
              volledig mee eens
              We all go a little mad sometimes. Haven't you?
              Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door romulus Bekijk bericht
                volledig mee eens
                Mijn vorige safari was met de 20D en die foto's zien er toch goed uit.
                En t'is niet omdat ik op safari kan gaan dat 200 euro niks is voor mij he
                Voornaamste reden voor een 2e body is het niet steeds moeten wisselen van lens.

mir

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                  200 euro meer is toch heel wat,wat zouden jullie doen?
                  Eigenlijk heb ik momenteel met mijn 20D nog steeds al wat ik moet hebben.Enkel tijdens de safari heb ik 2e body nodig om niet steeds te moeten wisselen van lenzen.

mir
                  Als jouw 20D alles heeft wat je wil hebben, dan zou ik niet twijfelen en gaan voor een tweedehands 20D, 30D of 40D.
                  Als ik zie aan welke prijzen de tweedehands 40D's gaan...

De 50D zal best wel een goed toestel zijn, maar of je die extra features zal missen?

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht

Wat zou er mis zijn met een toestel van 1,5 jaar oud?
                  De beeldkwaliteit zeker niet.
                  Last edited by Ticor; 22 maart 2009, 00:07.
                  Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                    Als jouw 20D alles heeft wat je wil hebben, dan zou ik niet twijfelen en gaan voor een tweedehands 20D, 30D of 40D.

De 50D zal best wel een goed toestel zijn, maar of je die extra features zal missen?
                    Over de vraag prijzen van de 40D hier 2e hands spreek ik me niet uit

Mijn twijfel tussen 40D en 50D zit hem in de MP en de mogelijkheid om meer te croppen.

Mir

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                      Over de vraaag prijzen van de 40D hier 2e hands spreek ik me niet uit
                      lol
                      Laat die 40D aanbieders dan de huidige nieuwprijs dan maar eens zien.

Mijn twijfel tussen 40D en 50D zit hem in de MP en de mogelijkheid om meer te croppen.

Mir
                      Dat is iets anders, maar tegelijkertijd is het ook simpel.
                      Wil meer MP's en meer kunnen croppen dan koop je die 50D.
                      Mvg Tim

Comment

Vraag me gewoon af wat de beste foto's zal leveren.
                        20D met sigma 100-300 + 1.4 extender
                        Of de 50D met enkel de sigma 100-300 en dan uitsnijden.

Mir

Comment

Als ik zie wat men vraagt voor tweedehands 40D's dan is een tweedehands 40D volgens mij helemaal niet interessant. Kun je beter een nieuwe kopen. Als je nu volledig tevreden bent met je 20D en niet teveel geld wilt uitgeven kun je volgens mij beter een tweedehands 20D erbij kopen. Die verkopen ze bij Konijn zelfs tweedehands voor 250,- en dan geven ze ook nog een 1/2 jaar garantie.

Ik ben gisteren nog bij Konijn geweest voor zo'n tweedehands 20D. Ik heb hem laten liggen maar da's meer omdat ik bang ben dat ik niet kan wennen aan het toestel. (ik heb, en ben gewend aan de bediening van een 40D en die's net even anders). Bovendien vond ik het schermpje toch wel heel erg klein, maar 't is allemaal een kwestie van gewenning natuurlijk. (En er was voor mij nog een reden; men had gisteren een Eizo demonstratie, en ik kreeg een aardige aanbieding voor een nieuwe Eizo S2031 scherm. En aangezien ik nog op zoek was naar een goed extern scherm bij mijn nieuwe Macbook Pro... Maar ja, je kunt je geld maar één keer uitgeven hè ) Een tweede body zal dus nog even een maand of twee moeten wachten....
                          www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                            Als ik zie wat men vraagt voor tweedehands 40D's dan is een tweedehands 40D volgens mij helemaal niet interessant. Kun je beter een nieuwe kopen.
                            Dat hangt er vanaf welke 2dehandsprijzen jij niet interessant vindt.
                            Ik vind 450 à 500euro een koopje voor zo'n toestel.
                            Ja, als je 200euro bijlegt heb je een nieuwe.
                            Hangt er dan weer vanaf of jij 200euro veel vindt of niet.
                            Enz...
                            Mvg Tim

Comment

Dat hangt er vanaf welke 2dehandsprijzen jij niet interessant vindt.
                              Ik vind 450 à 500euro een koopje voor zo'n toestel.
                              Ja, als je 200euro bijlegt heb je een nieuwe.
                              Hangt er dan weer vanaf of jij 200euro veel vindt of niet.
                              Enz...
                              Ik moet nog zien waar jij een tweedehands 40D kunt kopen voor 450,-. Als ik op marktplaats.nl kijk zijn de prijzen nog wel iets hoger. Er zijn mensen die 550,- voor zo'n body bieden terwijl de 40D al voor 635,- splinternieuw verkrijgbaar is bij een betrouwbare winkel.

Oh en voor de liefhebber.... Deze winkel biedt de 40D aan voor 349,- Ik ken de winkel niet maar ik kwam hem tegen op kieskeurig.nl en ze wordt daar ook nog heel behoorlijk beoordeeld. Ik vermoed dat hier sprake is van een foutje (kan haast niet anders, toch?) maar als ik niet net eergisteren mijn geld had uitgegeven aan de bestelling van een Eizo scherm dan had ik nu direct een 40D besteld en onder rembours laten bezorgen. (niet vooruitbetalen en dus geen risico lopen )
                              www.indetailfotografie.nl

Comment

Working...
                              X