Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon mk2 of nikon d700

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: canon mk2 of nikon d700

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
    De statief LV is anders wel een best te pruimen optie voor macro en landschap hoor Je ziet de DOF zoals 'm op foto komt, en kan exact manueel scherp stellen.
    Inderdaad voor die toepassingen subliem die liveview. Ingezoomd op 10x worden m'n landschappen en stadsbeelden haarscherp

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vyruz Bekijk bericht
      Ik moet toegeven dat ik de LiveView op mijn D700 nog nooit 'serieus' gebruikt heb.
      Daarmee bedoel ik dan, dat ik het nog nooit gebruikt heb, in situaties waar het er op aan komt.
      De paar keer dat ik ermee geexperimenteerd heb, vond ik het zo traag, stug en moeilijk werken dat ik het maar voor bekeken hield

Ik ben heeel blij met de D700 hoor, maar de LiveView functie biedt in mijn ogen, voor mijn gebruik geen enkele meerwaarde aan de camera.
      Live view is een persoonlijke meerwaarde zoals je zegt. Voor de ene waardeloos en voor de andere juist een must.
      Zoals hierboven al beschreven is het voor Macro een echt hulpmiddel daar je echt kan zien wat er nu echt scherp gaat zijn.
      Voor Video heb je op de 5D MKII de live view nodig..
      Bij het fotograferen gebruik ik het ook zelden maar ik kan mij wel voorstellen dat je bv. als fotojournalist je camera dikwijls boven een menigte moet steken en in dat geval heb je toch nog controle over het beeldje dat je gaat schieten.
      De Camera's met live view zouden eigenlijk allemaal een verstelbaar lcd scherm moeten hebben zoals de nieuwe Nikon 5000 of bv Olympus E3 want dit vergemakkelijkt het gebruik van live view.
      Leiqa Q3 43, Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Comment

Zelf ben ik klein, 1m70 en voor mij is live view bij recepties echt een uitkomst!
        Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

Comment

Working...
        X