Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon mk2 of nikon d700

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: canon mk2 of nikon d700

heb zelf een D700... super toestel!

heb ook gedacht aan switchen op een gegeven moment, moest toch al m'n DX glas verkopen... de som gemaakt, de voor en nadelen... veel gelezen en veel opgezocht...
    Bijna heel m'n fotoclub is 5D adept...

finaal D700 keuze gemaakt en niet meer om gekeken...

tijdens m'n zoektocht toch op enkele reviews gestoten, meestal quoteren de sites en magazines de camera's als evenwaardig, met elk z'n bijzonderheden... ISO, Pixels, etc...

maar enkelen zoals chasseur d'images vinden de D700 nog net ietsje beter...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
      mmmmm...

ja
      Inderdaad, ik was hetzelfde aan het denken. Buiten de F4-reeks (dus waar al naar verwezen werd : 17-40,24-105, 70-200), en waar dus door vele Nikon-gebruikers al lang naar gevraagd word, zullen we dan maar niet beginnen over de 300 F4 mét IS, de betaalbare 400 f5.6 (waarvan hier op dit forum meer dan voldoende top-foto's te bewonderen zijn) , de 24 F1.4, 35 F1.4 en 135 F2. Vooral deze laatste, hier is onlangs nog naar verwezen door een mede BD'er die van de 5D is overgestapt naar de D700, dat hij het vooral van deze lens jammer vond, dat hij ze niet meer kon gebruiken.

Pas op, ik wil Nikon zeker niet afbreken. De body's die ze de laatste 2 jaar uitbrengen zijn top, en op een aantal punten staan ze sterker dan Canon. Aan de consument om uit te maken wat hij het belangrijkste vind. Persoonlijk heb ik ook de indruk dat de kwaliteitscontrole bij Nikon op een hoger niveau staat, op dit vlak heeft Canon de laatste tijd al wel wat steken laten vallen. Maar dit neemt niet weg dat op het vlak van lenzen Canon sterker staat, zowel op het vlak van assortiment, dus van instap-lenzen, naar semi-professioneel tot en met top-professioneel. Ik denk niet dat hierover veel te discussiëren valt.
      Maar zoals gezegd, met geen van beide toestellen kan je een miskoop doen. Ik heb met beide al wat kunnen experimenteren, en hun raw-foto's kunnen bekijken. Dit zijn 2 top-toestellen !!!
      Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Ik heb de pech dat ik tot nu toe met de meeste Canon die ik heb gehad een probleem heb gehad. Met mijn 30D had ik 2x een error 99 en moest er ook een printplaat vervangen worden. Met mijn 5DMKI had ik ook een err 99 en met mijn 5DMKII (die ik net een paar weken heb) mijn achterste wiel + play knop het niet doet door een defecte printplaat (waarschijnlijk constructiefout)

Met mijn D200 heb ik van alles gedaan, in de regen gefotografeerd, onder condens, tropen enz en nog steeds geen problemen. MAARRR het is dat ik aan het sparen ben voor de 50mm 1.2 en de 85 1.2. Als Nikon deze 2 lenzen zou hebben (en uiteraard de 24-105 4L) was ik al lang over gestapt naar de D3...
        Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

Comment

Ik zal ook mijn duit is in het zakske doen, de beste koop die je momenteel kan doen is een Canon EOS 5D van de eerste generatie, tweedehands in goede staat voor 1000 Euro !

MVG, Jeff
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Alles hangt een beetje af wat je wenst te bereiken met je camera.
            Voor extreem lage ruisgebruik zou ik zeker kiezen voor de D700. De Canon laat dan anderzijds weer grotere vergrotingen toe, omwille van het groter aantal pixels.
            Qua glas leggen beide merken andere klemtonen; Canon heeft schitterende f4 zooms wat Nikon nog altijd mankeert. Anderzijds heeft Nikon een aantal hoogkwalitatieve f2.8-zooms zoals de 14-24/2.8 en de 24-70/2.8 die momenteel ongeëvenaarde prestaties leveren. Ook qua flitstechnologie lijkt Nikon nog altijd de bovenhand te hebben.
            De keuze blijft moeilijk en dan ook eerder gevoelsmatig.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
              Alles hangt een beetje af wat je wenst te bereiken met je camera.
              Voor extreem lage ruisgebruik zou ik zeker kiezen voor de D700. De Canon laat dan anderzijds weer grotere vergrotingen toe, omwille van het groter aantal pixels.
              Qua glas leggen beide merken andere klemtonen; Canon heeft schitterende f4 zooms wat Nikon nog altijd mankeert. Anderzijds heeft Nikon een aantal hoogkwalitatieve f2.8-zooms zoals de 14-24/2.8 en de 24-70/2.8 die momenteel ongeëvenaarde prestaties leveren. Ook qua flitstechnologie lijkt Nikon nog altijd de bovenhand te hebben.
              De keuze blijft moeilijk en dan ook eerder gevoelsmatig.
              Ik deel je mening. Met mijn 580exII maak ik wel mooiere foto's (minder flitszweem) maarrr, de ettl functie slaat nergens op vergeleken de Nikon SB800 (die ik ook bezit).

Ik moet mijn 580 vaak met de hand bijstellen (meestal plussen) terwijl de SB800 altijd (zelfs met bounce) een goed belichte foto geeft zonder compensatie.

Daarnaast vind ik de 24-70 2.8 van Nikon ook ECHT geweldig. Ik heb onlangs een huwelijk gedaan met mijn 5DMKII + 24-105 4L en mijn D200 met 24-70 2.8. De 24-70 was tot 5.6 ietsjes scherper!

Zelf weet ik niet hoe de 24-70 2.8L van Canon presteert, maar een goed exemplaar schijnt dan weer ietsjes scherper de te zijn dan de Nikon 24-70 2.8 ondanks de verschillen minimaal zullen zijn.

Volgens mij ben ik de enige Canonian in Nederland die Nikon zo ophemelt hahaha

Nee, het maakt geen moer uit welke camera je hebt (D700 of 5DMKII). Als je maar een goede lens hebt en verstand hebt van fotografie.
              Beide camera's hebben de beste sensoren die je op het moment in een relatief betaalbare camera kan krijgen.
              Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

Comment

Ik ben persoonlijk voor de 5D mkII gegaan, omdat de korrel naar mijn zeggen toch iets beter is op hogere iso waardes. Ook vanwege de vele studio en schoolopdrachten sprak deze camera me meer aan. Bij nikon vond ik de achterkant een beetje te druk.
                Het zijn sowieso 2 prachtige camera's (sets), je zal gewoon moeten kiezen voor het merk omwille van wat je het beste in de hand ligt.
                Alvast nog veel succes met je zoektocht.

Mvg
                Canon eos 5D mark II- EF 24-70 f2.8 L USM - EF 85 1.8 USM -Sigma 12-24MM - Canon speedlite 580EX - lowepro Computrekker AW -Vanguard supreme hardcase - Vanguard alta PRO 263 - Cactus triggers

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotografken Bekijk bericht
                  Ik ben persoonlijk voor de 5D mkII gegaan, omdat de korrel naar mijn zeggen toch iets beter is op hogere iso waardes. Ook vanwege de vele studio en schoolopdrachten sprak deze camera me meer aan.
                  Zoals reeds gezegd, prima studiocamera die Canon.

Bij nikon vond ik de achterkant een beetje te druk.
                  Maar wel heel practisch, ieder knopje zijn functie.
                  Last edited by Guest42; 12 maart 2009, 19:45.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Zoals reeds gezegd, prima studiocamera die Canon.

Heb ik dan de laatste 3 maanden zwaar gezondigd aan het feit dat ik bijna steeds met m'n 5D2 buiten op stap ben , t'is niet omdat er ééntje op de wereld rondloopt die een paar camera's mee naar Antartica neemt dat daarom al die toestellen bij het minste uit elkaar vallen hé , de mijne heeft al wat regen te verduren gekregen en hij werkt nog steeds , gezond verstand gebruiken noem ik dat. Veel alternatieven in deze resolutie en beeldklasse voor die prijs zijn er niet ( en voor degenen die veel mp's overbodig vinden, tja druk eens een A1 formaatje af en bekijk de details maar even )
                    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                      Heb ik dan de laatste 3 maanden zwaar gezondigd aan het feit dat ik bijna steeds met m'n 5D2 buiten op stap ben , t'is niet omdat er ééntje op de wereld rondloopt die een paar camera's mee naar Antartica neemt dat daarom al die toestellen bij het minste uit elkaar vallen hé , de mijne heeft al wat regen te verduren gekregen en hij werkt nog steeds , gezond verstand gebruiken noem ik dat. Veel alternatieven in deze resolutie en beeldklasse voor die prijs zijn er niet ( en voor degenen die veel mp's overbodig vinden, tja druk eens een A1 formaatje af en bekijk de details maar even )
                      begrijp ik dan goed, dat je de 5DmkII meer gebruikt dan de 1DmkIII?
                      hmmm, doet me nadenken...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                        begrijp ik dan goed, dat je de 5DmkII meer gebruikt dan de 1DmkIII?
                        hmmm, doet me nadenken...
                        Als ik specifiek om te fotograferen op stap ga is dat steeds beiden, als ik maar één camera op stap mag meenemen dan is dat zonder twijfel m'n 5D ( maar dat wil niet zeggen dat ik m'n 1D kwijt wil )
                        Het enige nadeel dat ik tot hiertoe heb ondervonden met m'n 5D is de verwerking van de RAW's , het is traag, heel traag zeker als je gaat vergelijken met 10-12 mpx bestanden...
                        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Als ik specifiek om te fotograferen op stap ga is dat steeds beiden, als ik maar één camera op stap mag meenemen dan is dat zonder twijfel m'n 5D ( maar dat wil niet zeggen dat ik m'n 1D kwijt wil )
                          Het enige nadeel dat ik tot hiertoe heb ondervonden met m'n 5D is de verwerking van de RAW's , het is traag, heel traag zeker als je gaat vergelijken met 10-12 mpx bestanden...
                          Straffer peeceetje kopen ?
                          David Leemans
                          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                            Straffer peeceetje kopen ?
                            Ik denk dat er hier niet teveel zijn die met PC'tjes werken die ik hier heb staan , al m'n pc's en mobile workstations zijn voorzien het beste materiaal om aan proffesioneel 3D cad ontwerp te doen dus daar ligt het zeker niet aan wees gerust, ik sprak enkel over het VERSCHIL, en dat is best groot , m'n laatste aangekochte cadstation : http://h10010.www1.hp.com/wwpc/us/en...7-3922614.html gaat behoorlijk goed maar als je echt heel veel moet gaan verwerken merk je toch dat je een behoorlijk eindje langer aan je PC zit.
                            Last edited by RDB; 13 maart 2009, 07:36.

Comment

Ik denk dat er hier niet teveel zijn die met PC'tjes werken die ik hier heb staan , al m'n pc's en mobile workstations zijn voorzien het beste materiaal om aan proffesioneel 3D cad ontwerp te doen dus daar ligt het zeker niet aan wees gerust, ik sprak enkel over het VERSCHIL, en dat is best groot , m'n laatste aangekochte cadstation : http://h10010.www1.hp.com/wwpc/us/en...7-3922614.html gaat behoorlijk goed maar als je echt heel veel moet gaan verwerken merk je toch dat je een behoorlijk eindje langer aan je PC zit.
                              Dat ziet er inderdaad een stevig bakske uit, en dan nog met standaard 8Gb en een supersnelle schijf. Dat is even slikken. Gebruikt U Lightroom ?
                              Want ik was ook aan het rondkijken naar een nieuwe PC, in feite up te graden én te switchen, naar Mac. U benadrukte wel dat het om het verschil gaat met vroeger, maar afgezien daarvan, vindt u dat het toch voldoende snel gaat, of wordt het met momenten enerverend ?
                              Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
                                Dat ziet er inderdaad een stevig bakske uit, en dan nog met standaard 8Gb en een supersnelle schijf. Dat is even slikken. Gebruikt U Lightroom ?
                                Want ik was ook aan het rondkijken naar een nieuwe PC, in feite up te graden én te switchen, naar Mac. U benadrukte wel dat het om het verschil gaat met vroeger, maar afgezien daarvan, vindt u dat het toch voldoende snel gaat, of wordt het met momenten enerverend ?
                                Ik heb graag dat het vooruit gaat ja , deze PC wordt los daarvan puur voor m'n werk gebruikt, Lightroom gebruik ik niet, m'n RAW's converteer ik altijd met Canon DDP die voor mij nog steeds qua output één van betere is. Andere zaken doe ik in CS2.
                                Voor 90% van de gebruikers is zo'n PC waarschijnlijk overkill maar ik heb ze toch nodig voor m'n werk. Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je met een relatief oude PC behoorlijk gefrustreerd kan geraken

Comment

Working...
                                X