Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon mk2 of nikon d700

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: canon mk2 of nikon d700

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
    Ik heb graag dat het vooruit gaat ja , deze PC wordt los daarvan puur voor m'n werk gebruikt, Lightroom gebruik ik niet, m'n RAW's converteer ik altijd met Canon DDP die voor mij nog steeds qua output één van betere is. Andere zaken doe ik in CS2.
    Voor 90% van de gebruikers is zo'n PC waarschijnlijk overkill maar ik heb ze toch nodig voor m'n werk. Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je met een relatief oude PC behoorlijk gefrustreerd kan geraken
    Bedankt !!
    Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Beste BD ers

bedankt voor alle reacties tot nu toe.
      Ik ga de 2 combinaties zeker een keer vasthouden en testen in een fotozaak.
      neig toch wat naar de canon 5d mk2

Comment

Let in ieder geval op de ergonomie, en welke camera er voor U best in de hand ligt.
        Ook qua bediening, jij moet er tenslotte toch mee werken. Ook de zoeker en de plaatsing van de knoppen kunnen voor jou belangrijk zijn.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Ik denk dat er hier niet teveel zijn die met PC'tjes werken die ik hier heb staan , al m'n pc's en mobile workstations zijn voorzien het beste materiaal om aan proffesioneel 3D cad ontwerp te doen dus daar ligt het zeker niet aan wees gerust, ik sprak enkel over het VERSCHIL, en dat is best groot , m'n laatste aangekochte cadstation : http://h10010.www1.hp.com/wwpc/us/en...7-3922614.html gaat behoorlijk goed maar als je echt heel veel moet gaan verwerken merk je toch dat je een behoorlijk eindje langer aan je PC zit.
          Leuk PC'tje maar...
          Het heeft geen zin om daar 8GB ram in te steken en met Vista of XP 32bit te werken. Je gaat er dan maar ±3,6GB van gebruiken!!! Om de volle 8GB te benutten heb je de 64bit versies nodig.
          Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
            Leuk PC'tje maar...
            Het heeft geen zin om daar 8GB ram in te steken en met Vista of XP 32bit te werken. Je gaat er dan maar ±3,6GB van gebruiken!!! Om de volle 8GB te benutten heb je de 64bit versies nodig.
            M'n leverancier van deze PC's en Cad pakketten weet dat ook wel hoor Hub , wij hebben hier zo een stuk of 7 van die stations en wij zijn een heel kleine klant hoor... ( ik koop dit niet rechtstreeks via HP maar via een firma die het Cad pakket verdeeld waarmee ik werk, dit cad pakket is een vroegere ontwikkeling van HP en de hardware die ze dus verdelen is vanzelfsprekend dan ook HP materiaal , steeds zeer tevreden van geweest trouwens )
            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

M'n leverancier van deze PC's en Cad pakketten weet dat ook wel hoor Hub , wij hebben hier zo een stuk of 7 van die stations en wij zijn een heel kleine klant hoor... ( ik koop dit niet rechtstreeks via HP maar via een firma die het Cad pakket verdeeld waarmee ik werk, dit cad pakket is een vroegere ontwikkeling van HP en de hardware die ze dus verdelen is vanzelfsprekend dan ook HP materiaal , steeds zeer tevreden van geweest trouwens )
              Nooit overwogen om er 64bit windows op te laten zetten. Nu is het een beetje of je rijd met een V12 waarvan 6 cilinders zijn afgesloten. Ik bedoel maar dat je toestel wel snel zal zijn maar niet optimaal. Geef windows meer dan dubbel zoveel geheugen en alles draait toch wel wat soepeler.
              Hubert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                Nooit overwogen om er 64bit windows op te laten zetten. Nu is het een beetje of je rijd met een V12 waarvan 6 cilinders zijn afgesloten. Ik bedoel maar dat je toestel wel snel zal zijn maar niet optimaal. Geef windows meer dan dubbel zoveel geheugen en alles draait toch wel wat soepeler.
                ik ben misschien wat onduidelijk geweest maar er staat idd wel degelijk een geschikte 64 bit Vista op, de schermkaart is geloof ik ook nog een iets andere versie in functie van het Cad pakket.
                1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

ik ben misschien wat onduidelijk geweest maar er staat idd wel degelijk een geschikte 64 bit Vista op, de schermkaart is geloof ik ook nog een iets andere versie in functie van het Cad pakket.
                  Ik ben gewoon afgegaan op de link die je had gemeld en daar stond Vista 32 met eventuele downgrade naar XP32. Met je 64 bit kan je tenminste volle gaze geven
                  Hubert

Comment

Als ik voor de canon 5d mk2 zou kiezen welk CF card kun je het beste gebruiken? merk en evt MB's
                    zeker als je ook daarbij wild gaan filmen.
                    zijn er BD ers met ervaring op dit gebied

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mcibest Bekijk bericht
                      Als ik voor de canon 5d mk2 zou kiezen welk CF card kun je het beste gebruiken? merk en evt MB's
                      zeker als je ook daarbij wild gaan filmen.
                      zijn er BD ers met ervaring op dit gebied
                      Ik heb zowel dure Scandisk’s extremes van 8gB en goedkopere Transcend’s van 16gB ( 133x ) , ook met deze geen enkel probleem en 16gB is toch wel een stuk handiger.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
                        Dat ziet er inderdaad een stevig bakske uit, en dan nog met standaard 8Gb en een supersnelle schijf. Dat is even slikken. Gebruikt U Lightroom ?
                        Want ik was ook aan het rondkijken naar een nieuwe PC, in feite up te graden én te switchen, naar Mac.
                        Ik heb voor 1000 euro een systeem samengesteld dat krachtiger is en heel stil. Alleen geen 15000 RPM schijf, maar wel 2 TB's die toch over 200MB/sec halen. PS heeft geen problemen met zijn caching.

Bij Mac ga je dat niet vinden voor die prijs.
                        Ik heb gekozen voor een Quadcore. Voordeel is dat uw pc altijd responsief blijft, zelf als je heel wat zaken tegelijkertijd laat lopen. Lightroom is OK voorzien voor 4 processors. Als ik 1:1 previews laat renderen, dan gaat mijn processor toch naar 70-80% dus dat is wel een goede score.
                        Voor de rest draait ie vaak op 5% en kwestie van geheugen komt ie amper over de 4 GB (8 GB, Vista 64 bit). Zelfs met PS en lightroom tegelijkertijd open.

Het werkt vlotjes. Alleen ben je snel verwend en verwacht je dat alles binnen één seconde gedaan is. Da's dus niet het geval . Maar het renderen van previews (wat ik voor 2D één van de zwaarste taken vind) gaat er wel goed door.

Ik wil u altijd wel de volledige specs geven als je geinteresseerd bent.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                          Ik heb voor 1000 euro een systeem samengesteld dat krachtiger is en heel stil. Alleen geen 15000 RPM schijf, maar wel 2 TB's die toch over 200MB/sec halen. PS heeft geen problemen met zijn caching.
                          En ook 3 jaar next day on site garantie ? Deze PC’s koop ik simpelweg omdat we dan de allerbeste ondersteuning krijgen ook naar het Cad pakket waar ik mee werk. De verdeler van die software werkt ook enkel en alleen met deze hardware en die moet goed zijn, ieder uur miserie is geldverlies voor me. Grote harde schijven heb ik niet nodig want alle data staat hier op servers en tapes. In de 5 jaar dat ik met dit materiaal werk ( pakweg een 6 a 7 zo'n stations ) heb ik nog maar één probleem gehad en dat was met een mobile Workstation ( die ik toen bijna 5000 euro excl btw betaalde ), die laptop was 2,5 jaar oud toen ie nu en dan vastliep zonder enige reden, telefoontje naar HP en de dag daarop staat er hier iemand aan de deur met alle mogelijke wisselstukken voor die pc bij, 2 uur later zat er gratis en voor niks een nagelnieuw moederbord in , dat hoogstwaarschijnlijk defect was gegaan doordat de pc vol zat met stof…. Alles bij elkaar maakt het me dan bitter weinig uit of een PC nu 1000 of 3000 euro kost, 5 keer op een jaar een dag miserie en ik ben meer kwijt maar ik kan me natuurlijk wel voorstellen dat dit voor een partikulier helemaal anders ligt .

Comment

Deze PC’s koop ik simpelweg omdat we dan de allerbeste ondersteuning krijgen ook naar het Cad pakket waar ik mee werk.
                            Ik wou in de eerste plaats aangeven dat :
                            * dergelijk systeem betaalbaar is voor een particulier
                            * dat dergelijk systeem vooral via pc betaalbaar is; voor mac moet je meer betalen. Voor pc moet je u wel informeren terwijl mac het voor u doet. Maar ik wil de specs altijd wel doorgeven.
                            Het enige dat ik minder tevreden van ben, is Vista.
                            Het zijn eerder kleine ergernissen, maar niets fundamenteels.
                            Zo heb ik serieus moeten zoeken naar een driver voor mijn bestaande wireless usb.
                            De rest was allemaal nieuw materiaal met nieuwe drivers en daar was alles mooi geinstalleerd door de winkel.

Comment

Niet om een spelbreker te zijn, maar deze draad begint redelijk OT te draaien...

Er zijn hier op BD momenteel 2 draden waar hardware naar hartelust kan besproken worden...

http://forum.belgiumdigital.com/f59/...i7-243966.html

http://forum.belgiumdigital.com/f59/...id-251560.html

Comment

ook mijn gedacht
                                mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Working...
                                X