Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age. Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Ben nu in het bezit van canaon 350d met EF-s 17-55 2.8. Fotografeer eigenlijk van alles,
Maar ook veel in slecht belichte ruimtes, vandaar de 2.8.
Ik ben al een jaar aan het wikken en wegen wat ik nu het beste kan aankopen.
Wil graag overstappen naar full-frame camera.
Ik heb 2 opties in mijn gedachte nl:
De aanschaf prijzen zijn op dit moment eigenlijk gelijk.
Wat is de beste keus Canon of Nikon ????????
Om nog eens helemaal opnieuw te beginnen:
Ik heb ervaring met de D700 / D3 , en zowat al mijn fotovrienden hebben een van deze 2 topmachines met de fijnste lenzen
Ikzelf heb een tijd terug de stap van Canon naar de de D3 en D700 gezet, maar toch weer terug naar een oude 5D gegaan, ik vond toen de beelden beter, en het Canon systeem aantrekkelijker dan het Nikon systeem, waar je voor goede lenzen héél diep in de portemonee moet gaan.
Een paar weken geleden ben ik overgestapt op de 5DmkII, en ik kan je 1 ding vetrellen, de beelden die daaruit komen zijn onvergelijkbaar, je hebt 2 x zoveel resolutie. En het verschil zie je . Enorm. Over de rest van de body kan je een boompje opzetten van de voor en nadelen, Nikon is steviger, sneller, en nog wat meer voordelen. Maar de beelden, laad daar geen twijfel over zijn, de 5DMKII speelt in een andere liga....
Ben nu in het bezit van canaon 350d met EF-s 17-55 2.8. Fotografeer eigenlijk van alles,
Maar ook veel in slecht belichte ruimtes, vandaar de 2.8.
Ik ben al een jaar aan het wikken en wegen wat ik nu het beste kan aankopen.
Wil graag overstappen naar full-frame camera.
Ik heb 2 opties in mijn gedachte nl:
De aanschaf prijzen zijn op dit moment eigenlijk gelijk.
Wat is de beste keus Canon of Nikon ????????
Beste keus is Canon 5DMKII /
Hogere resolutie
Verfijndere beeldkwaliteit
Gelijkaardig signaalruisverhouding maar met veel meer behoud van detail
Lichter zijn de Canon's in ieder geval maar daarom niet minder stevig dan
de Nikons... daar is trouwens nog geen concreet bewijs van dat Nikon Steviger is.
Veel interessanter lensaanbod door de F4 lenzen. Goedkoper daardoor.
De 24-105 f is een interessant alternatief voor jouw 17-55 2.8 (statische fotografie)
Ook de 24-70 is een goede keuze voor jou. Goedkoper dan de Nikon 24-70.
Full HD filmen. Niet interessant ? geeft niet. Canon geeft je het er gratis bij.. je mag zelf uitmaken of je er iets mee aanvangt of niet.
Ik heb zelf de Nikon D700 met de Nikor 24-70 F2.8, en kan je verzekeren dat de foto's genomen onder slechte belichtingsomstandigheden op 1600 iso schitterend zijn, zonder merkbare ruis...
live view lijkt me net zoals cam misschien wel interessant, maar zelf nooit gebruikt.
Ik moet toegeven dat ik de LiveView op mijn D700 nog nooit 'serieus' gebruikt heb.
Daarmee bedoel ik dan, dat ik het nog nooit gebruikt heb, in situaties waar het er op aan komt.
De paar keer dat ik ermee geexperimenteerd heb, vond ik het zo traag, stug en moeilijk werken dat ik het maar voor bekeken hield
Ik ben heeel blij met de D700 hoor, maar de LiveView functie biedt in mijn ogen, voor mijn gebruik geen enkele meerwaarde aan de camera.
Ik ben heeel blij met de D700 hoor, maar de LiveView functie biedt in mijn ogen, voor mijn gebruik geen enkele meerwaarde aan de camera.
De statief LV is anders wel een best te pruimen optie voor macro en landschap hoor Je ziet de DOF zoals 'm op foto komt, en kan exact manueel scherp stellen.
Comment