Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon mk2 of nikon d700

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• canon mk2 of nikon d700

Hallo BD ers

Ben nu in het bezit van canaon 350d met EF-s 17-55 2.8. Fotografeer eigenlijk van alles,
    Maar ook veel in slecht belichte ruimtes, vandaar de 2.8.
    Ik ben al een jaar aan het wikken en wegen wat ik nu het beste kan aankopen.
    Wil graag overstappen naar full-frame camera.
    Ik heb 2 opties in mijn gedachte nl:

Canon 5d mk 2
    EF 24-70 L 2.8
    EF 70-200 L 2.8 IS

Nikon D700
    Nikon AF-S 24-70 2.8
    Nikon AF-S 70-200 2.8 VR

De aanschaf prijzen zijn op dit moment eigenlijk gelijk.

Wat is de beste keus Canon of Nikon ????????

Re: canon mk2 of nikon d700

Oorspronkelijk geplaatst door mcibest Bekijk bericht
    Wat is de beste keus Canon of Nikon ????????
    Hier zo een vraag stellen is de stok in het hoenderhok werpen.

Kort en bondig, ga voor de Nikon, want van Canon weet ik niets, alleen dat het méér plastiek is.

Comment

je vraag is dan ook (quid verleden) al vaak een ontvlambare vraag geweest. dus maw graag allen constructief reageren

een gebruiker van de mk2 zal tevreden zijn over zijn mk2 en die met zijn D700.

Beide sets zijn topkwaliteit en niet veel personen hebben de luxe over beide sets te beschikken.

Al je reeds over canon materiaal beschikt lijkt canon een logischere keuze.... maar ga gewoon beide toestellen uittesten
      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Ik zou je aanraden ga naar een goede fotozaak bij in de buurt en test beide toestellen ,en dan ga je direct voelen welke je het beste in je hand hebt liggen .

Even een paar vraagjes aan jou welke opties ga je niet gebruiken van je toestel ,wil hiermede zeggen ga je live vieuw gebruiken ,ga je de cam mogelijkheden gebruiken zoals bij de nikon D 700 .?

Ga je ook willen sport fotograferen dan zou ik naar de beide revieuws zien welke de snelste is voor sport ,ga je voor portret dan ga je nog moeten zien welke instellingen er voor jou noodzakelijk aan het toestel moeten zijn ,en zo kan je nog een paar dingen gaan zoeken die echt niet voor jou van toepassing zullen zijn .

groetjes

Ardesign
        Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mcibest
          met z'n reactie kom ik niet echt veel verder denk jij wel.
          Sorry, ik denk dat beide toestellen aan elkaar gewaagd zijn, Canon bezit iets meer pixels en je kan er ook mee filmen als ik het goed voorheb, maar Nikon is dan iets robuster en meer geschikt voor het zwaardere werk.
          Weinigen hier gebruiken deze twee toestellen naast elkaar, zodat een vergelijk moeilijk te maken is.

Ga ze eens van dichter bekijken en voel hoe beide toestellen aanvoelen, je kan ook overal op vele sites op internet vergelijkende tests opvragen, die je dan ook nog eens met een flinke korrel zout moet nemen.

Ikzelf heb dertig jaar geleden voor Nikon gekozen, maar dat kon evengoed Canon geweest zijn, in ieder geval denk ik nog steeds de goede keuze te hebben gemaakt.

Wat je hier voorsteld, is zowat het betere middensegment van beide merken, met absoluut topglas.

Maar ik denk dat je hier moeilijk een duidelijk antwoord moet verwachten op zo een vraag, teneerste omdat beiden elkaar waard zijn, maar hoofdzakelijk omdat ieder zijn eigen merk zal verdedigen.

Comment

@ardesign

waarschijnlijk geen snel bewegende sport vvornamelijk biljarten.
            live view lijkt me net zoals cam misschien wel interessant, maar zelf nooit gebruikt.

Comment

@demeyereg

kijk nu krijg ik een antwoord waar ik iets mee kan

bedankt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ardesign Bekijk bericht
                ga je de cam mogelijkheden gebruiken zoals bij de nikon D 700 .?

Ardesign
                D700 Cam functie ik dacht dat het net omgekeerd was, Canon camera functie en Nikon alleen LiveView.

Comment

Ik denk ook dat beide body's aan elkaar zijn gewaagd. Ook de bouwkwaliteit zal idem zijn, en de lenzen die je voorstelt kan je met elkaar vergelijken.

Voordelen Canon 5DM2 : 21 mpixels ipv 12, filmfunctie
                  Voordelen D700: Ideaal voor gebruik met hoge iso waarden.

Je kan je natuurlijk altijd afvragen: heb je die filmfuctie en 21mpixels nodig. Natuurlijk het is altijd handig.

Persoonlijk indien ik in je situatie zou staan en dezelde lenzen en body hebben die jij nu hebt (en mijn financien het toelaten) zou ik voor de canon 5DM2 gaan.
                  Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                  Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Ferrari of Lambo is ook een moeilijke keuze..
                    PVA vat het zo ongeveer samen.. Lichte voorkeur voor de 5DII, maar als iemand mij een D700 aanbied switch ik direct

Comment

Ook hier een tevreden D700 gebruiker. Waarom Nikon? Een keuze die jaren geleden genomen is na aanschaf van een F50 na ontevredenheid over een Canon.

Ik heb nu al een aantal keren met een Canon 5D MkII gewerkt, en het is het eerste Canon toestel dat mij echt kan bekoren en dat ik overwoog om in mijn fototas te laten "verdwijnen" (binnen een prijsklasse die IK aanvaardbaar vind)

Er waren nog altijd kleine dingen waar ik mij aan stoorde bij de Canon (bedieningsgewijs) maar die waren niet voldoende om hem een njet te geven. Ter vergelijking, de Canon 40D die ik een weekje te leen heb gehad (met een deftig objectievensetje) kon me daarentegen echt niet bekoren. Voornamelijk het LCD scherm viel me enorm tegen, zeker als je een D700 gewend bent.

Je hebt een moeilijke keuze voor de boeg. Ik vond het verschil in ruis bij hogere ISO waarden tussen de 5D MkII en de D700 voldoende klein zeker gezien het extra aantal pixels. Ga niet over 1 nacht ijs, en ga langs in de winkel en neem je tijd om de toestellen te bekijken. Art en Craft in Gent, Grobet in Antwerpen ook en Fotokonijnenberg in Turnhout hebben veel materiaal op voorraad.

Comment

Goed gerief allebei -als ik het er financieel voor over had, kocht ik een D700 om naast mijn 5dII te gebruiken voor snelheid... maar dan wil ik ook de 14-24, de 70-200 VR, ...€€€

de keuze is simpel;

-wil je grotere afdrukken kunnen maken dan met de D700 én Full-HD kunnen filmen :
                        > Canon 5DII

-wil je meer af- en fps snelheid en kan je leven met een iets kleinere max. grootte van afdrukken :
                        > Nikon D700

Verder inderdaad ze es naast elkaar testen in een shop..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aeolis Bekijk bericht
                          de keuze is simpel;

-wil je grotere afdrukken kunnen maken dan met de D700 én Full-HD kunnen filmen :
                          > Canon 5DII

-wil je meer af- en fps snelheid en kan je leven met een iets kleinere max. grootte van afdrukken :
                          > Nikon D700
                          Dit lijkt me al een hele goede voorzet!
                          Ik zou daaraan toevoegen, kijk eens naar het assortiment van lenzen, en vooral de prijs.
                          Stel dat je ooit een 400mm zou willen.
                          Stel dat je ooit een fisheye zou willen.
                          Stel dat je ooit een echte portretlens zou willen....

Dpaul
                          Last edited by DPaul; 11 maart 2009, 08:32. Reden: typo
                          DPaul - A.FIAP
                          D810, nikkors and other stuff

Comment

Ik denk dat er zelden twee zulk vergelijkbare toestellen op het zelfde moment op de markt waren

De grote verschillen zijn hier boven aangehaald. Voor stobistwerk is het misschien goed om te weten dat de D700 een iets grotere sync snelheid heeft. Ik dacht

5D2 1/200ste
                            D700 1/250ste

Marginale verschillen uiteraard.

Ben me effe aant afvragen of de 5D2 een ingebouwde commander heeft?

Btw, heb geen van twee toestellen, niet in mijn prijsklasse: )

Comment

Zoals hier reeds enkele malen gezegd zijn beide comby's aan elkaar gewaagd, en voorzien van topglas.

Maar volgens mij is de Canon 5DMII meer geschikt voor studiowerk, laat ons zeggen het zachtere werk en voor grote afdrukken.

Nikon D700 is volgens mij dan wat meer geschikt voor het wat ruigere avontuurierswerk, beter in de hoge iso, sneller en sterker, en wees gerust een 50-75 afdruk kan hij ook wel aan.

Het hangt er natuurlijk van af wat je gewoon bent, maar als je van een 350D komt zijn het beiden waw cameras als je ze in handen neemt.

Snelheid is ook relatief hé, en zeer beinvloed door wat je gewoon bent, laatst maakte ik een paar opnames met een D700, en deze voelde bij mij ook traag aan, is ie traag, neen natuurlijk niet, maar als je een D3 gewoon bent voelt het wel zo aan, maar denk niet dat je snelheid te kort zal komen, dat zijn gevoelsindrukken.

Comment

Working...
                              X