Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop 40D of 50D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Aankoop 40D of 50D

@tipi, 6 jaar? Dan kwijl ik al lang op een andere body hoor
    www.bikegoals.com

Comment

Shoppen in Nederland misschien iets?
      Body 40D voor +/- €630,- ex. verzending
      Een hoop ouwe zooi
      www.rbfoto.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
        2 mogelijke redenen waarom je voor een 50D zou moeten gaan ipv 40D:
        -Je kan op hogere ISO (tot 12800 dacht ik) schieten.
        -Ondersteunt UDMA CF kaartjes, dus als je snel in RAW na elkaar schiet, is dat wel een heel groot voordeel (mit je CF kaartjes het ook ondersteunen).
        Als bovenstaande zaken toch niet belangrijk voor je zijn, dan zou ik zeker voor een 40D gaan. Er zijn natuurlijk nog andere verschillen zoals het schermpje dat een hogere resolutie heeft en je hebt 50% meer pixels, maar dat zijn eerder bijzaken.
        Je mag dan wel op 12.800 iso kunnen schieten (indien je daar zin in hebt) maar of de
        foto's dan nog bruikbaar zijn is maar zeer de vraag. Het gaat zich om een vergelijk op
        iso's die wel haalbaar en dus bruikbaar zijn, bv. iso 1600, eventueel 3200, en welk van
        de twee toestellen dan nog het meeste details geven?

Comment

Tja, ik fotografeer regelmatig maar nooit veel. Is de bedoeling later naar ff te gaan en die 50D als back up te gebruiken

Comment

If you want a body that lasts more than 6 years, buy the 50D
            De man heeft een punt, als je de 40D van vorig jaar koopt zal je de 6 jaar zeker niet halen

Comment

ik ben ondertussen een paar duizend fot'os verder ( zie mijn post van 6 februari) met mijn 50D en ik moet zeggen dat ik meer en meer begin te ondervinden dat hij toch wel beter is dan de 40D. De foto's zijn toch weer net wat beter en blijven ook beter als je wat cropt.. Dus grijp ik momenteel zeker meer naar mijn 50D..
              Let op ! de 40D blijft gewoon een goed toestel hoor, maar ik ben toch blij dat ik voor de 50D gekozen heb en niet voor een 2de 40D.

Groeten,

Rudy

www.vogelsvanbelgie.be
              Mvg,
              Rudy
              www.vogelsvanbelgie.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                Deze man laat hier zien waar 50D eigenaars niet meer durven over te spreken

Als 300 EUR het verschil maakt, koop dan een 40D, maar als je veel wil croppen vind ik het een betaalbaar gokje voor wat meer details

Hetzelfde geldt hoogstwaarschijnlijk voor AF: alle beetjes helpen

Een toestel dat 6500 $ kost t.o.v. een toestel dat 1200 $ kost , en deze gaan vergelijken gaat niet op he . Dan kun je een Toyota gaan vergelijken met een
                Porsh , Mercedes , BMW, Rolls Royes .... enz .
                Vergelijk appels met appels en peren met peren he.
                Het ene fototoestel ( camera ) kost het vijfvoud van de andere.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beginnerke Bekijk bericht
                  Een toestel dat 6500 $ kost t.o.v. een toestel dat 1200 $ kost , en deze gaan vergelijken gaat niet op he . Dan kun je een Toyota gaan vergelijken met een
                  Porsh , Mercedes , BMW, Rolls Royes .... enz .
                  Vergelijk appels met appels en peren met peren he.
                  Het ene fototoestel ( camera ) kost het vijfvoud van de andere.
                  Ik begrijp deze opmerking niet

De bedoeling was net om te laten zien dat voor een vijfde van de prijs de 50D best goede resultaten geeft

tov de 400D is hij een stap vooruit in AF, ruis en bedieningsgemak, mij hoor je niet klagen

Comment

40 of 50 da maakt allemaal nie zo veel uit volgens mijn inzicht..
                    Met een 300 D kan je ook mooi zaken doen..En je 450 D zou ik nog een tijdje houden als ik van jou was en dan doorsparen voor een 5D..Al ligt het eraan voorwat je deze gaat gerbuiken uiteraard.
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    Als je schiet..schiet dan raak!
                    500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Je moet je vragen of je dat prijsverschil gerechtvaardigd vindt met de 50D:
                      -Meer pixels
                      -beter lcd scherm (eentje dat echt een hoge resolutie heeft)
                      -Hogere ISO
                      -Veel snellere CF schrijfsnelheden (tot boven 30mb/sec), terwijl de 40D blijft plakken rond 10-12MB/sec. Dus handig bij RAW bursts.

Comment

Working...
                      X