Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
2 mogelijke redenen waarom je voor een 50D zou moeten gaan ipv 40D:
-Je kan op hogere ISO (tot 12800 dacht ik) schieten.
-Ondersteunt UDMA CF kaartjes, dus als je snel in RAW na elkaar schiet, is dat wel een heel groot voordeel (mit je CF kaartjes het ook ondersteunen).
Als bovenstaande zaken toch niet belangrijk voor je zijn, dan zou ik zeker voor een 40D gaan. Er zijn natuurlijk nog andere verschillen zoals het schermpje dat een hogere resolutie heeft en je hebt 50% meer pixels, maar dat zijn eerder bijzaken.
Je mag dan wel op 12.800 iso kunnen schieten (indien je daar zin in hebt) maar of de
foto's dan nog bruikbaar zijn is maar zeer de vraag. Het gaat zich om een vergelijk op
iso's die wel haalbaar en dus bruikbaar zijn, bv. iso 1600, eventueel 3200, en welk van
de twee toestellen dan nog het meeste details geven?
ik ben ondertussen een paar duizend fot'os verder ( zie mijn post van 6 februari) met mijn 50D en ik moet zeggen dat ik meer en meer begin te ondervinden dat hij toch wel beter is dan de 40D. De foto's zijn toch weer net wat beter en blijven ook beter als je wat cropt.. Dus grijp ik momenteel zeker meer naar mijn 50D..
Let op ! de 40D blijft gewoon een goed toestel hoor, maar ik ben toch blij dat ik voor de 50D gekozen heb en niet voor een 2de 40D.
Als 300 EUR het verschil maakt, koop dan een 40D, maar als je veel wil croppen vind ik het een betaalbaar gokje voor wat meer details
Hetzelfde geldt hoogstwaarschijnlijk voor AF: alle beetjes helpen
Een toestel dat 6500 $ kost t.o.v. een toestel dat 1200 $ kost , en deze gaan vergelijken gaat niet op he . Dan kun je een Toyota gaan vergelijken met een
Porsh , Mercedes , BMW, Rolls Royes .... enz .
Vergelijk appels met appels en peren met peren he.
Het ene fototoestel ( camera ) kost het vijfvoud van de andere.
Een toestel dat 6500 $ kost t.o.v. een toestel dat 1200 $ kost , en deze gaan vergelijken gaat niet op he . Dan kun je een Toyota gaan vergelijken met een
Porsh , Mercedes , BMW, Rolls Royes .... enz .
Vergelijk appels met appels en peren met peren he.
Het ene fototoestel ( camera ) kost het vijfvoud van de andere.
Ik begrijp deze opmerking niet
De bedoeling was net om te laten zien dat voor een vijfde van de prijs de 50D best goede resultaten geeft
tov de 400D is hij een stap vooruit in AF, ruis en bedieningsgemak, mij hoor je niet klagen
40 of 50 da maakt allemaal nie zo veel uit volgens mijn inzicht..
Met een 300 D kan je ook mooi zaken doen..En je 450 D zou ik nog een tijdje houden als ik van jou was en dan doorsparen voor een 5D..Al ligt het eraan voorwat je deze gaat gerbuiken uiteraard.
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
Je moet je vragen of je dat prijsverschil gerechtvaardigd vindt met de 50D:
-Meer pixels
-beter lcd scherm (eentje dat echt een hoge resolutie heeft)
-Hogere ISO
-Veel snellere CF schrijfsnelheden (tot boven 30mb/sec), terwijl de 40D blijft plakken rond 10-12MB/sec. Dus handig bij RAW bursts.
Comment