Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D700 en objectieven

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D700 en objectieven

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
    Ik begrijp al die commotie niet, ben natuurlijk al een wat ouder iemand.
    Als je formaat vullend fotografeert, en dat probeert normaal iedere fotograaf, dan heb je bij de D700 meer op je foto staan dan dat je in werkelijkheid wilde hebben. De zoeker geeft immers maar 96% van het totale beeld weer.
    Als je daarna de foto een beetje crop naar hetgeen wat jezelf wilde hebben dan heb je geen enkele last van vignettering. Vignettering is ook nog op een andere manier op te vangen.

Persoonlijk vind ik de vignettering op de 70-200 nog best meevallen.
    Kijk eens hier: 70-200 f/2.8 op f/2.8, dat is toch echt wel al opvallend.

Het licht op de muur was perfect egaal, in de rechterbovenhoek is er toch echt opvallend vignetering, in de andere hoeken is het er ook maar in dit beeld minder opvallend.
    Het stoort me niet echt, in mijn genre fotografie stoort het zeker niet (ik voeg zelfs vaak vignetering toe op computer), maar ik kan me wel best voorstellen dat je dat bvb liever niet hebt in een mooie blauwe lucht.

Comment

Hier & daar lees ik dat de Nikon 28-105mm een verrassend scherpe lens is en ideaal op een D700/D3. Licht en compact zijn extra pluspunten. Ook de Nikon 24-85mm AF-S valt geregeld.
      Zou ik zelf ook overwegen, als ik ooit het geld op tafel leg voor een D700. Want liever 4 bruikbare lenzen, meer bereik en mogelijkheden, dan één dure beperkende lens op mijn camera...

Ook een 17-35/18-35 geeft kwalitatieve beelden en kan een alternatief zijn voor een 14-24mm.

Verder natuurlijk de bekende vaste brandpuntslenzen (20, 24, 35, 50, 85, 105..), hebben zich overal al bewezen.

Ook de de vorige generatie AI(-S) lenzen, als je niet vies bent van manuele focus (geen probleem met grote zoeker) geven ongelofelijk véél mooi glas voor weinig geld op de 2dehands markt. Sommige klassiekers worden zelf niet meer gemaak in AF, zoals de 105mm 1.8, 50mm 1.2, ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
        Verder natuurlijk de bekende vaste brandpuntslenzen (20, 24, 35, 50, 85, 105..), hebben zich overal al bewezen.
        ...20, 24, 28, 35, 50, 85, 105..

Groetjes,
        Pol.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Hier & daar lees ik dat de Nikon 28-105mm een verrassend scherpe lens is en ideaal op een D700/D3. Licht en compact zijn extra pluspunten. Ook de Nikon 24-85mm AF-S valt geregeld.
          Ik gebruik de 28-105/3.5-4.5 tot vrij grote tevredenheid. Eén beperking: op volle opening is de scherpte maar middelmatig en heeft de lens last van vignettering.
          Vanaf f5.6 daarentegen presteert deze lens echter heel goed. Gezien de uitstekende ruisprestaties van de D700 zeer goed inzetbaar dus. Bij nog minder licht (of de nood aan een kleinere DOF) gebruik ik wel een 50/1.8. Ik heb geen nood aan de 24-70/2.8 omwille van te omvangrijk en te zwaar. Discreet kan je de 24-70 niet echt meer noemen.
          In afwachting van een waardige en verbeterde opvolger (24-105/4 mét VR en AFS bijvoorbeeld ) blijft de 28-105 mijn standaardzoom.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
            ...20, 24, 28, 35, 50, 85, 105..

Groetjes,
            Pol.
            Ha, juist vergeten. Misschien omdat ik persoonlijk niet zo te vinden ben voor een 28mm. Is beetje randgeval, te dicht bij 35mm én nog niet echt het wide angle gevoel als een 24 of 20 mm...

Maar voor iemand anders misschien het ideale compromis.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jantjen Bekijk bericht
              Kijk eens hier: 70-200 f/2.8 op f/2.8, dat is toch echt wel al opvallend.

Het licht op de muur was perfect egaal, in de rechterbovenhoek is er toch echt opvallend vignetering, in de andere hoeken is het er ook maar in dit beeld minder opvallend.
              Het stoort me niet echt, in mijn genre fotografie stoort het zeker niet (ik voeg zelfs vaak vignetering toe op computer), maar ik kan me wel best voorstellen dat je dat bvb liever niet hebt in een mooie blauwe lucht.
              Als je een citaat wilt gebruiken dan zou het wel fijn zijn het hele citaat te gebruiken en als je dan toch gaat knippen neem dan wel het juiste deel ervan.
              Bijvoorbeeld:

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
              Persoonlijk vind ik de vignettering op de 70-200 nog best meevallen. Als je extreme eisen aan de lens gaat stellen, dan zullen ze wel optreden. Maar welke lens heeft dit niet.
              Zolang de meeste pro Nikon fotografen ze nog steeds op de Camera hebben zitten, doe ik het er ook maar mee.
              We zijn wat dit aangaat ook een beetje verwend geraakt door de DX. Die gebruikt alleen het centrale gedeelte van een lens. Met de FF zijn we gelukkig weer terug bij de goede oude tijd. Alles heeft zijn voor- en zijn nadelen.
              Ik blijf in ieder geval bij FF.

Mvg
              Antoine

Comment

Zou ik zelf ook overwegen, als ik ooit het geld op tafel leg voor een D700. Want liever 4 bruikbare lenzen, meer bereik en mogelijkheden, dan één dure beperkende lens op mijn camera...

Ook een 17-35/18-35 geeft kwalitatieve beelden en kan een alternatief zijn voor een 14-24mm.

Ook de de vorige generatie AI(-S) lenzen, als je niet vies bent van manuele focus (geen probleem met grote zoeker) geven ongelofelijk véél mooi glas voor weinig geld op de 2dehands markt. Sommige klassiekers worden zelf niet meer gemaak in AF, zoals de 105mm 1.8, 50mm 1.2, ...
                Misschien kan dit helpen http://www.fotografie.fr/n3-test3-e.htm

Er is nog een andere site die alle oudere Nikkors een rating geeft op FF dlsr maar ik vind hem niet terug
                BD0497BE : Nikon body + glas
                www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
                  Mijn standaardinstelling op de D700 auto-ISO is maximaal ISO 6400; je kan eigenlijk geen verschil zien tussen ISO 6400 en ISO 200.
                  Dan wil ik mijn D700 wel ruilen met de jouwe!

De D700 is een fantastische camera en tot ISO 1600 en zelfs 3200 courant inzetbaar, maar om nu te zeggen dat er quasi geen verschil is tussen 6400 en 200...
                  Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
                  Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
                  GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                    Misschien kan dit helpen http://www.fotografie.fr/n3-test3-e.htm

Er is nog een andere site die alle oudere Nikkors een rating geeft op FF dlsr maar ik vind hem niet terug
                    Rudy, misschien deze: http://www.pictchallenge-archives.ne..._optiques.html
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                      Dat is hem, snel bij mijn bookmarks zetten
                      BD0497BE : Nikon body + glas
                      www.RudyVerrijt.info

Comment

Working...
                      X