Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D700 en objectieven

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D700 en objectieven

Even oppassen dat we dit topic niet gaan misbruiken m.b.t. D300 - D700.

Er zijn hier al andere topics over geweest.

De D300 is een geheel andere camera dan een D700 dus vergelijken is dan ook niet eerlijk.

TS wil graag weten:

Op deze FF zijn natuurlijk andere objectieven nodig,wat zou nu een betaalbare combinatie (maximum 1200 euro) zijn van een zoom voor wide -gebruik en een zoom voor lang tot zowat 300 mm of iets meer?En hebben jullie behalve met Nikon ook (goede?)ervaringen met third party merken?

Is er zelfs iemand die met zijn Nikon D 700 een Tamron 28-300 wilde of durfde gebruiken?

mvg
    Antoine

Comment

Op een D700 kun je heel wat lenzen zetten, ook goedkope, en toch mooie foto's maken.
      Een 24-120VR of een 28-105 kunnen als standaardzoom prima voldoen, maar missen natuurlijk de klasse van de 24-70.
      Toch kun je EL Cheapo een prima setje lenzen vinden, bijvoorbeeld:

18-35mm AFD
      50mm
      70-210

Samen voor 400 euro te vinden...
      Sony en Olympus
      Fotoseries

Comment

...Ook niet vergeten dat de combinatie D700 + 24-70/2.8 vrij zwaar is...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
          ...ik heb geen D700 (D300) maar heb aandachtig de iso vergelijkingen gevolgd op diverse testsite's en forums. Op de D700 bij iso 25600 zijn de foto's altijd slechter dan bij 1600 op mijn D300. De D3/700 is heel goed op hoge iso's maar er zijn grenzen aan.

Als jij een D700 hebt en mij dat aan de hand van voorbeeldfoto's kan aantonen dan gaat mijn D300 morgen de deur uit tesamen met mijn 24/70 2.8 en 80/200 2.8...
          je vergelijking ISO25600 op D700 met ISO1600 op je D300 gaat niet helemaal op. Zoals Antoine heb ik een D200, en heb ik de D700 gekocht wegens de hoge ruisprestaties. Mijn standaardinstelling op de D700 auto-ISO is maximaal ISO 6400; je kan eigenlijk geen verschil zien tussen ISO 6400 en ISO 200. Op mijn D200 zie je op ISO 800 reeds duidelijk ruis. Je D300 is inherent niet beter qua ruis dan mijn D200, Nikon heeft de NR alleen anders afgesteld op de D300 dan op de D200: de D300 gooit de ruis eruit ten koste van de scherpte.
          erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

toch vlug eventjes wat test shots gemaakt... losjes uit de hand wel-is-waar... d'r zal dus best wat bewegings onscherpte inzitten...

puur zonder noise reductie...

D200 met 70-200 op ISO 1600 op 200mm

full ress

D700 met goedkope 300mm lens op 300mm geen VR geen af-s op ISO 25600

full ress

D700 met goedkope 300mm lens op 300mm geen VR geen af-s op ISO 6400

full ress
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

hoi

@ d_oracle; bedankt voor de foto's, goed voorbeeld.

@ erikdk; die vergelijking heb ik niet gemaakt, ik heb enkel gereageerd op jantjen

wat ik bedoel is dat je een aantal stops wint met de D700 door zijn hoge ruisprestaties maar dat dat imo niet genoeg is om een budget zoom te compenseren.
              Zoals jantjen zelf zegt is iso 25600 voor noodgevallen
              Maar de combinatie met bijv. een goedkope 50mm is echter nog goedkoper en echt niet te kloppen.
              Ik sta er telkens van versteld als ik de foto's met hoge iso's zie van de D700
              't is dat ik m'n D300 nog maar 6 maanden heb....

grtjs Jos
              D800 en een goed glasservies

Comment

De discussie wordt steeds interessanter en alhoewel er soms wordt afgeweken van de originele vraag naar de kostprijs van een betaalbare set objectieven,vind ik dat indien de D300 hier bij betrokken wordt het nog interessanter is.
                Want deze week moet ik nog mijn aankoop doen maar de D300 zit ook nog in mijn achterhoofd.

Ook even afwijkend van mijn eigen vertrekpunt vermits het nu over duurdere objectieven gaat is deze link:

Het is in het Frans maar deze beroeps(?)fotograaf toont een boeiende veldtest in Vietnam en geeft toelichting over het gebruik van de D700 en een aantal objectieven.
                Voor mij als amateurke zeer leerrijk.
                Flickr PBase
                Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EdDu Bekijk bericht
                  Want deze week moet ik nog mijn aankoop doen maar de D300 zit ook nog in mijn achterhoofd.
                  ik ben van D300 naar D700 overgestapt, terwijl de d300 best een goed toestel is... maar beklaag het me geen moment... Er zijn best goede goedkope lenzen voor de D700

28-70mm f3.5-f4.5 lukt best goed met de sterke ISO capaciteiten...
                  70-210mm f4
                  35-70mm f2.8
                  70-300mm

etc...
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

De discussie wordt steeds interessanter en alhoewel er soms wordt afgeweken van de originele vraag naar de kostprijs van een betaalbare set objectieven,vind ik dat indien de D300 hier bij betrokken wordt het nog interessanter is.

Ook even afwijkend van mijn eigen vertrekpunt vermits het nu over duurdere objectieven gaat is deze link:

Het is in het Frans maar deze beroeps(?)fotograaf toont een boeiende veldtest in Vietnam en geeft toelichting over het gebruik van de D700 en een aantal objectieven.
                    Voor mij als amateurke zeer leerrijk.
                    Jammer, maar het Frans ben ik niet eigen.
                    mvg
                    Antoine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
                      Je D300 is inherent niet beter qua ruis dan mijn D200, Nikon heeft de NR alleen anders afgesteld op de D300 dan op de D200: de D300 gooit de ruis eruit ten koste van de scherpte.
                      Daar ben ik het niet mee eens. Waar je kan stellen dat de ruisprestatie van de D3/D700 ±3 stops beter is dan die van de D200, is deze van de D300 toch 1 stop beter dan de D200. Dit door de omschakeling naar een CMOS sensor. Dat is één van de redenen waarom er zoveel D2X gebruikers overgestapt zijn naar de D300.
                      Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                        ... Dit door de omschakeling naar een CMOS sensor. Dat is één van de redenen waarom er zoveel D2X gebruikers overgestapt zijn naar de D300.
                        de D2X heeft toch ook een CMOS sensor !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beeldmaker Bekijk bericht
                          de D2X heeft toch ook een CMOS sensor !!!
                          Het is misschien niet 100% goed geformuleerd. De D2X heeft inderdaad ook een CMOS sensor(generatie van voor de D200). Ik bedoelde feitelijk niet het feit van de CMOS sensor maar dat de betere ruisprestatie van de D300 één van de redenen was.
                          Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

D(700)day nadert!Maar toch moet ik nog wat geduld hebben want de D700 is voorlopig niet leverbaar,gelukkig is de prijs niet omhoog gegaan.

Intussen kreeg ik in een fotozaak de aanbeveling liever een Nikkor 18-70 DX of Sigma 28-70 mm f/2.8 EX DG te gebruiken in plaats van een Tamron 28-75 mm f/2.8 (focusproblemen bij weinig licht,)

Graag nog maar eens advies van de experts.

Nikon verkoopt blijkbaar beter dan Toyota.
                            Flickr PBase
                            Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

Comment

Intussen kreeg ik in een fotozaak de aanbeveling liever een Nikkor 18-70 DX of Sigma 28-70 mm f/2.8 EX DG te gebruiken in plaats van een Tamron 28-75 mm f/2.8 (focusproblemen bij weinig licht,)
                              Ga eens naar een deftige fotozaak. De 18-70 DX is een APS-C objectief .
                              En van focusproblemen bij weinig licht op een Tamron 28-75 nog niet dikwijls gehoord...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                                Ga eens naar een deftige fotozaak. De 18-70 DX is een APS-C objectief .
                                En van focusproblemen bij weinig licht op een Tamron 28-75 nog niet dikwijls gehoord...
                                Ik kan Pol hier alleen maar in bijtreden, ik gebruik trouwens de Tamron 28-75 f/2.8 op een D3 . . . werkt als een trein.
                                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Working...
                                X