Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D700 en objectieven

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D700 en objectieven

wat je wel kan doen als alternatief is een nikon 28-70mm f3.5-4.5 gebruiken. kan je heel goedkoop vinden... maar inderdaad een 18-70mm een verkoper die dat beweert, dat moet zijn eerste werkdag zijn... dit is absoluut geen juiste lens voor een D700
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
      Ik heb met zeer volle tevredenheid de D700.

Als je zoveel geld wilt uitgeven aan deze camera, spaar dan zeker niet op de lenzen.

Beter 1 goede lens op de camera dan 4 mindere in je rugzak.

De laatste tijd valt het op dat hier lenzen worden aangeboden met de mededeling:
      Ik verkoop ze omdat ik ze weinig gebruik.

Deze geld verspilling kun je voorkomen door eerst een goede afweging te maken.

mvg
      Antoine
      Een heel wijze raad !!!

De D700/D3 verdienen kwaliteitsglas
      BD0723BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Ik kan Pol hier alleen maar in bijtreden, ik gebruik trouwens de Tamron 28-75 f/2.8 op een D3 . . . werkt als een trein.
        De D700 "verheft" blijkbaar objectieven die door sommigen niet als eerste klas beschouwd worden.
        Ik heb nu de D700 body in bezit en vermits de objectieven die ik bestelde nog moeten binnen komen mag ik van Foto Grobet een okkasieobjectief gebruiken.
        Het is een "oude" Sigma 70-210 autofocus UC f/4-5.6
        Toegegeven ik kom van een bridge maar zelfs in schemerlicht wordt nog voldoende vlug gefocust en van de scherpte kan ik ook niet klagen(sommige personen wel want ik toon hun rimpeltjes te veel!)
        Flickr PBase
        Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EdDu Bekijk bericht
          De D700 "verheft" blijkbaar objectieven die door sommigen niet als eerste klas beschouwd worden.
          Ik heb nu de D700 body in bezit en vermits de objectieven die ik bestelde nog moeten binnen komen mag ik van Foto Grobet een okkasieobjectief gebruiken.
          Toegegeven ik kom van een bridge maar zelfs in schemerlicht wordt nog voldoende vlug gefocust en van de scherpte kan ik ook niet klagen(sommige personen wel want ik toon hun rimpeltjes te veel!)
          De D700 heb je al, dus dat andere komt ook wel goed.

Hier is een voorbeeld met die slechte lens van Nikon.

mvg
          Antoine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EdDu Bekijk bericht
            Ik heb zo de oude 105mm f/2.5 Ai-s, en op 12MP DX zijn de resultaten op f/2.5 naar mijn mening te soft. Niet zo op de D700

Comment

Dezelfde ervaringen met de 50/1.8 AF en de 85/1.8 AFD. Beide objectieven presteren gewoonweg een stuk beter op mijn D700 dan op mijn D200.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Alle FF objectieven presteren beter op een D700/D3/D3X dan op een cropcamera, dat is dan ook maar de normaalste zaak van de wereld volgens mij, anders hoef je helemaal geen FF te kopen, tenzij je het voor de winst aan groothoek zou doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Alle FF objectieven presteren beter op een D700/D3/D3X dan op een cropcamera, dat is dan ook maar de normaalste zaak van de wereld volgens mij, anders hoef je helemaal geen FF te kopen, tenzij je het voor de winst aan groothoek zou doen.
                  Is dit wel zo ?
                  Bij een DX gebruik je toch enkel het centraal gedeelte, normaal gezien het beste gedeelte, van de lens.

Ik was helemaal niet te tevreden over de prestaties van de AF-S 17-35 op de D3. Toch geen prulle objectief.

Vele klagen over de AF-S 70-200 VR 2.8 op FF.
                  BD0497BE : Nikon body + glas
                  www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                    Is dit wel zo ?
                    Bij een DX gebruik je toch enkel het centraal gedeelte, normaal gezien het beste gedeelte, van de lens.

Ik was helemaal niet te tevreden over de prestaties van de AF-S 17-35 op de D3. Toch geen prulle objectief.

Hier in ieder geval zeker geen klagen over de 70-200 AF-S VR op de D3 hoor, inderdaad in sommige gevallen wat lichte vignetering, maar ik zeg wel in sommige gevallen, en heel gemakkelijk op te lossen indien storend.
                    Over de 17-35 zal ik mij niet uitspreken, dat weet ik niet.

Maar ik bedoel maar dat bij gebruik op een FF sensor je objectieven wat minder scheidend vermogen mogen kunnen verwerken, toch op de D700/D3 waar je met een scheidend vermogen van 120 lpm ruim voldoende hebt, waar je objectief theoretisch bij een D300 180 lpm zou moeten kunnen verwerken.

Comment

Ik heb de AFS 17-35mm nog steeds, maar gebruik 'm bij voorkeur pas vanaf f/5.6 voor een deftige randscherpte. Eigenlijk wel spijtig voor een f/2.8 objectief. Anderzijds is zijn front element wel wat minder kwetsbaar en minder gevoelig voor rechtstreeks zonlicht dan dit van de AFS 14-24mm, maar dit neemt niet weg dat die laatste nog zéér hoog op mijn verlanglijst staat

Comment

Is dit wel zo ?

Inderdaad. Ik merk dit onmiddellijk (heb mijn D700 sinds vant weekend.) FX is fantastisch voor de hoge ISO's, maar DX heeft toch echt wel grote voordelen ook hoor, zolang je lenzen meer resolutie hebben dan je sensor is het een groot voordeel dat je met een DX sensor geen last meer hebt van vignetering en minder scherpe randen. Mijn 70-200 heeft blijkbaar nogal veel vignetering en ik heb de indruk dat men 28-70 f/2.8 (heb mijn Nikon 17-55 geruild voor een Nikon 28-70) toch niet helemaal zuiver is aan de randen op f/2.8. Bij mijn DX camera's heb ik daar helemaal geen last van.

Comment

Is dit wel zo ?
                          Is het niet eerder andersom?
                          Doordat je enkel het centrale deel(sweet spot) gebruikt, zijn de oudere FF lenzen meestal nog goed bruikbaar op DX.
                          Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                            Is het niet eerder andersom?
                            Doordat je enkel het centrale deel(sweet spot) gebruikt, zijn de oudere FF lenzen meestal nog goed bruikbaar op DX.
                            Dat is toch wat ik wilde zeggen : FF-lenzen zijn beter op DX
                            BD0497BE : Nikon body + glas
                            www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jantjen Bekijk bericht
                              Inderdaad. Ik merk dit onmiddellijk (heb mijn D700 sinds vant weekend.) FX is fantastisch voor de hoge ISO's, maar DX heeft toch echt wel grote voordelen ook hoor, zolang je lenzen meer resolutie hebben dan je sensor is het een groot voordeel dat je met een DX sensor geen last meer hebt van vignetering en minder scherpe randen. Mijn 70-200 heeft blijkbaar nogal veel vignetering en ik heb de indruk dat men 28-70 f/2.8 (heb mijn Nikon 17-55 geruild voor een Nikon 28-70) toch niet helemaal zuiver is aan de randen op f/2.8. Bij mijn DX camera's heb ik daar helemaal geen last van.
                              Ik begrijp al die commotie niet, ben natuurlijk al een wat ouder iemand.
                              Als je formaat vullend fotografeert, en dat probeert normaal iedere fotograaf, dan heb je bij de D700 meer op je foto staan dan dat je in werkelijkheid wilde hebben. De zoeker geeft immers maar 96% van het totale beeld weer.
                              Als je daarna de foto een beetje crop naar hetgeen wat jezelf wilde hebben dan heb je geen enkele last van vignettering. Vignettering is ook nog op een andere manier op te vangen.

Persoonlijk vind ik de vignettering op de 70-200 nog best meevallen. Als je extreme eisen aan de lens gaat stellen, dan zullen ze wel optreden. Maar welke lens heeft dit niet.
                              Zolang de meeste pro Nikon fotografen ze nog steeds op de Camera hebben zitten, doe ik het er ook maar mee.
                              We zijn wat dit aangaat ook een beetje verwend geraakt door de DX. Die gebruikt alleen het centrale gedeelte van een lens. Met de FF zijn we gelukkig weer terug bij de goede oude tijd. Alles heeft zijn voor- en zijn nadelen.
                              Ik blijf in ieder geval bij FF.

Mvg
                              Antoine

Comment

k ben kontent mee mijn d300
                                bd0379be

Comment

Working...
                                X