Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D700 en objectieven

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D700 en objectieven

Intussen zijn sommigen onder de leden reeds de tevreden(zeer waarschijnlijk)en trotse bezitter van een Nikon D 700 .
    Nu mijn vraagje:
    Op deze FF zijn natuurlijk andere objectieven nodig,wat zou nu een betaalbare combinatie (maximum 1200 euro) zijn van een zoom voor wide -gebruik en een zoom voor lang tot zowat 300 mm of iets meer?En hebben jullie behalve met Nikon ook (goede?)ervaringen met third party merken?

Is er zelfs iemand die met zijn Nikon D 700 een Tamron 28-300 wilde of durfde gebruiken?

Hoe meer antwoorden,hoe liever
    Last edited by EdDu; 17 januari 2009, 13:47.
    Flickr PBase
    Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

Re: Nikon D700 en objectieven

Voor breedhoek gebruik ik een zeer betaalbare Sigma 15-30 op mijn D3, 2de hands gevonden voor 180€, wat tele betreft heb ik niet direct een "goedkopere" oplossing wat FF betreft. Alhoewel, de Sigma 50-500 ( Bigma ) is best betaalbaar 2de hands, die moet je kunnen vinden voor een 600 à 700€, tesamen kom je dan aan een bedrag van minder dan 1000€ zelfs.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
      . Alhoewel, de Sigma 50-500 ( Bigma ) is best betaalbaar 2de hands, die moet je kunnen vinden voor een 600 à 700€, tesamen kom je dan aan een bedrag van minder dan 1000€ zelfs.

Maar, zoals jezelf al ergens zegde,blijkbaar vignetteert dat objectief sterk op een FF.

Walter
      D850

Comment

Ik heb met zeer volle tevredenheid de D700.

Als je zoveel geld wilt uitgeven aan deze camera, spaar dan zeker niet op de lenzen.

Beter 1 goede lens op de camera dan 4 mindere in je rugzak.

De laatste tijd valt het op dat hier lenzen worden aangeboden met de mededeling:
        Ik verkoop ze omdat ik ze weinig gebruik.

Deze geld verspilling kun je voorkomen door eerst een goede afweging te maken.

mvg
        Antoine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
          Maar, zoals jezelf al ergens zegde,blijkbaar vignetteert dat objectief sterk op een FF.

Walter
          Klopt Walter, maar echter alleen op het uiterste bereik . . . tot 400 mm zijn de resultaten vrij goed.
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

ik heb me zopas een FF d700 aangeschaft en verkoop nu m'n 17-50 2.8 tamron dit omdat het vervelend werken is , gelukkig ben ik al in het bezit van een sigma 70-200 2.8 zodat ik nu enkel moet uitkijken naar een sigma 24-70 2.8 .

dus wat ik kan aanraden van lenzen (third party lenzen) die betaalbaar blijft voor een full frame, maar wel geen qualitatieve toplenzen.
            is:
            sigma 24-70 2.8 ong. €350
            sigma 70-200 2.8 ong €650

greets David
            vanolles

Comment

Een alternatief is:
              - voor breedhoek: de genoemde sigma 24-70/2.8, de tamron 28-75/2.8 of de Nikor 24-120VR
              - voor tele de Nikor 70-300VR(De Sigma 70-200/2.8 is ook prima met zijn 2.8 maar wel wat korter)

Hou er ook rekening mee dat je door de zeer goede ISO prestatie van de D700 gemakkelijk 1 tot 2 stopjes hoger kan, waardoor in veel gevallen minder noodzaak is aan 2.8 lenzen.
              Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
                Ik heb met zeer volle tevredenheid de D700.

Als je zoveel geld wilt uitgeven aan deze camera, spaar dan zeker niet op de lenzen.

Beter 1 goede lens op de camera dan 4 mindere in je rugzak

@Antoineank je voor je reactie,maar nu eens afgezien van de kostprijs wat is dan die ene lens? Dat kan toch geen zoom zijn gaande van breedhoek tot tele 300mm?En ben ik te nieuwsgierig als ik vraag welke lenzen jij gebruikt?
                Flickr PBase

Comment

@Iedereen die hier een antwoord plaatste:dank u wel.
                  Waarschijnlijk kan ik deze week gaan aankopen en misschien nog de prijsstijging,veroorzaakt door de stijgende yen, voor zijn.
                  Jammer dat in de fotobranche geen kortingen zijn zoals in de autosector.
                  Flickr PBase

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EdDu Bekijk bericht
                    @Antoineank je voor je reactie,maar nu eens afgezien van de kostprijs wat is dan die ene lens? Dat kan toch geen zoom zijn gaande van breedhoek tot tele 300mm?En ben ik te nieuwsgierig als ik vraag welke lenzen jij gebruikt?
                    Je bent niet te nieuwsgierig.
                    Vroeger had ik dit staan in mijn handtekening, maar door de verschillende opmerkingen hierover heb ik dit maar weer wegehaald.

Bij omschakeling van Analoog naar Digitaal heb ik eerst de D200 + 17-55 f2,8 gekocht daarna de f70-200 2,8 en de 105 f2,8 VR.
                    Later heb ik de 60mm f2,8 micro + de TC 1,7 II gekocht.
                    Bij omschakeling naar FF heb ik de D200 + 17-55 verkocht en daarvoor terug gekocht de D700 + 24 -70 f2,8.

Rest mij nog een tele kopen.
                    Dit laatst kan nog wel even duren omdat ik hier ook een kwaliteit lens wil hebben.
                    Het zal budgettair gezien wel de (nieuwe) AF-S 300 f4 worden.
                    Voorlopig help ik mij met de 70-200 + TC 1,7 II

Zoals je ziet heb ik ook niet alles op een dag gekocht, natuurlijk is dit alles een flinke bonk geld geweest. Ik had het geld ervoor liggen dus heb ik het ook daarvoor gebruikt.
                    Als je een gezin hebt en nog jong bent dan kan ik mij voorstellen dat je dit niet wilt/kunt uitgeven aan fotospullen.
                    Mijn advies is dan: koop wel goede lenzen en bezuinig (budgettair) op de camera.
                    Om maar even bij Nikon te blijven zou ik zeggen kijk eens naar de D300 of de D90, dit zijn ook geweldige camera's.
                    Als Nikon niet was gekomen met de D700 dan denk ik dat ik nu nog lekker fotografeerde met de D200.

mvg
                    Antoine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EdDu Bekijk bericht
                      1 lens van breedhoek tot 300mm is een beetje onzin als je kwaliteit wil, Antoine wilde waarschijnlijk zeggen dat je best kijkt wat je eerst nodig hebt en bvb eerst een 24-70 koopt of eerste een 70-200 en daarmee begint in plaats van direct 1 lens te kopen die alles moet kunnen maar niets echt goed kan en dus niet tevreden zal stellen.

Maar ik ga wel niet volledig akkoord met dat het onlogisch zou zijn om een D700 te kopen en er dan goedkope lenzen op te zetten. De high iso van de D700 is zo goed dat je zelfs met goedkope lenzen vaak meer kunt dan met bvb een D300 en een f/2.8 top lens.
                      Dus het kan soms interessant zijn om een D700 te kopen met een goedkopere lens in plaats van een D300 met een top lens (als je in slechte lichtomstandigheden werkt.) Natuurlijk is een top lens op een D700 nog beter dan een `prullens' op een D700, maar dat neemt niet weg dat een D700 op ISO 25600 + een `prullens' op f/4 foto's kan maken die je met een D300 + f/2.8 niet zult kunnen maken omdat je ISO niet hoog genoeg kan en de sluitertijd dus te traag is (als ik me niet vergis is er tussen f/2.8 en f/4 maar 1 stop), dan mag de lens nog wat scherper zijn, wat ben je er mee als je bewegingsonscherpte hebt. Daar bovenop kun je voor een relatief klein bedrag een 50mm en 85mm f/1.8 kopen die je D700 wel benut als het nodig is en kwaliteit even boven het gemak van een zoom staat, zonder dat je daarvoor een fortuin kwijt bent en zonder dat je _altijd_ moet lopen zeulen met een stel lenzen voor je familiekiekjes.

Je kunt ook dingen met een D700+28-300 die je niet kunt met een D300 + 18-200. Het is zeker niet de keuze voor een beroepsfotograaf, maar laat ons eerlijk zijn: een D700 + 28-300 op P en auto iso kun je eigenlijk ook gebruiken als een verdomd goede (weliswaar groot uitgevallen en niet bepaald goedkope) point & shoot ;-)

Comment

Wat je ook kunt doen is de toplens die je het meest zult gebruiken nu al kopen (zo heb ik mijn 70-200 f/2.8 als eerste gekocht omdat ik die voor 70% van mijn foto's gebruik.) En dan voor het andere bereik dat je nu al wil maar dat je minder zult gebruiken een hééél goedkope optie kopen. Hééél goedkoop omdat je dan niet teveel geld eraan verspilt en ook omdat de supergoedkope lenzen meestal min of meer even supergoedkoop blijven. Zo kun je bvb eerst een 24-70 f/2.8 en als telelens een 70-300 f/4-5.6 G (dus niet de AF-S VR versie.) Deze kost tweedehands ongeveer 100 euro en je kunt ze over een paar jaar waarschijnlijk voor dezelfde prijs terug verkopen. De lens is zeker niet even goed als een 70-200 maar maakt wel foto's die je met een 24-70 niet kunt maken :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jantjen Bekijk bericht
                          1 lens van breedhoek tot 300mm is een beetje onzin als je kwaliteit wil, Antoine wilde waarschijnlijk zeggen dat je best kijkt wat je eerst nodig hebt en bvb eerst een 24-70 koopt of eerste een 70-200 en daarmee begint in plaats van direct 1 lens te kopen die alles moet kunnen maar niets echt goed kan en dus niet tevreden zal stellen.
                          Idd zo denk ik er over.

Zo was de 17-55 de belangrijkste lens bij de D200 nu is dit de 24-70.
                          Deze lens zit dan ook bijna altijd op de D700.
                          Een beetje loopwerk is goed voor de gezondheid.

Alles is natuurlijk wel afhankelijk van je soort fotografie.

mvg
                          Antoine

Comment

Dus het kan soms interessant zijn om een D700 te kopen met een goedkopere lens in plaats van een D300 met een top lens (als je in slechte lichtomstandigheden werkt.) Natuurlijk is een top lens op een D700 nog beter dan een `prullens' op een D700, maar dat neemt niet weg dat een D700 op ISO 25600 + een `prullens' op f/4 foto's kan maken die je met een D300 + f/2.8 niet zult kunnen maken omdat je ISO niet hoog genoeg kan en de sluitertijd dus te traag is
                            hoi, ik volg je als je zegt ; beter een slechte onbewogen foto dan helemaal geen foto , je zal "het" moment maar missen. Maar als de kwaliteit te slecht wordt gaat dat niet meer op vind ik.

Maar voor de rest ben ik precies niet helemaal akkoord

1, het minste dat je met die (tele)prullens inzoomt heb je al geen f/4 (als ze dat al heeft) meer en om een vergelijkbare scherpte te hebben (met dat top f2.8 obj. op de D300) zal je al direct naar f8.0 of f11.0 moeten gaan. (bijv 80/200 f4.5-5.6 tov 70/200 f2.8) Dat is wel meer dan één stopje!
                            2,ik heb geen D700 (D300) maar heb aandachtig de iso vergelijkingen gevolgd op diverse testsite's en forums. Op de D700 bij iso 25600 zijn de foto's altijd slechter dan bij 1600 op mijn D300. De D3/700 is heel goed op hoge iso's maar er zijn grenzen aan.

Als jij een D700 hebt en mij dat aan de hand van voorbeeldfoto's kan aantonen dan gaat mijn D300 morgen de deur uit tesamen met mijn 24/70 2.8 en 80/200 2.8

mvg Jos
                            Last edited by Jozef68; 18 januari 2009, 13:44.
                            D800 en een goed glasservies

Comment

f/2.8 vs f/5.6 is 2 stops. Dat is het verschil tussen ISO 1600 en ISO 6400. De ruisprestaties van de D3/D700 zijn naar wat ik heb horen zeggen nog altijd zeer zeer goed op ISO 6400. Je hebt dan nog altijd ISO 12800 en ISO 25600 voor in noodgevallen. En als je de `spotgoedkope' 50 en 85mm gebruikt als kwaliteit echt belangrijk is heb je nog steeds een gigantisch voordeel met D700 tov D300.
                              Mijn D700 wordt deze of volgende week geleverd en je mag er gerust in zijn dat ik zo snel mogelijk eens een situatie zal opzoeken waar ik het onderste uit de kan kan halen (zodat ik weet hoe ver ik kan gaan als het eens echt moet.) Ik laat zeker nog resultaten zien, maar ben er op basis van wat ik reeds heb gezien van overtuigd dat de D700 op ISO 25600 zwart-wit foto's kan maken die zeker de moeite waard zijn en met een D300 niet haalbaar zijn.

Comment

Working...
                              X