Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5D mkII err 20

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 5D mkII err 20

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
    Moraal van dit verhaal (onder voorbehoud natuurlijk): gooi geen geld weg bij je lokale fotoboer.
    Natuurlijk ruilen ze in, anders is het meteen slechte reklame. Ze laten dat herstellen en verkopen de 'refurbished' als nieuw. Op deze toestellen worden kortingen gegeven en mogen eigenlijk niet zo op de markt komen, in de UK zijn daar shops voor.

Nu, zo loopt alles goed. Maar als er binnen 4 maand iets misgaat, zit je wel met miserie. Dan gaat de herstelling veel langer duren. En elke keer betaal je kosten, lokaal kan je dat gewoon binnenbrengen en draagt de dealer de kosten. Als je daarentegen na de garantie een herstelling laat uitvoeren door ETB ASS, zijn deze wel eens hoger dan van een echt belgisch verkocht toestel. NIKON kan je vb niet meer zonder belgische dealer bij procirep inleveren, buitenlandse toestellen mogen dan onkosten aangerekend worden. Iets waar NIKON een erezaak van wil maken. Welk nut heeft NIKON BENELUX als in de omringende landen NIKON zichzelf beconcurreert.

maw doe je alleen voordeel als je geluk hebt. De kleinste breuk en je betaalt het verschil toch terug...

Adviesprijs 5D II is 2829 euro, inkoopprijs + btw is 2198 euro, meest gevraagde prijs is 2399 euro. Reken zelf wat een zaak verdient die voor 2199 verkoopt.

De prijzen in the UK door de zwakke £ zullen trouwens aangepast worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht
      Natuurlijk ruilen ze in, anders is het meteen slechte reklame. Ze laten dat herstellen en verkopen de 'refurbished' als nieuw. Op deze toestellen worden kortingen gegeven en mogen eigenlijk niet zo op de markt komen, in de UK zijn daar shops voor.

Nu, zo loopt alles goed. Maar als er binnen 4 maand iets misgaat, zit je wel met miserie. Dan gaat de herstelling veel langer duren. En elke keer betaal je kosten, lokaal kan je dat gewoon binnenbrengen en draagt de dealer de kosten. Als je daarentegen na de garantie een herstelling laat uitvoeren door ETB ASS, zijn deze wel eens hoger dan van een echt belgisch verkocht toestel. NIKON kan je vb niet meer zonder belgische dealer bij procirep inleveren, buitenlandse toestellen mogen dan onkosten aangerekend worden. Iets waar NIKON een erezaak van wil maken. Welk nut heeft NIKON BENELUX als in de omringende landen NIKON zichzelf beconcurreert.

maw doe je alleen voordeel als je geluk hebt. De kleinste breuk en je betaalt het verschil toch terug...

Adviesprijs 5D II is 2829 euro, inkoopprijs + btw is 2198 euro, meest gevraagde prijs is 2399 euro. Reken zelf wat een zaak verdient die voor 2199 verkoopt.

De prijzen in the UK door de zwakke £ zullen trouwens aangepast worden.
      ?? er is geen verschil in garantie, waarom zou ik langer moeten wachten of meer moeten betalen bij een eventuele herstelling ? Bij canon zelf waar de herstelling gebeurt gaan ze geen verschil maken hoor. Of bedoel je in het geval van een refurbished toestel ?
      Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
        ?? er is geen verschil in garantie, waarom zou ik langer moeten wachten of meer moeten betalen bij een eventuele herstelling ?
        De garantie is inderdaad dezelfde en uw toestel kan inderdaad hersteld worden volgens de Europese garantie dat erbij is.
        Het enige "mogelijke" verschil is de garantieperiode, die is afhankelijk van het land van aankoop, in de UK is een garantie "standaard" 12 maand (ook te vinden op de website van Canon UK).
        Enkel als op de bijgeleverde garantiekaart een langere periode staat telt ook deze periode. Dus hopelijk staat er bij u ook 2 jaar op en is er geen reden tot paniek.
        Belgische consumenten zijn beschermd door de wettelijke garantie die nooit minder mag zijn dan 2 jaar ... dit is voor een Belgische consument dat in België koopt.
        In België is het dus automatisch 2 jaar, in de UK enkel indien vermeld.
        Mvg,
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Als ik voorzichtig schat heb ik toch zeker al tussen de EUR 50000 en 1000000 online gekocht en heb nog nooit wat voor problemen dan ook gehad. Met het geld dat ik bespaard heb kan ik dus wel een tegenslagje verdragen (maar liever niet natuurlijk). Jij bent er zeker ook zo een die tegen bijbetaling z'n garantie laat verlengen tot 5 jaar bij huishoudelijke apparatuur?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            De garantie is inderdaad dezelfde en uw toestel kan inderdaad hersteld worden volgens de Europese garantie dat erbij is.
            Het enige "mogelijke" verschil is de garantieperiode, die is afhankelijk van het land van aankoop, in de UK is een garantie "standaard" 12 maand (ook te vinden op de website van Canon UK).
            Enkel als op de bijgeleverde garantiekaart een langere periode staat telt ook deze periode. Dus hopelijk staat er bij u ook 2 jaar op en is er geen reden tot paniek.
            Belgische consumenten zijn beschermd door de wettelijke garantie die nooit minder mag zijn dan 2 jaar ... dit is voor een Belgische consument dat in België koopt.
            In België is het dus automatisch 2 jaar, in de UK enkel indien vermeld.
            Mvg,
            inderdaad 2 years european waranty, staat er redelijk duidelijk op, was ook de afspraak voor dat ik kocht dat dit zeker zou zijn.

Comment

Als ik voorzichtig schat heb ik toch zeker al tussen de EUR 50000 en 1000000 online gekocht
              Dat is inderdaad voorzichtig geschat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door celle Bekijk bericht
                Dat is inderdaad voorzichtig geschat.
                Hoe weet jj dat?

Oja, voordat ongure types hier mijn huis willen leeghalen: een groot gedeeltje van dat bedrag zijn reizen, hotelboekingen etc. Er is hier niks te halen...

Comment

Als ik voorzichtig schat heb ik toch zeker al tussen de EUR 50000 en 1000000 online gekocht en heb nog nooit wat voor problemen dan ook gehad. Met het geld dat ik bespaard heb kan ik dus wel een tegenslagje verdragen (maar liever niet natuurlijk). Jij bent er zeker ook zo een die tegen bijbetaling z'n garantie laat verlengen tot 5 jaar bij huishoudelijke apparatuur?
                  Tussen de 50.000 en 1.000.000 euro, als je zoveel kan uitgeven, ben je al een gelukzak.

De meeste mensen nemen een enkel risico door 200 euro uit te sparen bij de aankoop, als het hen echter door garantiekwesties of ongevalschade zuur opbreekt, zijn ze dat verschil meteen kwijt... Denk je dat FIRMA X BENELUX zit te wachten op toestellen om te herstellen die in UK verkocht worden? Zij proberen daar paal en perk aan te stellen. LEES binnen de wettelijke beperkingen herstellen ze onder garantie, alleen zijn ze duidelijk minder soepel en als er kosten aangerekend kunnen worden, zullen ze het niet laten. Ik weet niet hoe jij dat kapitaal verzameld hebt, maar ik denk dat je het nut van economisch bewust kopen maar zal beseffen als ze in uw poel komen vissen. Zolang dat niet gebeurt, denk maar alleen aan je eigen zak, maar laat mensen die hun dorpsfotograaf die 200 wel gunnen maar in hun 'domheid'.

Sommige mensen hebben na aankoop meer raad nodig dan jij, ivm accessoires en gebruik. Of stap jij ook zonder scrupules de dorpsfotograaf binnen voor een lenspoetsdoekje van 2.99 euro om hem vervolgens te bedelven met vragen over je toestel.

En om af te sluiten, is dat zo belachelijk dat er mensen zijn die een kleinigheid bijbetalen om verlengde garantie te hebben, omdat ze een dure aankoop niet elke 2 jaar kunnen verantwoorden? Er zullen er hier waarschijnlijk weinig zijn die geen omnium nemen als ze een nieuwe wagen kopen van 25.000 euro

Ik moet het zeggen, je maakt echt indruk met je opmerkingen.
                  Last edited by VoN_DamN; 17 januari 2009, 23:17.

Comment

Tussen de 50.000 en 1.000.000 euro, als je zoveel kan uitgeven, ben je al een gelukzak.

De meeste mensen nemen een enkel risico door 200 euro uit te sparen bij de aankoop, als het hen echter door garantiekwesties of ongevalschade zuur opbreekt, zijn ze dat verschil meteen kwijt... Denk je dat FIRMA X BENELUX zit te wachten op toestellen om te herstellen die in UK verkocht worden? Zij proberen daar paal en perk aan te stellen. LEES binnen de wettelijke beperkingen herstellen ze onder garantie, alleen zijn ze duidelijk minder soepel en als er kosten aangerekend kunnen worden, zullen ze het niet laten. Ik weet niet hoe jij dat kapitaal verzameld hebt, maar ik denk dat je het nut van economisch bewust kopen maar zal beseffen als ze in uw poel komen vissen. Zolang dat niet gebeurt, denk maar alleen aan je eigen zak, maar laat mensen die hun dorpsfotograaf die 200 wel gunnen maar in hun 'domheid'.

En om af te sluiten, is dat zo belachelijk dat er mensen zijn die een kleinigheid bijbetalen om verlengde garantie te hebben, omdat ze een dure aankoop niet elke 2 jaar kunnen verantwoorden? Er zullen er hier waarschijnlijk weinig zijn die geen omnium nemen als ze een nieuwe wagen kopen van 25.000 euro

Ik moet het zeggen, je maakt echt indruk met je opmerkingen.

hier gaan we weer ( weer eens) helemaal fout op dit forum, jammer.....

Comment

1.000.000 euro
                      Hmm, met die puntjes zie ik nu dat ik een nulletje teveel geschreven heb. Moet dus 100.000 zijn. En ik heb het niet over per jaar, he, voor alle duidelijkheid. Ik koop al meer dan 10 jaar online.

Nu begrijp ik trouwens de opmerking van celle ook ineens beter.
                      Last edited by Leonidas; 17 januari 2009, 23:38.

Comment

hier gaan we weer ( weer eens) helemaal fout op dit forum, jammer.....

Sommige mensen hebben na aankoop meer raad nodig dan jij, ivm accessoires en gebruik. Of stap jij ook zonder scrupules de dorpsfotograaf binnen voor een lenspoetsdoekje van 2.99 euro om hem vervolgens te bedelven met vragen over je toestel.

Het is je volste recht een toestel mee te pikken op een snoepreisje. Maar wat voor een zever is dat nu zeg. Het is 2200 in the UK, maar met je terugzenden nu al 2225 euro. Er zijn er die voor 2200 hier kopen. Wat is daar goedkoper aan?

Het is net bewezen dat dit een risico is wat niet altijd loont. Maar dan mogen we nog zeggen dat alleen stomme****** hier kopen en dat alle belgische fotowinkel terecht over kop gaan...

Wat zou ik er mee inzitten dat belgische winkels canon moeten verkopen zonder winst om hun omzet te halen, de wereld draait toch maar om mij!? En dan zeg je dat het misgaat op het forum.

Nog veel plezier met je 5D, ik koop de mijne aan inkoopprijs en betaal evenveel als jij. En ja dat vind ik schandalig. Hoeveel van die toestellen verkoopt de kleine handelaar denk je...

Comment

En om af te sluiten, is dat zo belachelijk dat er mensen zijn die een kleinigheid bijbetalen om verlengde garantie te hebben, omdat ze een dure aankoop niet elke 2 jaar kunnen verantwoorden?
                          Hoe vaak gaat er daadwerkelijk iets kapot? Een dure aankoop die na twee jaar al kapot gaat of vervangen moet worden? En daarvoor heb je garantieverlenging nodig? Dan zou ik toch eens overstappen op betere merken...

En nee, m'n informatie haal ik niet bij de lokale fotograaf, dat gaat natuurlijk ook via internet.

ik koop de mijne aan inkoopprijs en betaal evenveel als jij. En ja dat vind ik schandalig.
                          Ik begrijp de hele ophef niet. Wat is er mis met online bestellen? Het is toch niet illegaal? Als iets in Duitsland of Andorra goedkoper is dan hier, waarom zou ik het dan niet daar bestellen? Anders ben ik toch een dief van eigen beurs? Misschien heb je de indruk gekregen dat ik geld teveel heb. Integendeel, door zoveel mogelijk online te kopen hou ik net wat meer over om andere leuke dingen mee te doen.

Nieuwe koelkast nodig? Bestel ik online. Wasmachine, tv, dvd-recorder, computers, beeldschermen, pda's, TomTom, fotospullen, software, gadgets, vliegtickets, boeken, muziek, theatertickets, huurauto's, hotels: allemaal via internet. Mijn vrouw bestelt bijna al haar kleding online en zelfs een gedeelte van onze wekelijkse boodschappen wordt online besteld.

De dorpswinkels? Komen die mij ook steunen als 't economisch instort en ik mijn baan kwijtraak? Ik koop daar waar het 't goedkoopst is, ik zie niet wat daar mis mee is. Dat gebeurde vroeger ook al, alleen over kleinere afstanden. Is dat dan een reden om maar geen gebruik te maken van de moderne mogelijkheden? Dat vind ik niet zo slim, eigenlijk.
                          Last edited by Leonidas; 18 januari 2009, 00:41.

Comment

inderdaad 2 years european waranty, staat er redelijk duidelijk op, was ook de afspraak voor dat ik kocht dat dit zeker zou zijn.
                            Dan ben je inderdaad redelijk safe alsof je het hier had gekocht.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Hoe vaak gaat er daadwerkelijk iets kapot? Een dure aankoop die na twee jaar al kapot gaat of vervangen moet worden? En daarvoor heb je garantieverlenging nodig? Dan zou ik toch eens overstappen op betere merken...
                              Ik koop nooit iets anders dan een A-merk, ik heb een kapitaal aan technologie uitgegeven en ja heel af en toe loopt dat ook mis. Je snapt het nog niet blijkbaar. Niet iedereen heeft dezelfde ervaringen. Deze 5D II is een B-merk apparaat? Pioneer of panasonic plasma gaat niet kapot? HDD videocamera kan niet stuk na 2 jaar? Voor sommige mensen is bij breuk zonder garantie zo'n toestel niet te vervangen door een nieuw evenwaardig. Of vind je dat mensen met minder koopkracht zich zomaar moeten tevreden stellen met oude technologie.

Vraag eens aan mensen die in deze sector tewerk zijn, je zou verschieten hoeveel terugkeert met fouten. 2 laatste wasmachines zijn kapot gegaan toen ze net uit garantie waren. 2 topmodellen van duitse merken, telkens meer dan 900 euro. Door 60 euro meer te betalen, hadden ze onder garantie hersteld geweest. Door bij een speciaalzaak lokaal al jaren te kopen, zijn ze toch onder garantie hersteld, door zijn toedoen. Anders, had ik bij een oppervlakteverkoop of internet gekocht, had ik 2 maal een herstelling van enkele 100-en euro's aan mijn been, waarschijnlijk nog eens werkuren doorgerekend door de technieker.

Er was een tijd dat je enkele honderden euro's kon uitsparen, die tijd is mijn inziens voorbij. Ik kan tal van voorbeelden geven uit eigen ervaring : man met 40D van ebay, 'err' en moet hersteld worden, zoon kocht toestel voor papa in frankrijk, papa zal van zijn 120 euro winst als zeker 75 kwijt zijn -60 euro bestek canon, 15 verzending- want ebayshop is niet geregistreerd dus garantie void, toestel is ondertussen al 6 weken weg. Nieuwe 5D van konijn vorige week gekocht, met nieuwe CF kaart uit gesloten verpakking : eerste foto heeft nummer 100-5585, goedkoop nieuw toestel of dure gebruikte?

Vind jij dat normaal dat een winkel die Canon verkoopt, gratis een toestel moet innemen dat in UK gekocht werd? Papieren opmaken, verzenden,... Nu kan je nog zelf naar ETB ASS gaan of verzenden, maar van NIKON wordt enkel nog aanvaard via officiele dealers. Dus alle buitenlandse aangekochte toestellen moeten ofwel via die shop terug of via een officiele NIKON dealer. Een postbediende vertelde me dat als een toestel kapot of verloren gaat bij verzending via de post, je geen vergoeding krijgt, terwijl ik mijn 30D verzekerd en aangetekend naar ETB ASS aan het sturen was. Vraag maar eens na. Je hoeft me niet te geloven, ik zeg dat je gewoon meer geluk hebt dan anderen. Browse eens door het forum, hier zijn hele epistels van klachten ivm internetshops geschreven, ze zijn niet allemaal kosjer.

Die shops hebben de marktprijzen gekelderd, voor de consumenten een goed ding. Maar sommige van die shops zijn al terug verdwenen, mensen die daar kochten moeten voor herstellingen naar andere winkels gaan. 2225 euro, als je in de FNAC koopt, is het ook 2399, bij een andere fotowinkel heeft iemand zelfs voor 2200 hier gekocht, en dan nog zeggen dat het echt de moeite loont om alles op het internet te kopen. Ik weet graag wat met mijn geld gebeurt, dat het welbesteed is, liever aan een landgenoot dan een buitenlander te verrijken.

Veel succes met de 5D II

Comment

Mods, indien ik een of ander recht hen als TS:
                                mag hier nu al een slot op, de zoveelste onaangename discussie op dit forum, heb er al spijt van dat ik een aantal reply's gedaan heb , hier heeft echt niemand wat aan.
                                Begin dit echt beu te worden.
                                Von damn haalt de dingen door mekaar, ik heb nooit beweerd dat ik alles in het buiteland koop, heb ook al een 10,000 euro bij de lokale boer van konijn tot photo union in anderlecht. Op het net koop ik enkel 2de hands of indien er een groot prijsverschil is.

Graag slot op
                                Last edited by MDY; 18 januari 2009, 14:23.

Comment

Working...
                                X