Re: 5D mkII err 20
Niks slot! Waarom? Er staat toch veel in waar anderen ook wat aan hebben? Als het niet langer van belang is of actueel, zakt het vanzelf naar beneden. Wat maakt het nu uit dat er gediscussieerd wordt? Daar is een forum toch voor?
Enne, ik heb ook nog wat te melden.
Je zegt het zelf. Heel af en toe loopt het mis. Waarom denk je dat fabrikanten / winkeliers die garantieverlenging aanbieden? Om zichzelf in de vingers te snijden? Ze hebben ook liever dat je snel terugkomt om weer een nieuw apparaat aan te schaffen als de oude stuk is, hoor. Dat is beter dan dat ze het oude moeten herstellen op eigen kosten. Ik zal je daarom wat verklappen: het is om jou een extra poot uit te draaien. Ze *verdienen* eraan. De kosten die ze maken om producten na de oorspronkelijke garantietermijn te herstellen zijn *lager* dan wat ze binnenkrijgen van al die mensen die garantieverlenging kopen. Je moet naief zijn als je dat niet ziet.
Vertaal je dat dan naar je eigen situatie dan kun je dus stellen dat als je nooit garantieverlenging aanschaft, je uiteindelijk altijd geld zult overhouden om een eventuele tegenslag op te vangen. Als je dat je hele leven volhoudt, dan is het statistisch gezien zeer onwaarschijnlijk dat je er geld op moet toeleggen. Of je hebt gewoon wel erg veel pech. Hetzelfde geldt voor annuleringsverzekeringen. Ik heb nog nooit een vakantie niet door zien gaan. Zal het in de toekomst een keer moeten gebeuren? Dan heb ik er geen problemen mee als ik m'n geld voor die ene reis niet terug zal zien.
Geldt dit voor alles? Nee, ik heb ook een brandverzekering voor m'n huis en de auto is ook casco verzekerd. Hoewel ik ook hier weet dat verzekeringmaatschappijen erop verdienen, zijn de consequenties van als er wel iets gebeurt wel even van een andere orde.
Voor de rest van je voorbeelden: het is veel makkelijker om voorbeelden te vinden van waar het misgaat, dan waar het goed gaat. Mensen die geen problemen hebben met iets, komen dat meestal niet melden. Toen ik in 2000 een Compaq PDA wilde aanschaffen stonden de fora bol van de mensen met klachten. Maar omdat dat ding zoveel verkocht werd en er toch ook velen waren zonder problemen, heb ik dat ding in Canada besteld. Nooit problemen mee gehad.
Heb ik dan geluk? Misschien. Voor een ander gedeelte doe ik misschien beter m'n huiswerk en weet ik beter wat ik koop. En daar is internet juist ideaal voor.
Aan de andere kant kun je het net zo goed pech noemen. Ik zou zo graag een dubbeldeurs koelkast hebben met internet/tv-scherm op de deur, waar je ook nog eens ijsblokjes mee kunt maken. Vergeet het maar! De koelkast die we jaaaaren geleden hebben aangeschaft wil gewoon niet stuk. Hetzelfde met onze tv. Een breedbeeld aangeschaft net voordat de flatscreens in zwang raakten. We zitten dus met een enorm bakbeest in de kamer. En ook die tv wil maar niet stuk, hoeveel we er ook naar kijken. Ik wilde al wireless in huis hebben dat hier nog niet zo bekend was, nauwelijks verkrijgbaar en EUR 500-700 kostte. Ik heb toen mijn Linksys wireless router uit de VS laten komen voor USD 120 inclusief wireless kaart voor de laptop. Ik werk nu daarom nog op B terwijl inmiddels iedereen al op G of zelfs N rondsurft. De wet van de remmende voorsprong.
Er staan hier zoveel apparaten waarvan ik hoop dat ze stuk gaan omdat de vervangers die nu op de markt zijn zoveel leuke extra snufjes hebben. Maar dan ken je mijn CFO niet - er wordt hier niks aangeschaft als het oude niet stuk is. Ik heb dus gewoon veel pech in plaats van wat jij geluk noemt.
Nou is het hier voor mij ook niet allemaal kommer en kwel, hoor. Heel af en toe mag ik ook wel eens een lensje, gadget of hebbedingetje voor mezelf aanschaffen. Maar daar gaan dan wel maanden overheen. Eerst moet ik eens opmerken dat ik zo graag XYZ zou willen hebben. Dan een aantal weken stilte totdat er in de praktijk eens iets plaatsvindt waar ik kan zeggen: "Kijk, het zou handig geweest zijn als we nu XYZ gehad hadden." Dan weer een paar weken wachten totdat ik iets kan aantonen dat met XYZ mijn CFO ook voordelen zou hebben. Uiteindelijk mag ik het dan aanschaffen. Al die tijd heb ik ondertussen stiekum gebruikt om uit te zoeken wat ik precies wil hebben, heb ik reviews gelezen, prijzen in verschillende landen met elkaar vergeleken, internetshops vergeleken en hun verzendkosten, fora bezocht waar gebruikers het apparaat of juist de shops die ik op het oog heb bespreken, de manual van de site van de fabrikant gedownload om te kijken of het echt allemaal dat heeft wat ik wil en hoe dat dan precies werkt. Etcetera, etcetera. Krijg ik dan toestemming om te kopen, dan ben ik er ook klaar voor en ligt het binnen een aantal dagen thuis. Tegen veel minder geld dan waarvoor mijn buurman hetzelfde zou aanschaffen. Dat verschil in geld leg ik dan fictief opzij om eventuele tegenslagen met garantie enzo mee op te vangen. Dat moet inmiddels al een aardig stroppenpotje zijn...
Ja, dat vind ik normaal ja. Dat zijn Europese regels. Het moet niet uitmaken waar in de EU ik iets aanschaf. Iedereen klaagt alleen maar over 'Europa' maar ik zie vooral de voordelen. Wat Nikon doet lijkt mij aanvechtbaar.
En over die verzekerde verzending: waarom betaal je die verzekering dan? Andere koerier zoeken!
Ik heb helemaal geen 5D.
Oorspronkelijk geplaatst door MDY
Bekijk bericht
Enne, ik heb ook nog wat te melden.
Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN
Bekijk bericht
Vertaal je dat dan naar je eigen situatie dan kun je dus stellen dat als je nooit garantieverlenging aanschaft, je uiteindelijk altijd geld zult overhouden om een eventuele tegenslag op te vangen. Als je dat je hele leven volhoudt, dan is het statistisch gezien zeer onwaarschijnlijk dat je er geld op moet toeleggen. Of je hebt gewoon wel erg veel pech. Hetzelfde geldt voor annuleringsverzekeringen. Ik heb nog nooit een vakantie niet door zien gaan. Zal het in de toekomst een keer moeten gebeuren? Dan heb ik er geen problemen mee als ik m'n geld voor die ene reis niet terug zal zien.
Geldt dit voor alles? Nee, ik heb ook een brandverzekering voor m'n huis en de auto is ook casco verzekerd. Hoewel ik ook hier weet dat verzekeringmaatschappijen erop verdienen, zijn de consequenties van als er wel iets gebeurt wel even van een andere orde.
Voor de rest van je voorbeelden: het is veel makkelijker om voorbeelden te vinden van waar het misgaat, dan waar het goed gaat. Mensen die geen problemen hebben met iets, komen dat meestal niet melden. Toen ik in 2000 een Compaq PDA wilde aanschaffen stonden de fora bol van de mensen met klachten. Maar omdat dat ding zoveel verkocht werd en er toch ook velen waren zonder problemen, heb ik dat ding in Canada besteld. Nooit problemen mee gehad.
Heb ik dan geluk? Misschien. Voor een ander gedeelte doe ik misschien beter m'n huiswerk en weet ik beter wat ik koop. En daar is internet juist ideaal voor.
Aan de andere kant kun je het net zo goed pech noemen. Ik zou zo graag een dubbeldeurs koelkast hebben met internet/tv-scherm op de deur, waar je ook nog eens ijsblokjes mee kunt maken. Vergeet het maar! De koelkast die we jaaaaren geleden hebben aangeschaft wil gewoon niet stuk. Hetzelfde met onze tv. Een breedbeeld aangeschaft net voordat de flatscreens in zwang raakten. We zitten dus met een enorm bakbeest in de kamer. En ook die tv wil maar niet stuk, hoeveel we er ook naar kijken. Ik wilde al wireless in huis hebben dat hier nog niet zo bekend was, nauwelijks verkrijgbaar en EUR 500-700 kostte. Ik heb toen mijn Linksys wireless router uit de VS laten komen voor USD 120 inclusief wireless kaart voor de laptop. Ik werk nu daarom nog op B terwijl inmiddels iedereen al op G of zelfs N rondsurft. De wet van de remmende voorsprong.
Er staan hier zoveel apparaten waarvan ik hoop dat ze stuk gaan omdat de vervangers die nu op de markt zijn zoveel leuke extra snufjes hebben. Maar dan ken je mijn CFO niet - er wordt hier niks aangeschaft als het oude niet stuk is. Ik heb dus gewoon veel pech in plaats van wat jij geluk noemt.
Nou is het hier voor mij ook niet allemaal kommer en kwel, hoor. Heel af en toe mag ik ook wel eens een lensje, gadget of hebbedingetje voor mezelf aanschaffen. Maar daar gaan dan wel maanden overheen. Eerst moet ik eens opmerken dat ik zo graag XYZ zou willen hebben. Dan een aantal weken stilte totdat er in de praktijk eens iets plaatsvindt waar ik kan zeggen: "Kijk, het zou handig geweest zijn als we nu XYZ gehad hadden." Dan weer een paar weken wachten totdat ik iets kan aantonen dat met XYZ mijn CFO ook voordelen zou hebben. Uiteindelijk mag ik het dan aanschaffen. Al die tijd heb ik ondertussen stiekum gebruikt om uit te zoeken wat ik precies wil hebben, heb ik reviews gelezen, prijzen in verschillende landen met elkaar vergeleken, internetshops vergeleken en hun verzendkosten, fora bezocht waar gebruikers het apparaat of juist de shops die ik op het oog heb bespreken, de manual van de site van de fabrikant gedownload om te kijken of het echt allemaal dat heeft wat ik wil en hoe dat dan precies werkt. Etcetera, etcetera. Krijg ik dan toestemming om te kopen, dan ben ik er ook klaar voor en ligt het binnen een aantal dagen thuis. Tegen veel minder geld dan waarvoor mijn buurman hetzelfde zou aanschaffen. Dat verschil in geld leg ik dan fictief opzij om eventuele tegenslagen met garantie enzo mee op te vangen. Dat moet inmiddels al een aardig stroppenpotje zijn...
Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN
Bekijk bericht
En over die verzekerde verzending: waarom betaal je die verzekering dan? Andere koerier zoeken!
Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN
Bekijk bericht

Comment