Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

spijt van 450D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: spijt van 450D

Oorspronkelijk geplaatst door cedricje.l Bekijk bericht
    spijt van 450D
    Inderdaad Cedricje, je deed een fameuze miskoop, koop je een Canon Eos 1D markIII met een 200mm f2.0 of goedkoper, Nikon D3 met 200mm f2.0.

Wat wil je hier eigenlijk bewijzen, dat je camera niet deugd, natuurlijk zullen bovenstaande toestellen met lichtsterk glas je iets meer zekerheid tot meer slaagkansen geven, maar ervaring en leren uit je fouten zal dat nog meer doen, en denk nu maar niet dat zelfs met dure toptoestellen, iedere druk op de knop er boenk op is bij dit soort fotografie.

Blijven oefenen zou ik zeggen. en stoppen met de schuld op je camera te schuiven, leer eerst het beste uit je huidige toestel te halen, en ga pas daarna upgraden naar een beter/duurder toestel, anders wordt het terug een teleurstelling.

Comment

Probeer het maximum uit je toestel te halen en daar het plezier in te vinden.
      Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

Comment

Ik ben het eigenlijk niet eens met de uitspraak (die hier al enkele keren gepasseerd is) dat IS niet helpt bij sportfotografie. IS vangt inderdaad niet de bewegingsonscherpte op die veroorzaakt wordt door de beweging van het object, maar het zorgt er wel voor dat je veel makkelijker op het object kan focussen doordat het beeld in je zoeker veel stabieler is. Dus; voldoende korte sluitertijd nemen én IS aan zetten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lugosi Bekijk bericht
          Ik ben het eigenlijk niet eens met de uitspraak (die hier al enkele keren gepasseerd is) dat IS niet helpt bij sportfotografie. IS vangt inderdaad niet de bewegingsonscherpte op die veroorzaakt wordt door de beweging van het object, maar het zorgt er wel voor dat je veel makkelijker op het object kan focussen doordat het beeld in je zoeker veel stabieler is. Dus; voldoende korte sluitertijd nemen én IS aan zetten.
          Daar kun je over discusieren maar de AF is wel, afhankelijk van de lens, merkelijk trager in het scherpstellen, met IS,OS,VR aan dan uit.
          De stabilisatie moet eerst zijn werk gedaan hebben, alvorens de AF kan beginnen.
          Natuurlijk is er wel een duidelijk verschil tussen een 18-200 VR en een 70-200/2.8 VR. Bij de tweede is de AF al bliksem snel en de VR zal ook wel een stuk sneller zijn dan bij de 18-200, zodat bij de tweede het verschil minder opvalt maar bij de eerste valt het zeker op.
          Ik gebruik ze enkel om te wandelen maar een vriend gebruikte ze bij een sportmanifestatie(niet ideaal maarja) omdat de Nikor op 200mm 5.6 is en zijn Sigma(Non OS) 6.3. Hij klaagde bij mij dat ze trager was dan zijn Sigma, die zelfs geen AF motor heeft. Heb hem gezegd om VR af te zetten en hij was terug gelukkig.
          Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lugosi Bekijk bericht
            Daar ben ik het niet mee oneens, maar het was mij te doen om die onzinnige uitspraken met een vuistregeltje erin.
            Zodra er bewegende onderwerpen opduiken moet je dat meteen vergeten, anders ga je de mist in zoals de TS.

Comment

de winter met zijn slechte lichtkwaliteit en -hoeveelheid is niet het beste moment om met een all-round lens scherpe foto's te verwachten van bewegende onderwerpen. Diezelfde race met volle zomerlicht en dus korte belichtingstijden + hoger diafragma zal er al een stuk beter uitkomen.
              erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                Daar ben ik het niet mee oneens, maar het was mij te doen om die onzinnige uitspraken met een vuistregeltje erin.
                Inderdaad, de beste foto's zijn deze waar alle vuistregels worden doorbroken, en waar men soms tot topresultaten komt. Ga dat maar eens na.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KCfoto Bekijk bericht
                  Voor sportfotografie is naast kennis ook een vaardigheid noodzakelijk (beheersen van de AF functies van je camera/objectief combinatie, de timing en dat in functie van de gewenste compositie en dat dan nog razendsnel). Oefenen dus.

De snelle feedback zorgt ervoor dat je snel beter kunt worden als je de resultaten evalueert waarvoor elementaire materiaalkennis en nadenken hoe het beter kan nodig is. oefenen dus.

(met alleen een boekje lezen kom je er ook niet)

klopt zeker wat je zegt hoor

maar 'met aleen een boekje lezen kom je er ook niet', ik moet toch ergens beginnen hé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                    Daar kun je over discusieren maar de AF is wel, afhankelijk van de lens, merkelijk trager in het scherpstellen, met IS,OS,VR aan dan uit.
                    De stabilisatie moet eerst zijn werk gedaan hebben, alvorens de AF kan beginnen.
                    Natuurlijk is er wel een duidelijk verschil tussen een 18-200 VR en een 70-200/2.8 VR. Bij de tweede is de AF al bliksem snel en de VR zal ook wel een stuk sneller zijn dan bij de 18-200, zodat bij de tweede het verschil minder opvalt maar bij de eerste valt het zeker op.
                    Ik gebruik ze enkel om te wandelen maar een vriend gebruikte ze bij een sportmanifestatie(niet ideaal maarja) omdat de Nikor op 200mm 5.6 is en zijn Sigma(Non OS) 6.3. Hij klaagde bij mij dat ze trager was dan zijn Sigma, die zelfs geen AF motor heeft. Heb hem gezegd om VR af te zetten en hij was terug gelukkig.
                    Nou mijn 70 - 200 f4 IS stelt zo snel scherp (met IS aan) dat ik het verschil toch niet merk, al heb je wel gelijk natuurlijk dat er een vertraging op moet zitten met IS.

Comment

LEZEN lullo.

Iemand begon met de sluitertijd aan de brandpuntsafstand te koppelen.
                      ALS dat relevant was geweest had, had de IS het wel opgelost.
                      Het onderwerp beweegt > het is niet relevant
                      Het is niet relevant>dus IS niet relevant.

Speciaal voor degenen die op school er even niet waren in de les begrijpend lezen dan maar in stappen....

Betweten ? Okee, maar eerst lezen waar ik het over heb.
                      Bon, maar dan wel even zelf je opmerking over goed lezen toepassen... mijn nickname is OMAG in plaats van dat woordje dat jij gebruikt!

In de context van de discussie heb je gelijk dat de IS inderdaad de korter dan 1/brandpuntsafstand-sluitertijd zou moeten kunnen opvangen. Maar uit je opmerking maakte ik op dat je bedoelde dat enkel de beweging van het onderwerp voor bewegingsonscherpte kan zorgen, vandaar dat ik reageerde.

Vooral rustig en beleefd blijven de volgende keer, dat siert een mens. En zeker niet selectief gaan quoten, want in het tweede deel van mijn opmerking had ik het wel degelijk over de functie van stabilisatie.
                      Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

Het vuistregeltje is 100% irrelevant, uitsluitend de snelheid waarmee het onderwerp beweegt bepaalt de gewenste sluiterTIJD....:
                        Nee dus De vaardigheid van de fotograaf bepaalt in combinatie met de snelheid van het onderwerp en de capaciteiten van de camera en lens wat de juiste sluiter snelheid is.

De rest zijn alleen vuistregeltjes om mee te beginnen Zo had ik het ook bedoeld, maar ik ga niet iedere keer dat deze discussie opkomt een verhaal van 4 kantje's A4 oppennen om uit te leggen hoe het werkt

Het enige wat ik de TS kan aanraden is starten met vuistregels en oefenen totdat z'n triggervinger blauw is en hij exact weet wat wat hij kan en wat hij niet kan

De enige regel is dat er geen regels zijn voor dit soort fotografie
                        Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                        lidnummer: BD0371NL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajh Bekijk bericht
                          Nee dus De vaardigheid van de fotograaf bepaalt in combinatie met de snelheid van het onderwerp en de capaciteiten van de camera en lens wat de juiste sluiter snelheid is.

De rest zijn alleen vuistregeltjes om mee te beginnen Zo had ik het ook bedoeld, maar ik ga niet iedere keer dat deze discussie opkomt een verhaal van 4 kantje's A4 oppennen om uit te leggen hoe het werkt

Het enige wat ik de TS kan aanraden is starten met vuistregels en oefenen totdat z'n triggervinger blauw is en hij exact weet wat wat hij kan en wat hij niet kan

De enige regel is dat er geen regels zijn voor dit soort fotografie
                          amen to that

Mark
                          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Gewoon andere lens kopen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                              Gewoon andere lens kopen
                              En die dan meteen op een 1DsIII schroeven he

Greetz rich
                              D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
                                En die dan meteen op een 1DsIII schroeven he

Greetz rich
                                stapje voor stapje gaan hé

Comment

Working...
                                X