Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede keuze??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Goede keuze??

Scherpte, is ‘altijd' een soort van Nep (Px-contrast, enz)!!
    Detail echter, niet!
    Wat er niet is, ga je ook niet kunnen tevoorschijn halen!
    Maar zeg dit ook geen 2 x tegen mij, hé!
    In ieder geval mochten ze de basis: RAW, gewoon posten, zonder: ICP &/of PP, dan wordt het pas echt lachen!

Suc6 met je nieuwe wapens, Anikon

M’Xmass
    Veronique
    « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anvds Bekijk bericht
      We hebben sinds zaterdag de D90 met Tamron 18-270mm in huis! Wegens ziekte ondertussen nog niet heel grondig kunnen testen maar de eerste bevindingen zijn zeker positief!

Hieronder 2 verkleinde foto's (maar niets weggesneden), eentje op 18mm en eentje vanop dezelfde plek op 270 mm.
      Deze foto's zijn op iso 800 gemaakt, en daardoor is er ook minder scherpte.

De meeste superzoomlenzen zijn in het center van de foto wel vrij scherp, maar naar de randen vermindert de scherpte. Meestal is de scherpte aan de randen (hoeken) het minst in de breedhoek-stand.

Zo'n lens kan heel handig zijn als je een niet te zwaar setje wil om mee te nemen op reis of naar evenementen waarbij je toch niet het uiterste uit de camera moet halen.
      Maar als je echt de scherpst mogelijke foto's wil maken dan zal je toch iets anders moeten gebruiken.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Nadenkertje.
        Sowieso, is de "slechtste" lens of cam, al veel te goed voor de "allerbeste" (normale) print, of normale screenview!!

PuntUit!
        veronique
        « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

Comment

Ik heb een D90 met de 18-200mm Nikkor. Zeer tevreden over deze all-round combinatie.
          Wel zakt de lens te gemakkelijk naar de zoomstand. Een slotstand zit er niet op.
          "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

Comment

Wat betreft de 800 iso waarop de foto genomen is, ik was vergeten dat de laatste foto's ervoor in die stand genomen waren en had dat niet veranderd. Ik moet ook toegeven dat de foto's nogal vlugjes genomen zijn want het was wel heel koud buiten.

Ter info: op de Tamron 18-270mm zit wel een lockstand zodat hij niet uitschuift al hij de camera rond de nek hangt.
            Nikon D90 met Tamron 18-270mm sinds 20/12/2008.
            Voorheen Fuji Finepix S9500.
            Fotoblog: http://anvds.blogspot.com

Comment

Working...
            X