Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon AS-4 voor F3

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nikon AS-4 voor F3

is er hier iemand die ook zo eentje liggen heeft uit zijn analoge tijd en me kan vertellen of er aan de binnenzijde 2 of 3 contactpinnekes zitten daar de F3 body drie contactjes heeft en de as4 maar 2 pinnekes??

niemand? die even kan checken??
    Last edited by boeboe; 23 december 2008, 13:08. Reden: niemand???
    BD0968BE
    nikon
    D2Xs

Re: nikon AS-4 voor F3

Ik heb hem hier in de hand. De AS-4 heeft maar 2 pinnekes. De F3 3 contacten.
    Ik ben op zoek naar een MB-20.

Comment

ok bedankt om even te checken,dacht al dat er eentje uitgevallen was

groetjes
      BD0968BE
      nikon
      D2Xs

Comment

de AS4 is niet de enige adaptor voor de F3. Er is ook nog een AS5 en die heeft 3 pinnen. De derde pin is het contact voor de SB.... (ik denk 16 ofzoiets) en zorgt voor de TTL.

Groetjes

Luc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
          de AS4 is niet de enige adaptor voor de F3. Er is ook nog een AS5 en die heeft 3 pinnen. De derde pin is het contact voor de SB.... (ik denk 16 ofzoiets) en zorgt voor de TTL.

Groetjes

Luc
          De AS-5 is om nieuwere flitsers op de F2 en F te kunnen zetten. De AS-3 is wel bestemd voor de F3, om er oudere flitsers op te kunnen gebruiken. Ik weet niet waar het derde contactpuntje voor is. Misschien hebben ze die er opgezet met het oog op compabiliteit met een toekomstige generatie flitsers. De F3 heeft het heel lang uitgehouden. De compabiliteit is er helaas nooit gekomen. Vermoedelijk uit marketingoverwegingen Deze dame was eigenlijk te goed en mocht niet teveel concurreren met de nieuwere modellen.

Ik ben op zoek naar een MB-20.

Comment

Working...
          X