Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede keuze??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Goede keuze??

Hallo iedereen,

Na veel reviews en commentaren te lezen,ben ik sterk geneigd me een Nikon D90 aan te schaffen.
    Mijn Canon 450D heeft intussen mijn broertje al overgenomen met alle bijhorende lenzen zodat ik nu een leuk budgetje heb voor iets anders...

Budget is 1500 euro,ik heb mijn oog laten vallen op de Nikon D90. Heb ook de canon 50D gaan testen maar ik vond de nikon beter in mijn hand liggen t.o.v. de canon die ook zwaarder is.
    En meer kost.

Ik zou me graag een D90 kopen met de 18-200mm VR nikkor. Dan kom ik met mijn budget al in de buurt. Maar er is ondertussen ook een Tamron 18-270 mm uit. en die kost minder. Is er verschil tussen deze twee. Een paar mensen die ik ken en ook met fotografie bezig zijn,vinden de nikkor veel beter.Moet wel zeggen dat ik er goede reviews heb van gelezen en dat het een uitstekende all-round lens is.

Ben ook van plan om nog verder te sparen voor een lichtsterke lens,daar ik die op mijn canon ook had wil ik dit later ook terug.
    Alleen de lichtserke zoom van 17-55mm van nikkor is wel serieus duur.
    Daarom zat ik te twijfelen om eventueel een tamron 17-50 mm te kopen,daar deze ook zeer goede kwaliteiten heeft.

Oké de AF is niet zo snel als bij de nikkor,maar ik gebruikte meestal mijn lichtsterke lens in kerken en gebouwen en niet echt voor sportevenementen.

Graag wat tips...Nikon D90 met 18-200 nikkor VR2 en later een tamron 17-50mm f2,8 is dit een goede keuze???

Of komt canon na nieuwjaar met een serieuze upgrade van de 450D???

Groeten Dirk
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Re: Goede keuze??

als je een ultrazoom overeegt is de Nikon 18-200 VR de betere keuze, de tamron zou ik zelf niet overwegen. In ieder geval, een 18-200 blijft een "wandel-lens" of een "vakantie-lens" .. het is een lens van compromissen .. jij moet uitmaken of voor uw soort fotografie het geen beperkende factor is.

de 17-50 f2.8 is een perfecte start lens: ideaal voor portretjes, landschappen, concerten, feestjes .. maar minder voor sport, dieren, .. Zelf zou ik eerst deze lens kopen alvorens ik een 18-200 lens zou kopen .. en ik zou dan zelf eerder investeren in een 80-200 2.8 dan in een 18-200 .. tenzij je veel onderweg bent en gewicht je belangrijkste probleem is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
      als je een ultrazoom overeegt is de Nikon 18-200 VR de betere keuze, de tamron zou ik zelf niet overwegen. In ieder geval, een 18-200 blijft een "wandel-lens" of een "vakantie-lens" .. het is een lens van compromissen .. jij moet uitmaken of voor uw soort fotografie het geen beperkende factor is.

de 17-50 f2.8 is een perfecte start lens: ideaal voor portretjes, landschappen, concerten, feestjes .. maar minder voor sport, dieren, .. Zelf zou ik eerst deze lens kopen alvorens ik een 18-200 lens zou kopen .. en ik zou dan zelf eerder investeren in een 80-200 2.8 dan in een 18-200 .. tenzij je veel onderweg bent en gewicht je belangrijkste probleem is.
      Dat is niet het probleem,maar ben eigenlijk op zoek naar een all-round lens voor op reis,want had in het verleden met mijn canon de twee kitlenzen en dat was soms vervelend als je in sommige situatie's niet genoeg tijd had om te wisselen,plus ook het stof dat ermee gepaard ging.

De 17-50 van Tamron zou ik gebruiken voor in kerken en gebouwen enz.. bijna nooit voor sport,tenzij af en toe voor de kegelsport van mijn schoonouders,maar daar is geen snelle AF voor nodig.

Bedankt voor de feedback;
      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Idd, momentopname
        Boven een factor x 3 is het altijd inleveren
        Ik ga zelfs met een: 50mm beginnen!!
        Ik blijf ook bij het Nikon brand, maar heb niets tegen 3thparty ... alhoewel?,

Groetjes
        veronique
        Ť Je suis venu vous dire que je m'en vais! ť

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Veronique Bekijk bericht
          Idd, momentopname
          Boven een factor x 3 is het altijd inleveren
          Ik ga zelfs met een: 50mm beginnen!!
          Ik blijf ook bij het Nikon brand, maar heb niets tegen 3thparty ... alhoewel?,

Groetjes
          veronique
          Hoi Veronique,

Inderdaad!! En een 50mm staat ook nog op mijn verlanglijstje later,want een prime-lens geeft zeer mooie plaatjes!

Grtz Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
            Inderdaad!! En een 50mm staat ook nog op mijn verlanglijstje later,want een prime-lens geeft zeer mooie plaatjes!
            Daar heb ik een andere mening over. Ik heb de 50/1.8 gehad en vond die veel te soft, zelfs op 2.8 was mijn 17-55 op 50/2.8 nog scherper.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Hoi Veronique,

Grtz Dirk
              Niet alleen dat, maar je krijgt ook een totaal ander soort van fotograferen, met een 50th.mill. (more activ)

Ikzelf heb jaren rondgelopen met een afgetape'te Leica + 15mill f/2.8 SupEl, that's it.
              Geloof me, dat is een ervaring, hoor .... maar ook wel hartstikke moeilijk.
              Enfin, ik ga nu afsluiten wegens: klaarmaken voor een weekje bijscholing in the US!
              Binnen een uurtje of zes zit ik in de wolken!

Succes met je D90&Co!!

Veronique
              Ť Je suis venu vous dire que je m'en vais! ť

Comment

Ik heb de D90 => alleen maar aan te raden

De Tamron 18-270 zit toch ook in mijn verlanglijstje. Zijn er hier al BD'ers die eentje hebben en wat foto's kunnen laten zien?

Comment

Hier wordt het ook een D90 met waarschijnlijk de Tamron 18-270. Bij 'Objectieven' loopt er een draadje over de Tamron en er staan ook al enkel foto's in.

Ik verkies de Tamron omdat je dan veel bereik in één lens hebt. Heb ook schrik van stof bij teveel wisselen. Ik lees zowel positieve als negatieve dingen over de lens.

Het zal zeker geen toplens zijn maar ik verwacht (hoop) voor mezelf dat ze toch kan imponeren. Ik kom van een bridge (Fuji 9500). Ben ik altijd heel tevreden van geweest maar een DSLR met een standaard lens zal voor mij in elk geval een verbetering zijn.

We hebben enkele maanden gewacht op nog eventuele prijsdalingen maar aangezien je nu hoort over prijsstijgingen in januari gaan we er zaterdag voor op pad. Ik verheug me nu al...

An
                  Nikon D90 met Tamron 18-270mm sinds 20/12/2008.
                  Voorheen Fuji Finepix S9500.
                  Fotoblog: http://anvds.blogspot.com

Comment

We hebben sinds zaterdag de D90 met Tamron 18-270mm in huis! Wegens ziekte ondertussen nog niet heel grondig kunnen testen maar de eerste bevindingen zijn zeker positief!

Hieronder 2 verkleinde foto's (maar niets weggesneden), eentje op 18mm en eentje vanop dezelfde plek op 270 mm.

Ik plaats zometeen ook 2 uitsnedes.

Comment

Hierbij twee 100%crops van de foto's in vorig bericht.

Crop van de 18mm-foto:

Crop van de 270mm-foto:

Comment

Hmm....Ik vind ze toch niet echt scherp. Maar het bereik is wel super natuurlijk. Ik denk dat ik toch ga opteren voor de Nikkor 18-200 VR. Heb daar ondertussen ook een paar testfoto's van gezien van ieand uit de club. En die vond ik toch scherper.

Zeer bedankt voor de testfoto's

groet Dirk

Comment

Hmm....Ik vind ze toch niet echt scherp. Maar het bereik is wel super natuurlijk. Ik denk dat ik toch ga opteren voor de Nikkor 18-200 VR. Heb daar ondertussen ook een paar testfoto's van gezien van ieand uit de club. En die vond ik toch scherper.
                          Ik zou toch niet zomaar een lens be- of veroordelen aan de hand van 2 voorbeeldfoto's.
                          Wat die Nikkor 18-200VR betreft:
                          Ik ken een paar mensen die zich bij hun D90 deze lens hebben aangeschaft en daar niet
                          zo gelukkig mee zijn. Waarschijnlijk omdat ze weten dat uit hun toestel meer te halen
                          valt. Meer maar met minder zoom, dus ja, desnoods met 2 lenzen.
                          (Stof bij lenzenwissels is niet zo'n groot risico als wel eens beweerd wordt; zolang je
                          tenminste een beetje voorzichtig bent.)
                          Wat uiteraard niet wil zeggen dat die Nikkor 18-200VR zo slecht is, maar mijn inziens
                          kun je voor hetzelfde geld beter doen. En daar koop je toch zo'n prachtige body voor

Comment

Wat betreft de scherpte van mijn foto's: bij de D90 is de scherpte in de camera te regelen. Ik las dat de standaard instelling geen superscherpe foto's aflevert. Voorlopig gebruikt ik de standaardinstelling want ik moet nog uitzoeken hoe en welke instelling ik best ga gebruiken. Dus misschien kunnen de foto's wel beter dan wat ik hierboven laat zien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anvds Bekijk bericht
                              Wat betreft de scherpte van mijn foto's: bij de D90 is de scherpte in de camera te regelen.
                              .
                              Dat is nepscherpte en dat kan in iedere camera.

Comment

Working...
                              X