Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D700

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: D700

    85mm 1.4 is een heeel leuke portret lens op de D700..


    zie voorbeeldjes hieronder:





    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #32
      Re: D700

      Jan, de nikkor 85 - respectievelijk 1.4 en 1.8 zijn perfecte portret lenzen, ook de nieuwste 24-70 /f2.8 en de oudere 28-70 f/2.8 zijn ideaal maar voor al deze lenzen betaal je veel geld, de 85 f/1.8 uitgezonderd, die is een stuk betaalbaarder.

      Ik heb de Tamron 28-300 VC ( vibration control ) lens deze week 2de hands op de kop kunnen tikken om als allround lens te gebruiken en wanneer de omstandigheden het moeilijk toelaten om met een rugzak rond te lopen.

      Hier is een voorbeeldje over de kwaliteit van de Tamron 28-300 zonder bewerking, afstand tot onderwerp ongeveer 50m, foto gemaakt op 300mm. Uit de hand getrokken. VC niet actief. Scherpgesteld op de nummerplaat.

      http://www.fotokine.be/auto.jpg

      De tweede foto is dezelfde, maar lichtjes bewerkt en met de VC wel actief

      http://www.fotokine.be/auto_1.JPG
      Last edited by Franciskine; 7 februari 2009, 14:27.
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #33
        Re: D700

        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Jan, de nikkor 85 - respectievelijk 1.4 en 1.8 zijn perfecte portret lenzen, ook de nieuwste 24-70 /f2.8 en de oudere 28-70 f/2.8 zijn ideaal maar voor al deze lenzen betaal je veel geld, de 85 f/1.8 uitgezonderd, die is een stuk betaalbaarder.

        Ik heb de Tamron 28-300 VC ( vibration control ) lens deze week 2de hands op de kop kunnen tikken om als allround lens te gebruiken en wanneer de omstandigheden het moeilijk toelaten om met een rugzak rond te lopen.

        Hier is een voorbeeldje over de kwaliteit van de Tamron 28-300 zonder bewerking, afstand tot onderwerp ongeveer 50m, foto gemaakt op 300mm. Uit de hand getrokken. VC niet actief. Scherpgesteld op de nummerplaat.

        http://www.fotokine.be/auto.jpg

        De tweede foto is dezelfde, maar lichtjes bewerkt en met de VC wel actief

        http://www.fotokine.be/auto_1.JPG

        Het zal wel politiek hoogst incorrect wezen dit te zeggen,maar ik vind de beeldkwaliteit denderend goed voor een 11X zoom,en beter dan de 18-200 Dx van Nikon.



        Walter
        D850

        Comment


        • #34
          Re: D700

          Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
          85mm 1.4 is een heeel leuke portret lens op de D700..


          zie voorbeeldjes hieronder:





          Knap! Vooral de "processing", hoe heb je die verkregen?
          Mvg
          "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

          Comment


          • #35
            Re: D700

            Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
            Knap! Vooral de "processing", hoe heb je die verkregen?
            Mvg
            vooral desaturatie en de zwarte tonen wat versterkt... (lightroom)
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #36
              Re: D700

              Zit hier met een raar probleempje, mijn D700 wilt zijn CF kaart niet formatteren, is dit een gekend probleem of toch niet? Hoe doe ik de format? Wel, met de 2 gekende knopjes he

              Mvg
              "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

              Comment


              • #37
                Re: D700

                Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                Zit hier met een raar probleempje, mijn D700 wilt zijn CF kaart niet formatteren, is dit een gekend probleem of toch niet? Hoe doe ik de format? Wel, met de 2 gekende knopjes he

                Mvg
                idd ik heb hier geen probleem mee,
                ander kaartje?
                Photography helps people to see
                -Berenice Abbott-
                BD1050BE

                Comment


                • #38
                  Re: D700

                  Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                  Zit hier met een raar probleempje, mijn D700 wilt zijn CF kaart niet formatteren, is dit een gekend probleem of toch niet? Hoe doe ik de format? Wel, met de 2 gekende knopjes he

                  Mvg
                  En lukt het als ge het via het menu doet?

                  Comment


                  • #39
                    Re: D700

                    Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                    Zit hier met een raar probleempje, mijn D700 wilt zijn CF kaart niet formatteren, is dit een gekend probleem of toch niet? Hoe doe ik de format? Wel, met de 2 gekende knopjes he

                    Mvg
                    Deze handeling moet je wel herhalen hé, eerst de twee knopjes tesamen indrukken, en waneer For op je bovenste display verschijnt, om te bevestigen, nogmaals de twee knopjes indrukken, pas dan wordt de kaart gewist.

                    Comment


                    • #40
                      Re: D700

                      Hallo, heb dit probleem met AL mijn CF kaarten...
                      Als ik wil formatteren via het menu, gaat het ook niet, camera zegt in het menu:
                      "Alle fotos op de geheugenkaart worden gewist - ok?"
                      Dan kan je ja of neen kiezen, de JA lijn staat in het rood......
                      "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                      Comment


                      • #41
                        Re: D700

                        Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                        Hallo, heb dit probleem met AL mijn CF kaarten...
                        Als ik wil formatteren via het menu, gaat het ook niet, camera zegt in het menu:
                        "Alle fotos op de geheugenkaart worden gewist - ok?"
                        Dan kan je ja of neen kiezen, de JA lijn staat in het rood......
                        Staan je foto's soms beveiligd opgeslagen? sleuteltje

                        Comment


                        • #42
                          Re: D700

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Deze handeling moet je wel herhalen hé, eerst de twee knopjes tesamen indrukken, en waneer For op je bovenste display verschijnt, om te bevestigen, nogmaals de twee knopjes indrukken, pas dan wordt de kaart gewist.
                          Idd dit is de oplossing, stom van me
                          Groetjes en danku!
                          "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                          Comment


                          • #43
                            Re: D700

                            Ik heb mijn 17-55 f/2.8 (via BD) omgeruild voor een 28-70 f/2.8 van Nikon en ben zeer tevreden, er zijn maar 2 dingen die jammer zijn: hij is toch nog wel een beetje gevoeliger voor flair dan ik zou willen (de 24-70 is op dat gebied waarschijnlijk veel beter met die nano coating) en het verschil tussen 24 en 28mm is echt wel groot! Maar de wissel kon ik zonder opleg en bovendien is de 28-70 meer waardevast dan een 17-55 f/2.8 (die zen tweedehandsprijs zakt m.a.w. heel snel) dus momenteel was dat de logische optie. Ik zou hem altijd kunnen verkopen moest ik toch van gedacht veranderen, maar momenteel vind ik dat een tweedehands Nikon 28-70 f/2.8 zeker naar prijs/kwaliteit uitstekende optie is.

                            Comment


                            • #44
                              Re: D700

                              Oorspronkelijk geplaatst door Jan D. Bekijk bericht
                              Ik heb nog steeds geen lens gevonden voor de D700?
                              Wie kan er mij advies geven?
                              Ik fotografeer vooral in de studio, portrait en model en zoek een FX-lens?
                              Dank voor de reacties,
                              Jan



                              Als je veel in de studio werkt is de Nikon 80-200 f2.8 een van de beste lenzen die er is. Je hebt ze in diverse uitvoeringen: schuif, draai zoom D en niet D, optisch allen even goed en je kan ze tweedehands vinden vanaf 4 a 500 €. Voor deze prijs is er niets beter.
                              En voor een model ten voete uit te fotograferen in de studio, de gewone 50mm 1.8.

                              Hiermee ben je schappelijk geprijst gsteld en kan je al aardig werk afleveren.

                              Comment

                              Working...
                              X