Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D700

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: D700

    Oorspronkelijk geplaatst door -Fox- Bekijk bericht
    kijk ook eens maar de AF-S VR 24-120 / f 3.5-5.6 als goedkoper alternatief
    Ik heb er ook aan gedacht 'm te adviseren, maar ik heb 'm gehad en was er op DX niet echt super tevreden van. Misschien doet ie het op FX beter?

    Comment


    • #17
      Re: D700

      [QUOTE=demeyereg;2079571]Proficiat met je D700, echt het neusje van de zalm.

      Qua compatibiliteit van objectieven, past zowat alles van lenzen die Nikon de laatste 25 jaar maakte, maar dan wel in min of meerdere mate met beperkingen, zo zullen DX lenzen maar een beperkt deel van je sensor benutten, en zijn dus niet aan te raden, maar je kan er je mee behelpen.

      Alle AF-D lenzen passen ook perfect, maar dan met een wat tragere autofocus dan AF-S lenzen.

      Ook de oudere manuele lenzen kan je er op gebruiken, maar natuurlijk haal je de beste resultaten/snelheid met de nieuwe generatie objectieven.

      Als ik je een goede raad mag geven, koop glas dat je D700 waardig is, en wil je topkwaliteit, blijf dan bij Nikon, ik weet dat hier terug tegenspraak komt, van koop Tamron of Sigma of eender wat, maar problemen zoals hierboven reeds aangehaald zijn niet uit de lucht.[/QUOTE]

      Welkom bij de club.
      Van deze camera zul je zeker geen spijt krijgen.
      Voor de rest ben ik het met Geert eens.
      mvg
      Antoine

      Comment


      • #18
        Re: D700

        Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
        Ook proficiat met je aankoop. Laat ons af en toe eens meegenieten.
        Bedankt, en dat zal ik zeker doen

        Ik heb overigens net mijn vaders oudere 35-70mm f/2.8 teruggehaald, gewoon om te zien die die het doet op FF

        Comment


        • #19
          Re: D700

          Probeer eens de 28-105/3.5-4.5 op de D700 zoals ik. De beste zoomlens buiten de f2.8-lenzen op FF. Alleen dien je één stop dicht te draaien om optimale scherpte te bekomen.
          De lens is nog tweedehands te vinden voor zo'n 200 euro.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #20
            Re: D700

            Hey iedereen, heb zelf juist een D700 thuisgehaald, wat een toestel zeg!
            Mijn vader zijn lenzen werken er perfect op (die ik gekregen heb omdat hij gestopt is)

            een 35-70 2.8 D schuifzoom, een 85 mm 1.8 non D, een 80-200 f2.8 schuifzoom, een 24 mm 2.8 D en dan nog een 30 jaar oude micro nikkor 55mm

            Heb ze allemaal al getest en werkt perfect, vlijmscherp!
            Nu de handleiding van buiten leren en we zijn vertrokken he
            "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

            Comment


            • #21
              Re: D700

              Moest je de oude 35-70 2.8D vinden, zeker kopen! Deze lens is top op de D700, zeer scherp, maar je moet ze een beetje dicht diafragmeren voor de beste resultaten.
              Naar het schijnt doet ze dan niet onder voor de nieuwe 24-70 (weet ik niet persoonlijk want heb die zoom niet) maar de 24-70 zou volledig open al excellent zijn.

              Mvg
              "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

              Comment


              • #22
                Re: D700

                Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                Moest je de oude 35-70 2.8D vinden, zeker kopen! Deze lens is top op de D700, zeer scherp, maar je moet ze een beetje dicht diafragmeren voor de beste resultaten.
                Naar het schijnt doet ze dan niet onder voor de nieuwe 24-70 (weet ik niet persoonlijk want heb die zoom niet) maar de 24-70 zou volledig open al excellent zijn.

                Mvg
                Ik vraag me af waarom je een 2.8 lens koop als je ze op 4 fo 5.6 moet gebruiken om scherp te zijn
                Zijn de meeste lenzen niet scherp als je ze 2 stops dicht knijpt?
                Hubert

                Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                Comment


                • #23
                  Re: D700

                  1) heb deze lens gekregen
                  2) welke lens is WEL in z'n "sweet spot" vol open?
                  "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                  Comment


                  • #24
                    Re: D700

                    Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                    Proficiat met je D700 Ik ga de mijne ophalen nu maandag
                    Ik heb er ook één aangeschaft, maar heb alleen een papier waarop staat dat ik betaald heb......maar kon de BTW actie van de MM niet laten slippen, kwam op UK prijs uit. Nu nog het DX lenzen probleem oplossen..
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #25
                      Re: D700

                      Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                      1) heb deze lens gekregen
                      2) welke lens is WEL in z'n "sweet spot" vol open?
                      De 14-24/2.8, de 24-70/2.8 en de 70-200/2.8 zijn toch heel bruikbaar op 2.8.
                      Moet wel toegeven dat ze niet goedkoop zijn.
                      Hubert

                      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                      Comment


                      • #26
                        Re: D700

                        Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                        Ik vraag me af waarom je een 2.8 lens koop als je ze op 4 fo 5.6 moet gebruiken om scherp te zijn
                        Zijn de meeste lenzen niet scherp als je ze 2 stops dicht knijpt?
                        Zelfs dan blijft het voordeel: als je een minder lichtsterke lens 2 stops moet dichtknijpen om scherp te zijn, zit je op f8 of f11 te fotograferen.

                        Je kan met een f 2.8 de keuze maken op op f 5.6 te fotograferen.

                        Dat kan je spijtig genoeg niet omgekeerd :-)
                        Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
                        Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
                        GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

                        Comment


                        • #27
                          Re: D700

                          Ik heb nog steeds geen lens gevonden voor de D700?
                          Wie kan er mij advies geven?
                          Ik fotografeer vooral in de studio, portrait en model en zoek een FX-lens?
                          Dank voor de reacties,
                          Jan

                          Comment


                          • #28
                            Re: D700

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jan D. Bekijk bericht
                            Ik heb nog steeds geen lens gevonden voor de D700?
                            Wie kan er mij advies geven?
                            Ik fotografeer vooral in de studio, portrait en model en zoek een FX-lens?
                            Dank voor de reacties,
                            Jan
                            50mm 1.8
                            85mm 1.8
                            135mm 2

                            hopla
                            Last edited by Lennert; 7 februari 2009, 10:23.

                            Comment


                            • #29
                              Re: D700

                              Oorspronkelijk geplaatst door Jan D. Bekijk bericht
                              Waar kan ik een beetje lezen over deze zaken?
                              In dat boekje, dat je er gratis bij kreeg........
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment


                              • #30
                                Re: D700

                                50 1.4
                                sigma 50 1.4
                                85 1.4
                                Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                                Comment

                                Working...
                                X