Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hij is er...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hij is er...

de opvolger van de populaire Fuji S602Z... het is de S5000 geworden.
    10X optische zoome, 3MP effectief, 6MP geïnterpoleerd, SuperCCD IV HR sensor...Officiële voorstelling op 29Juli.

Canon 6D

aha 10x optische zoom Dat uzi ik graag
    Kostprijs ?
    embee ::: nikon stuff

Comment

Weet je wat ik nu niet begrijp? De HR ging toch in 6MP effectief uitkomen en de SR in 3MP effectief. Wat zou nu het voordeel zijn om te upgraden als je een 6900 of 602 hebt? 10x zoom en misschien wat betere noise control? Hmm...
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Hallo Heren,

Mooie camera, maar wat betekent die effectieve en Geinterpoleerd megapixels? Is dat niet gewoon een 3 megapixel camera die op de camera kan worden verbeterd naar een 6 megapixel camera?

Greetz,

Neo
        IF you do something, DO IT GOOD!!!

Comment

Originally posted by Neo
          Is dat niet gewoon een 3 megapixel camera die op de camera kan worden verbeterd vergroot naar een "6 megapixel" foto?

Greetz,

Neo
          Dit klopt Neo. Je kunt dat vergroten beter met PS doen als je dat zou willen.

mvg,
          Z900
          Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

Comment

Originally posted by Z900
            LOL Z.
            Dat is wel heel generaliserend.
            Pieter
            --

Comment

Originally posted by pgordebeke
              Originally posted by Z900
              LOL Z.
              Dat is wel heel generaliserend.
              Of ze moeten PS8-Pro in de nieuwe Fuji hebben ingebouwd , maar
              met mijn F601Z heeft die 6MP interpolated geen voordelen tov de 3Mp.
              (wat ik tot nog toe heb ondervonden iig)
              mvg,
              Z900
              Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

Comment

Waar hebt ge die informatie gevonden ?
                Enig idee van de brandpuntsafstanden van de lens.

Groetjes

Comment

Gevonden via http://www.dpreview.com wat de info betreft, de foto vind je op het fuji forum van dpreview. Pas maar op met die generalisering... die interpolatie naar 6MP is helaas niet teverwezenlijken met PS, zelfs niet met de versie 8. De pixels zijn niet in bayer-vorm gerangschikt zoals bij alle andere toestellen maar volgens een nieuwe honingraat structuur...Prijs in de VS rond de 500 dollar. Nogen even geduld voor alle specs..
                  Canon 6D

Comment

8-hoekige cellen genereren 6MP, die dan wordt geïnterpoleerd naar 3MP, dus helemaal niet hetzelfde als in PS.

Ben wel serieus teleurgesteld dat het niet een 4- of 5MP die met deze honingraatstructuur 8 of 10MP zou opleveren.. de s602z had al een superccd met deze specs moeten hebben imho.
                    ToM.___ //Fuji s602.
                    www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                    It goes to 11 you know? 1 louder.

Comment

Originally posted by tom314
                      8-hoekige cellen genereren 6MP, die dan wordt geïnterpoleerd naar 3MP, dus helemaal niet hetzelfde als in PS.

Hallo tom314,

Waarom gaan ze dat reduceren dan.....waarom niet die "6MP" gebruiken.

staat 3.3Million sensor photodetectors........op bv dpreview bij de specs van de F601Z.

mvg,
                      Z900

Comment

Voor zo'n camera, te weinig die 3 MP, honingraat of niet.
                        Hetgeen ik heb aan één ei, of ik dat in een rond of zeskantig bekertje klop, het blijft één ei. Als ik daar eens goed van wil eten, zal ik daar toch maïzena, melk en boter moeten bij moeten verzinnen, wat niet wegneemt dat ik de info heb van maar één ei.
                        Ik zal niet tegenspreken dat de interpolatie misschien beter zal zijn, maar heb daar toch ook mijn twijfels over.

Comment

Originally posted by Sonyke
                          Voor zo'n camera, te weinig die 3 MP, honingraat of niet.
                          Hetgeen ik heb aan één ei, of ik dat in een rond of zeskantig bekertje klop, het blijft één ei. Als ik daar eens goed van wil eten, zal ik daar toch maïzena, melk en boter moeten bij moeten verzinnen, wat niet wegneemt dat ik de info heb van maar één ei.
                          Ik zal niet tegenspreken dat de interpolatie misschien beter zal zijn, maar heb daar toch ook mijn twijfels over.
                          OK, I'll bite...

Eigenlijk is dit een heel zuivere vorm van interpolatie: de geregistreerde pixels worden behouden en een aantal tussenliggende wordt berekend op basis van wat errond ligt. In 99% van de gevallen gaan bij interpolatie alle originele pixels verloren (enkel bij vergroting x2 is dat niet het geval, geloof ik).

Belangrijk voordeel van het systeem is dat je vooral in de breedte meer "oogjes" hebt die licht opvangen. Je kan bijgevolg dus beter de fijne details registreren. De "uitgevonden" pixels zijn nodig om van de honingraat een bayer-achtig patroon te maken; je hebt nu eenmaal vierkante, in rijen geschikte pixels nodig om een digitaal beeld te maken.

Ik begrijp eigenlijk niet goed dat er nog wordt getwijfeld aan de kwaliteiten van de SuperCCD. Het wordt toch al een tijd algemeen aangenomen dat de 3.3MP SuperCCD meekan met de allerbeste 4.1MP sensors? Pixel envy?
                          Pieter
                          --

Comment

Hey Pgordebeke,

Dat klink allemaal heel leuk, en ik begrijp het ook nog , maar wat ik dus echt niet begrijp is dat ze er dan niet gewoon een 5 MP censor in stoppen. Dan heb je toch al dat gezeur niet en heb je een veel beter camera. Als de camera daardoor 100 eurie duurder wordt, so be it. Ik vind dit niet echt een goede manier van camera's bouwen hoe mooi en secuur de fotokwaliteit ook is het komt nooit 100% overeen met een genomen foto op een 5/6 MP camera.

Dit wilde ik even kwijt.

Greetz,

Neo
                            IF you do something, DO IT GOOD!!!

Comment

Ik heb anders al resultaten gezien van 4/5mp toestellen die ze mij gratis mogen geven maar ik hou m'n S602z zelle

En wat is er mis met 3 megapixels, drukken jullie al jullie foto's op A2-formaat af misschien

Comment

Working...
                              X