Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Standaard objectief op een eos 10d?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Standaard objectief op een eos 10d?

Mijn vraag wat is eigelijk een standaard lens op een spiegelreflex kamera digitaal en normaal met film? ik heb al een hele tijd geen spiegelreflex kamera in mijn handen gehad,vroeger al die anderen in geruilt voor digitaal, maar binnenkort krijg ik een Canon eos 10d,waar ik nu deze lens bij krijg-canon ef 28-90/4.0-5.6 dc 58mm voor 109 Euro's.die 28-90 dat zijn de inzoomberijken??? normaal zat er dan een 50mm lens op maar een SLR(waar staat dat voor?'S'=spiegel)
    Nu dat zijn er al meer dan een vraag he?.
    William
    Canon 10D met ef28-135.usm is.

Originally posted by weetikveel
    Mijn vraag wat is eigelijk een standaard lens op een spiegelreflex kamera digitaal en normaal met film? ik heb al een hele tijd geen spiegelreflex kamera in mijn handen gehad,vroeger al die anderen in geruilt voor digitaal, maar binnenkort krijg ik een Canon eos 10d,waar ik nu deze lens bij krijg-canon ef 28-90/4.0-5.6 dc 58mm voor 109 Euro's.die 28-90 dat zijn de inzoomberijken??? normaal zat er dan een 50mm lens op maar een SLR(waar staat dat voor?'S'=spiegel)
    Nu dat zijn er al meer dan een vraag he?.
    William
    Die 28-90 is een kitlensje (bij de Rebel reeks geleverd, geloof ik), William. Verwacht dus geen wonderen. Digitaal is nogal veeleisend voor een lens, zelfs al worden de uitersten van het glasoppervlak niet gebruikt. Een populaire standaardlens voor de 10D is de Canon EF 28-135 f3.5-5.6 IS USM. Een schitterend alternatief hiervoor is de EF24-85, die echt heel scherp is voor een zoom. BTW, voor die goeie 100 euro van de 28-90 kan je al bijna een EF50 f1.8 kopen, een van de allerscherpste Canon primes.

SLR = Single Light Reflex. De benaming wijst op de manier waarop het licht door de camera geleid wordt. (Geen prisma dat de lichtstraat in 2 splitst.) Wij spreken in het NL van een spiegelreflex omdat de spiegelconstructie ervoor zorgt dat we door de lens kunnen kijken. Om de film of sensor te belichten, moet die spiegel opklappen, zodat je door de viewfinder (eventjes) niets meer ziet.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Zeg nooit Single Light Reflex tegen een Single Lens Reflex.

Comment

William,
        je krijgt binnenkort een 10D en je krijgt er een lens bij voor 109euro. Bedoel je werkelijk krijgen of heb je zelf een 10D gekocht.
        Als ik je vragen op het forum aanschouw vrees ik dat je eerst enkele goede standaardwerken over fotografie zult moeten lezen, zoniet hou je er een DSLR-trauma aan over.

Comment

Originally posted by notex
          Zeg nooit Single Light Reflex tegen een Single Lens Reflex.
          Foutje. Maar de bedoeling was goed.
          Pieter
          --

Comment

William, misschien was de SLR verklaring van Pieter toch niet zo verkeerd.
            In het vervolg kunnen we de digitale bodies opdelen in 2 categoriën.
            Deze opdeling houdt rekening met gewicht, prijs en aantal MP.
            DSLR = digital single light reflex (Canon 10D, Nikon D100)
            DSHR = digital single heavy reflex (Canon 1D-S, Nikon D1X,D1H)

Comment

Ik heb voor mijn D30 2 "standaardlenzen" nl een Canon EF 28-80 3,5-5,6 (heb ik op de kop kunnen tikken via Ebay) en een Sigma (pre EX) 28-70 2,8.

De Sigma is haarscherp, de Canon is voor het geld dat ik heb betaald niet te kloppen en geeft heel goede resultaten.

De 28-135 IS USM stond ook op mijn lijstje, maar ik heb in plaats de Sigma 28-300 gekocht.

Comment

Originally posted by notex
                William, misschien was de SLR verklaring van Pieter toch niet zo verkeerd.
                In het vervolg kunnen we de digitale bodies opdelen in 2 categoriën.
                Deze opdeling houdt rekening met gewicht, prijs en aantal MP.
                DSLR = digital single light reflex (Canon 10D, Nikon D100)
                DSHR = digital single heavy reflex (Canon 1D-S, Nikon D1X,D1H)

LOL
                Maar afgezien van dat ene woordje denk ik dat mijn uitleg het zo ongeveer dekt, hoor.
                Pieter
                --

Comment

Pieter,
                  buiten dat ene woordje klopte de uitleg perfect.

William,
                  op ebay.be staat op het ogenblik een Canon EF 75/300 f4-5.6 IS USM
                  en een EF 80-200 2.8 L te koop. Op het ogenblik is de prijs nog laag, maar dat verandert nog wel tegen het einde van de veiling.

Comment

IK hoop dat iemand dit nog leest,Tom had het over een Sigma lens ik zag deze staan bij Konijnenberg- Sigma Af 28-70/2.8-4.0 high speed zoom voor 169 euro is dat iets? en past die op de 10D>
                    William

Comment

Originally posted by weetikveel
                      IK hoop dat iemand dit nog leest,Tom had het over een Sigma lens ik zag deze staan bij Konijnenberg- Sigma Af 28-70/2.8-4.0 high speed zoom voor 169 euro is dat iets? en past die op de 10D>
                      William
                      Volgens mij een van de betere in deze prijsklasse. Past zeker op de 10D, als je hem met Canon vatting bestelt natuurlijk.
                      Pieter
                      --

Comment

Ok dat wou ik even weten erg bedankt voor de tips!dan kan ik teminsten de bestelling plaatsen en krijgen ik bedoelde kopen,want krijgen doet bijna niemand?.
                        William

Comment

Zoals ik in een vorige posting al heb vermeld verdient het aanbeveling om indien je voor Sigma gaat enkel een keuze te maken uit de EX lijn. Verwacht van een lens van 169 Euro geen top prestaties, investeer in degelijk glas! Een digitale camera samen met de lens en de printer vormen een ketting waarvan de zwakste schakel de uiteindelijke kwaliteit bepaald.
                          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Working...
                          X