Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ben er bang voor :(:(

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ben er bang voor

Oorspronkelijk geplaatst door crush Bekijk bericht
    Wou ook een nieuwe 40d kopen ivm de prijs nu maar na alles gelezen te hebben begin ik toch te twijfelen tss de nieuwe 40d of een tweedehands 30d!?
    Ik heb nu ook wel problemen met de 40D, maar toch wil ik die zo snel mogelijk terug omdat die beter is dan de 20D.
    Een 30D is niet veel meer dan een 20D met een groter LCD-schermpje.

Een 40D heeft een snellere en trefzekerdere AF, en op hoge iso is er minder ruis. Bovendien werkt de hoge iso ruisonderdrukking de kleurruis heel goed weg zonder teveel details van de foto aan te tasten.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Vandaag, tijdens de cyclocross, kreeg mijn 40D ook last van het bekende "ERROR 99" probleem.

Ik zal morgen mijn oude 20D moeten gebruiken...
      Aie Bart, en we hebben er nog over zitten filosoferen enkele maanden geleden. Is het probleem goed gekomen door er de batterijen, incl de knoopcel, effe uit te halen?

Djienbe

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
        laat dat niet een reden zijn om de camera niet te kopen
        daarbij heb je in belgie 2 jaar garantie.
        als de camera jou bevalt gewoon kopen
        Wat ben je met 2 jaar garantie, als, zoals reeds enkele hebben ondervonden, je camera voor 2-3 maanden weg is voor een herstelling.
        Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Normaal reageer ik niet op posten zoals deze over merken ,maar ga het nu toch doen vanwege mijn eigen ervaring .

Ikzelf heb nu ongeveer 5 maanden mijn nieuwe Canon 40 D en heb er tot hiertoe nu toch al 8500 foto's meegenomen dus dat is toch al een klein beetje zou ik zeggen ,en moet zeggen ik heb deze melding nog niet gehad ,hopelijk blijft het ook zo .

Ik kan alleen maar zeggen dat ik zeer tevreden ben van dit toestel .

Groeten ,
          Ardesign
          Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotografken Bekijk bericht
            om even mee te verdrijven.. Ik ken 85.000 man die de 40D heeft, en niemand ervan horen klagen..
            Kom je op het internet, dan lees je niets dan slecht.. raar?
            Zoals hier al gezegd is.. De 40D is massaal verkocht en daardoor is de kans ook altijd groter op een probleem..
            De mensen die ik ken zijn heel tevreden van hun canon 40D, en maken er prachtige foto's mee.
            Met iedere camera kan wel eens iets mislopen, of dat nu een canon, nikon, sony, pentax, olympus, fuji,. is. Ook heeft iedere camera z'n voor en nadelen.. Als nikon toch zo heilig is, zal ik maar niet spreken over de korrel op iso 200 bij de nikon D200...
            Laat je niet te veel wijsmaken door wat je allemaal leest.. een klein voorbeeld hiervan..
            Kijk maar eens naar de testfoto's van de 5DmarkII.. Op de ene site zijn z'n foto's op iso 1600 haarscherp en haast zonder korrel.. Op de andere site zijn de beelden veeeel slechter dan m'n 400D op iso 1600... Dan stel ik me toch even vragen...
            Ga gewoon voor een camera en een merk dat het beste bij je passen..

Mvg,
            Ward
            Zeker weten dat je dat ook met andere merken en types kunt tegenkomen!
            Ik kocht me in augustus een Fuji S5 Pro, en hij zat stuk in de doos (de sluiter). Direct acht weken in reparatie. Plezant is anders maar **** happens ee
            If you always do what you always did, you will always get what you always got.
            www.sylviehuybrecht.be

Comment

Bij een DOA krijg je toch normaal direct een nieuwe? Anders zou ik toch serieus van mijnen tak maken, normaal kun je zelfs binnen de 14 dagen een gekocht item 'zonder vragen' terugbrengen naar de winkel tegen aankoopprijs dacht ik...
              Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Ik begrijp niet dat Canon geen update gemaakt heeft om die error eruit tehalen.
                Voor de 50d is er wel een update en voor de rest niet??
                De handelingen waardoor je body een fout maakt, moet toch tegenwoordig in het venster staan
                Ik dacht dat elke fout een code had.
                Een algemene fout die alles kan wezen, dat is toch ouderwets.
                Nee dit is een schoonheidsfoutje van Canon.
                Ik hoop dat ze met een update komen voor iedere camera.
                Want als ik me niet vergis is die error niet alleen op de 40d tezien.
                Ook de daarvoor gemaakte productie modellen hebben die fout.
                Sorry Canon een minnetje met een hoop ellende.
                Je zal ergens maar staan voor een paar belangrijke foto's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Forestwalker Bekijk bericht
                  Je zal ergens maar staan voor een paar belangrijke foto's.
                  En daarom moet je als 't echt belangrijk is altijd een back-up body hebben. En daarbij maakt het geen zak uit met welk merk je fotografeert. 't Zijn uiteindelijk allemaal apparaten waar een storing in kan optreden, welk merk dan ook. En of je nu een algemene code krijgt, of een specifieke foutmeldingscode doet aan de zaak ook niks af. Want óók als je een specifieke code hebt begin je niks tijdens je belangrijke shoot......

Ik heb nog nooit in opdracht gefotografeerd (zoals een bruiloft ofzo) maar zou het wel overwegen... maar never nooit zonder een tweede back-up body....
                  www.indetailfotografie.nl

Comment

Hmm leuk topic dit ...

Mss al goed dat ik nog geen Canon 40 gekocht heb dan??

Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

Comment

Algemene conclusie...

40D is enorm veel verkocht waardoor de fout iets meer kan optreden??
                      Neen, het kan met alle merken voorkomen, en zelfs met alle cameratypes..
                      Vroeger een klein nikon camera'tje gehad (weliswaar compact) en plots wou de camera geen foto's meer maken en kon ik ze ook niet meer bekijken.
                      Was ook zo'n soort van code voor alle defecten..
                      Handleiding gevolgd en uiteindelijk kwam het erop neer dat ik camera en kaart volledig moest formateren, en ik had geen andere keuze want op de pc gingen de beelden ook niet open.
                      Een tijdje geleden had ik met m'n canon 400D een error 99, toen ik buiten foto's was aan het maken.
                      Een kennis van me zei dan gewoon even batterij en geheugenkaartje eruit halen, en eventueel contacten van de lens/body eens reinigen.
                      Batterij en geheugenkaartje er op het moment uitgehaald en nooit meer last van gehad.
                      Een oplossing voor alle defecten zal je NOOIT kunnen geven, want bv een stofje tussen de contacten veroorzaakt een slecht contact tussen de elektronica, maar je gaat nu toch niet verwachten dat de camera plots geeft: error 5300: stofje tussen contact lens/body?
                      Aan al degene die het meemaken: succes met de herstelling en hopelijk heb je hem terug binnen redelijke termijn.. Raak hierdoor niet té gefrustreerd zodat ik het gevoel heb dat met sommigen aan het gebeuren is, en uit het niet als dé fout met alle 40D's van Canon.
                      Aan iedereen die er ene wil kopen: koop hem gewoon.. de 40D is een prachtcamera, met heel wat goede eigenschappen, en laat je niet van streek brengen door de paar modellen die een fout kunnen hebben, dat heb je met ieder merk wel..

Mvg
                      Canon eos 5D mark II- EF 24-70 f2.8 L USM - EF 85 1.8 USM -Sigma 12-24MM - Canon speedlite 580EX - lowepro Computrekker AW -Vanguard supreme hardcase - Vanguard alta PRO 263 - Cactus triggers

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LennyG Bekijk bericht
                        Hmm leuk topic dit ...

Mss al goed dat ik nog geen Canon 40 gekocht heb dan??

http://forum.belgiumdigital.com/f9/beginner-239435.html

Inderdaad...NOOIT een Canon kopen...echt niet doen hoor...prut van de eerste plank...!!! Met name de 40D zeg...poeh als je er naar kijkt valt het ding al bijna uit elkaar...

Koop beter een Nikon, die hebben geen err99 Over Samsung camera's hoor ik helemaal bijna nooit klachten...die MOETEN dus wel super supergoed zijn...!!! (Of wacht....misschien zijn er gewoon niet zoveel Samsung gebruikers...)

Dit topic zou je juist moeten laten zien dat je juist wel met gerust hart een 40D zou kunnen kopen..! Immers ALLES ken kapot
                        Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Zou er ook niet zo zwaar aan tillen hoor, dat is nu eenmaal eigen aan alles wat met electronica te maken heeft, maar hopelijk nemen ze het probleem ernstig genoeg bij Canon om het probleem te erkennen ook na de garantieperiode, bij Nikon had je een paar jaar geleden het gekende lichtmeterprobleem BGLOD, en dat werd ook na de garantieperiode gratis hersteld, zelfs wie het nu nog voorheeft met een D70 of D2H kan nog op garantie rekenen.

Het is natuurlijk nooit prettig om je toestel enkele weken te moeten missen, maar dat is nu eenmaal het probleem met een serviceplaats, je kan het niet vergelijken met een auto, deze kunnen ze overal in het land herstellen, maar een camera moet nu eenmaal naar een erkend of eigen hersteldienst, en daar zijn er niet veel van.

Comment

De 99 error kan van alles wezen ook vuil en stof,
                            flitser, je lens, je kaart, je accu,je sluiter. of misschien iets anders.
                            Een mooie makkelijke error.
                            Bedoelen ze met deze error ; 1 van 99 dingen kunnen het zijn wat de storing veroorzaakt.

Nou Canon neemt het niet zo nauw met deze veel voorkomende storing anders hadden ze voor alle modellen een update uitgebracht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Forestwalker Bekijk bericht
                              De 99 error kan van alles wezen ook vuil en stof,
                              flitser, je lens, je kaart, je accu,je sluiter. of misschien iets anders.
                              Een mooie makkelijke error.
                              Bedoelen ze met deze error ; 1 van 99 dingen kunnen het zijn wat de storing veroorzaakt.

Nou Canon neemt het niet zo nauw met deze veel voorkomende storing anders hadden ze voor alle modellen een update uitgebracht.
                              Het enige makkelijke dat ik hier zie is snelle en onterechte conclusies trekken zonder na te denken

Een algemene error heeft zo ongeveer ELK apparaat (waar software inzit)...er gaat iets mis, want ik kan niet doen wat ik moet doen, maar ik weet niet wat..Niet alleen Canon, maar ELKE camera, auto, computer, Pda, etc...

Het is dus wel telkens dezelfde error, maar niet altijd hetzelfde probleem...hoe moet Canon hier nu een "simpele fix" voor maken????

Maar dat is inmiddels al 99 keer uitgelegd en jij blijft maar zeveren dat Canon blijkbaar een slechte klantenservice/cameralijn heeft

Maar wat ik veel erger vind dan een err99 is mensen die zomaar even hun conclusie trekken met vingertjes wijzen, terwijl ze blijkbaar geen idee hebben waar ze het over hebben...gebruik je toch lekker geen Canon als het zo'n slecht bedrijf is..hoef je dr ook niet over te zeveren...
                              Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                                Bij een DOA krijg je toch normaal direct een nieuwe? Anders zou ik toch serieus van mijnen tak maken, normaal kun je zelfs binnen de 14 dagen een gekocht item 'zonder vragen' terugbrengen naar de winkel tegen aankoopprijs dacht ik...
                                Daar zijn inderdaad woorden over gevallen bij die zaak (nochtans een bekende maar ik zal beschaafd blijven en het in het midden laten), en nog over een andere bestelling ook die ik voorafbetaald had en waar ik drie maand niks van hoorde. Bleek niet leverbaar maar geld kwam ook niet terug, grote ruzie gemaakt in de winkel tot men mij uiteindelijk doodleuk mijn zogenaamd niet leverbaar product uit de rekken nam. Moet kunnen .
                                If you always do what you always did, you will always get what you always got.
                                www.sylviehuybrecht.be

Comment

Working...
                                X