Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ben er bang voor :(:(

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ben er bang voor

om even mee te verdrijven.. Ik ken 85.000 man die de 40D heeft, en niemand ervan horen klagen..
    Kom je op het internet, dan lees je niets dan slecht.. raar?
    Zoals hier al gezegd is.. De 40D is massaal verkocht en daardoor is de kans ook altijd groter op een probleem..
    De mensen die ik ken zijn heel tevreden van hun canon 40D, en maken er prachtige foto's mee.
    Met iedere camera kan wel eens iets mislopen, of dat nu een canon, nikon, sony, pentax, olympus, fuji,. is. Ook heeft iedere camera z'n voor en nadelen.. Als nikon toch zo heilig is, zal ik maar niet spreken over de korrel op iso 200 bij de nikon D200...
    Laat je niet te veel wijsmaken door wat je allemaal leest.. een klein voorbeeld hiervan..
    Kijk maar eens naar de testfoto's van de 5DmarkII.. Op de ene site zijn z'n foto's op iso 1600 haarscherp en haast zonder korrel.. Op de andere site zijn de beelden veeeel slechter dan m'n 400D op iso 1600... Dan stel ik me toch even vragen...
    Ga gewoon voor een camera en een merk dat het beste bij je passen..

Mvg,
    Ward
    Canon eos 5D mark II- EF 24-70 f2.8 L USM - EF 85 1.8 USM -Sigma 12-24MM - Canon speedlite 580EX - lowepro Computrekker AW -Vanguard supreme hardcase - Vanguard alta PRO 263 - Cactus triggers

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotografken Bekijk bericht
      om even mee te verdrijven.. Ik ken 85.000 man die de 40D heeft, en niemand ervan horen klagen..
      Kom je op het internet, dan lees je niets dan slecht.. raar?
      Zoals hier al gezegd is.. De 40D is massaal verkocht en daardoor is de kans ook altijd groter op een probleem..
      De mensen die ik ken zijn heel tevreden van hun canon 40D, en maken er prachtige foto's mee.
      Met iedere camera kan wel eens iets mislopen, of dat nu een canon, nikon, sony, pentax, olympus, fuji,. is. Ook heeft iedere camera z'n voor en nadelen.. Als nikon toch zo heilig is, zal ik maar niet spreken over de korrel op iso 200 bij de nikon D200...
      Laat je niet te veel wijsmaken door wat je allemaal leest.. een klein voorbeeld hiervan..
      Kijk maar eens naar de testfoto's van de 5DmarkII.. Op de ene site zijn z'n foto's op iso 1600 haarscherp en haast zonder korrel.. Op de andere site zijn de beelden veeeel slechter dan m'n 400D op iso 1600... Dan stel ik me toch even vragen...
      Ga gewoon voor een camera en een merk dat het beste bij je passen..

Mvg,
      Ward

''Als nikon toch zo heilig is''

Heb ik dat gezegd dan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cedricje.l Bekijk bericht
        ''Als nikon toch zo heilig is''

Heb ik dat gezegd dan?
        staat er ergens @ cedricje bij? niet alles zeer persoonlijk opnemen.. Ik post hier nu even wat mijn ervaring is na enkele testen op school.

Mvg
        Canon eos 5D mark II- EF 24-70 f2.8 L USM - EF 85 1.8 USM -Sigma 12-24MM - Canon speedlite 580EX - lowepro Computrekker AW -Vanguard supreme hardcase - Vanguard alta PRO 263 - Cactus triggers

Comment

hoi

ik heb 2 40D's en zeer tevre mee,had onlangs een 50D gekocht en terug verkocht voor een 40D ,nog geen errors gehad ,gezien de huidige prijs van vandaag ,zeer aan te raden .

groeten
          danny

Comment

Ik snap eigenlijk niet waar je zo'n probleem van maakt cedric, als je je niet goed voelt bij Canon koop je toch gewoon iets anders?
            Maar zoals eerder vermeld is heeft elke camera wel IETS, hoewel ik eerlijk moet zeggen dat ik aan mijn D80 weinig op te merken heb, enkel zo nu en dan een slecht contact met de batterij (in de grip) maar dat is weg na het aan en uit zetten van de camera, en sinds ik de contacten zuiver heb gemaakt heb ik er ook geen last meer van gehad.

Comment

Koop een Sigma...die zal je nooit een err99 geven

Wel heb je kans op een err 00 20 waar ik nu mee zit

Ken 3 man met een 40D...één gebruikt alleen L-glas...de andere twee ook veel third party...alledrie zeer zeer zeer tevreden en nog nooit last van een error gehad...

Een camera is nu eenmaal een delicaat stukje techniek waar veel mis mee kan gaan...bij ELK merk..!

Cedricje...als je het echt niet vind kunnen van Canon...dan moet je er GEEN kopen (Want de err99 komt niet enkel bij de 40D voor he )

Ik hoor wel vaker van de err99 melding de laatste tijd (op internet) maar wat wil je bij een veel verkocht merk en een verzamelfoutmelding...
              Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Bij een zesdaagse werkweek zoals in de huidige productielanden nog vaak het geval is, heb je een kans van 1 op 6 dat je een 'maandag toestel' ontvangt .

Tel daarbij op dat tegenwoordig elke error melding uitvergroot op het internet verschijnt en je komt tot de conclusie dat je eigenlijk geen betrouwbaar toestel meer kunt kopen.
                Ik lig er niet van wakker.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MR.IPHONE Bekijk bericht
                  Wat is dat voor 'zever', dat mag tog niet? zoveel betalen en 't is bij de helft al kapot.. moet ik dat risico nemen? is er IETS aan te doen, als je het voor hebt?

Groetjes
                  Ik dacht dat er zoiets was als garantie, zelfs 24 maanden in Belgie
                  Maar ik zou ook nooit een Canon 40D kopen (omdat mijn lenzen er niet oppassen zonder een speciale convertor)
                  BD0497BE : Nikon body + glas
                  www.RudyVerrijt.info

Comment

ik heb niet alles gelezen (ik ben ook niet van plan er eentje te kopen), maar in het begin wordt er gezegd: een forum is een slechte graadmeter voor een toestel.
                    Dan wil dat volgens mij wel zeggen dat de 40D gebruikers hier zwaar oververtegenwoordigd zijn. error99 is zelfs mij (wel enkel van naam) bekend, terwijl al de rest maar eens héél af en toe ter sprake komt. Dus volgens mij meer dan eens een fabrikagefout!
                    Is er voor dezelfde prijs (of in de buurt van) geen ander type te kopen met gelijke of betere eigenschappen?
                    hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Hey,

Van een VW golf zijn er miljoenen en miljoenen van verkocht. Van een Jaguar al heel wat minder. Dus de kans dat je klachten hoord over de golf zijn dus ook vele malen groter.
                      Van de 40D zijn er ook miljoenen verkocht ook hier dus regelmatig klachten spijtig genoeg.

Mijn 40D loopt stilaan naar de 30.000 kliks en ik heb nog nooit een error 99 gehad. Ongetwijfeld worden de statistieken bij Canon angstvallig bijgehouden en zullen ze zeker actie nemen indien blijkt dat het aantal errors procentueel te hoog ligt. Dat mag ik toch hopen Een firma als Canon kan zich niet permiteren om dit te negeren.

Moeten we nu bang zijn om een 40D te kopen ? Ik denk het niet ! Momenteel koop je voor een heel schappelijke prijs een 40D, en het blijft naar mijn mening een prachtig toestel.
                      Koop je bij een goede dealer dan zal het zeker geen probleem zijn om uw toestel om te ruilen indien je nu toch een slecht exemplaar getroffen hebt.

Groeten,

Rudy

www.vogelsvanbelgie.be
                      Mvg,
                      Rudy
                      www.vogelsvanbelgie.be

Comment

Ik zal ook maar eens positief reageren :
                        Hier ook al een goed jaar een 40D in gebruik en ik vind het een zeer goed toestel.
                        Neg geen haperingen of fouten gezien, zowel in gebruik van Canon-lenzen als third-party lenzen.

Voor het ogenblik goed betaalbaar (ook 2dehands regelmatig schappelijk geprijsd terug te vinden).

Ik zou de mijne enkel wegdoen om over te stappen naar fullframe of 1.3...

Volgens mij is de 40D toch wel een aanrader...(en inderdaad, je hebt 2 jaar garantie. )

Groeten,

Rudi
                        Fuji X - Less became more

Comment

laat dat niet een reden zijn om de camera niet te kopen
                          daarbij heb je in belgie 2 jaar garantie.
                          als de camera jou bevalt gewoon kopen

Comment

Ik geloof dat de ERR99 teveel in 'the picture' staat.. Ik heb zelf geen ervaring met canon, maar een toestel dat zoveel verkocht wordt, zal af en toe bij sommige eigenaren wel eens dit verschijnsel vertonen.. ERR 99 kan trouwens meerdere oorzaken hebben, net als ieder soort camera of merk wel eens een foutmelding geeft. Had het onlangs zelf ook met mijn sony a 200, tijdens een nightshoot. kreeg een melding genaamd 'fout in de camera'.. oorzaak?? Onbekend.. Ik had er een sigma 24 mm f/2.8 opstaan en kreeg binnen 30 minuten 2x dezelfde melding.. Camera even uitgezet, batterij eruit gehaald en opnieuw er weer in, en de zaak werkte weer als van tevoren. Oorzaak tot op heden onbekend.. Heb met andere lenzen die ik had, ook nightshoots gedaan, en nog nooit deze melding gehad. Eergisteren sterren proberen te schieten, met extreem lange belichtingstijden, en geen enkel probleem. Helaas worden bepaalde zaken onder een vergrootglas gelegd, op internet geplaatst en vervolgens wordt de camera 'an sich' volledig afgefikt..Ik geloof ten stelligste, dat als canon hier daadwerkelijk een probleem had met de 40d, ze hier allang een oplossing voor gevonden hadden.. Een dslr is in feite gewoon een computertje, dat foto's kan vastleggen, niets meer en niets minder..en ja., af en toe zul je idd wel eens een pc-storinkje krijgen... Heb zelf b.v. al wat pc's versleten, en af en toe heb ik ook wat foutmeldingen, c.q. problemen gehad, maar om vervolgens mij pc als zijnde een probleemgeval af te schilderen, gaat me toch wat ver...Elektronica is een mooi iets, maar, hoe geavanceerder de techniek is, des te groter de kans op kleine 'mishaps'...echter, het lijkt me geen enkele reden om de 40d links te laten liggen..

Comment

Ik heb met mijn 40D ook nog geen enkele error gehad, terwijl mijn 10D er vroeger eens voor binnen is geweest, maar dit was na het gebruik van een oude 180mm sigma die niet was aangepast voor digitaal (gaf zoizo error 99 buiten bij open diafragma) en is in garantie van de winkel opgelost (zij hadden mij die lens toen gratis meegegeven om te gebruiken omdat een bestelde lens niet binnen was)

Ik heb precies wel eens gehad dat de ontspanknop even niet goed wou werken, maar dat is al van voor de zomer geleden en sindsdien geen last meer van gehad, 'k heb er verder toen geen aandacht aan besteed en mss kon hij gewoon niet focussen.
                              Maar ik moet toegeven dat ik mijn 10D wel als backup bijhoud voor het geval dat...
                              Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Wou ook een nieuwe 40d kopen ivm de prijs nu maar na alles gelezen te hebben begin ik toch te twijfelen tss de nieuwe 40d of een tweedehands 30d!?

Comment

Working...
                                X