Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 50D VS 350D met vergelijkende foto's!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon EOS 50D VS 350D met vergelijkende foto's!

Oorspronkelijk geplaatst door BigDuckSix Bekijk bericht
    Ook gebruik je de 8MP instelling ipv de volle 15MP capaciteit.
    Je laat de 50D motor draaien met de rem op, ook dit staat een objectieve vergelijking in de weg.
    Ik vermoed dat vele nieuwe eigenaars de volle resolutie gaan gebruiken om de maximale beeldkwaliteit na te streven.
    [/URL]
    Hmm.. Niet helemaal: wil je de beeldkwaliteit vergelijken, dan moet het zo - je kan pas vergelijken op dezelfde resolutie.
    Maar inderdaad: het is wel belangrijk om in het achterhoofd te houden dat buiten wat je ziet in zo'n vergelijking, de 50D daarbovenop nog eens bijna het dubbele aan resolutie heeft.

jpg zegt mij ook weinig aangezien ik ook alleen raw gebruik - maar het lijkt mij evident dat een vergelijking van jpg's zin heeft voor wie in jpg fotografeert, en een vergelijking van raw is zinvol voor wie in raw fotografeert...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door S02 Bekijk bericht
      Hmm..
      Maar inderdaad: het is wel belangrijk om in het achterhoofd te houden dat buiten wat je ziet in zo'n vergelijking, de 50D daarbovenop nog eens bijna het dubbele aan resolutie heeft.
      Je krijgt pas de dubbele resolutie met 4x zoveel pixels......

Comment

Heb mijn 350D verkocht voor een 50D..
        Morgen heb ik hem..Spannend..

Canon 50D - Canon 70-200 MM 2.8 L USM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door felatioprofunda Bekijk bericht
          Heb mijn 350D verkocht voor een 50D..
          Morgen heb ik hem..Spannend..
          Nu dan, veel plezier ermee. Ik heb uiteindelijk ook de overstap gemaakt. En het verschil is
          toch wel groot moet ik zeggen. (AF, schermpje, snelheid) Vrijwel niet te vergelijken.

Comment

ik heb ook al een 2-3tal jaar men canon 350D en ik keek/kijk altijd dromend naar een 50/40D en nu heb je die droom stuk gemaakt

Nee bedankt voor deze test want ik dacht echt dat het verschil veeel groter was en voor mij persoonlijk het dus waard om over te stappen..

dit zijn weeral enkele centjes gespaard

Comment

Ik ben heel recent van een 350D naar de 50D gegaan. De verschillen situeren zich niet zozeer in de beeldkwaliteit (ik denk dat de beeldkwaliteit meer beïnvloed wordt door onder meer kwaliteit van het objectief, en grootte van de sensor), maar wel het gebruiksgemak. Andere voordelen van de 50D: sneller AF, duidelijkheid van het LCD scherm.
              Belangrijkste nadeel (over de prijs gaan we het niet hebben): met grip is de 50D een grote en zware camera. Ik heb het uitgerust met mijn EF-S 17-55 f/2.8. Die combinatie (samen met de 580EX II) past net in een Canon Deluxe Gadget bag 10EG zoals je HIER kunt lezen. Ik heb een foto toegevoegd in mijn post.
              Maar het is een serieuze step forward.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maël Bekijk bericht
                ik heb ook al een 2-3tal jaar men canon 350D en ik keek/kijk altijd dromend naar een 50/40D en nu heb je die droom stuk gemaakt

Nee bedankt voor deze test want ik dacht echt dat het verschil veeel groter was en voor mij persoonlijk het dus waard om over te stappen..

omg..
                Ga er zelf eens eentje testen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  De 50D heeft wel een belangrijk voordeel ten opzichte van de 350D, en dat is de snelheid.
                  Daarmee bedoel ik niet alleen het aantal foto's per seconde, belangrijker is dat de AF veel sneller en betrouwbaarder werkt ten opzichte van de oudere AF-systemen (ik merk duidelijk het verschil tussen de 20D en de 40D bij sportfotografie, en de 20D is al beter dan een 350D).
                  Al meer dan een maand ben ik aan het overwegen voor een 50D te kopen als tweede toestel.
                  Momenteel werk ik met een EOS 20D met Canon EF 70-200mm 1:4 L IS USM lens + Canon extender 1.4 of een Canon EF-S 17-85mm 1:4-5.6 IS USM. Sport en portret foto’s zijn mijn doelwit.
                  Meerdere malen is mij verteld dat ik evengoed een 40D, ongeveer tot 350 euro goedkoper dan een 50D kan kiezen. Of, vermits het toch over een tweede toestel gaat beter kan wachten tot november voor de 60D. Zou iets zeer goed worden ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ronald J. Bekijk bericht
                    Of, vermits het toch over een tweede toestel gaat beter kan wachten tot november voor de 60D. Zou iets zeer goed worden ?
                    www.RJ-online.be
                    Als ge graag filmkes schiet ja .
                    Je kan natuurlijk blijven wachten. Maar ik treed je wel voor een stuk bij hoor.
                    Ik heb zelf een 30d, en dat is uiteindelijk niet meer dan een opgesmukte 20d, en persoonlijk heb ik de indruk dat er qua beeldkwaliteit niet veel evolutie inzit van 20d/30d naar 50d. Wel andere features die het fotograferen aangenamer/gemakkelijker maakt : liveview, self-cleaning sensor, sterk verbeterd LCD-scherm, micro-adjust van lenzen, en vooral, wat mij het meest interesseert, de verbeterde AF. DIt schijnt wel een stuk beter te zijn. Mij gebeurt het soms dat als ik een volgeltje wil fotograferen dat in de schaduw zit (en dit met de 300 F4 IS), mijn 30d toch hunt. Ik vermoed dat de 50d op dat vlak beter presteert. Dus blijft de vraag, gaat de 60d beter zijn ? Niemand die hierover iets zinnigs kan zeggen, maar ik vermoed dat binnenkort de speculaties weer gaan beginnen, met in de trend van "ik ken iemand van Canon en die ....". Ik hoop dat dat Canon eindelijk eens werk gaat maken van ook het dynamisch bereik wat op te trekken, in plaats van ons weer extra pixels te geven. Of waarom geen toestel uitbrengen dat tussen de xxD reeks en de 5D zit, door bijvoorbeeld gebruik te maken van hun APS-H (1.3 crop) sensor ? UIteindelijk zit er tussen de 50d en 5d ongeveer een prijsverschil van 1500 €, dus er is ruimte.
                    Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar als je op hoge iso waarden test, dan zou ik ook testen snacht bij straatverlichting ofzo. Want ruis komt pas echt te voorschijn in het donker. Als je bij klaarhelder daglicht op beide toestellen een foto neemt op ISO1600, dan zal je niet veel verschil zien, wel in donkere toestanden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maël Bekijk bericht

Gewoonweg niet te vergelijken. Zoals LesC ben ik ook recentelijk overgestapt van een
                        350D naar een 50D en ik geef hem gelijk in wat hij zegt. Toch is er een enorm verschil
                        tussen deze twee camera's. Zoals het verbeterde scherm (echt een wereld van verschil)
                        de veel snellere en trefzekerdere AF, de gemakkelijke bediening, de mogelijkheid om
                        te croppen, enz. Het is moeilijk om van een 50D terug te gaan naar een 350D. Maar ja,
                        the proof of the pudding is in the eating... probeer dus maar eens.

Comment

Working...
                        X