Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zijn er nog anderen die zo hard aan het wachten zijn?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• zijn er nog anderen die zo hard aan het wachten zijn?

zijn er nog anderen die ook zo hard aan het wachten zijn op een opvolger van de canon 1DmkIII?

ik ben al een tijdje aan het sparen, en ik zou mij zeer graag een 1DmkIII aanschaffen maar ik ben er 100% zeker van dat ik teleurgesteld ga zijn. ik wil nu niet zeggen dat ik het een slecht toestel vind. maar als ik 3000 euro of meer aan een toestel uitgeef, dan verwacht ik echt wel het beste van het beste met al de laatste nieuwe snufjes maar dat is de 1DmkIII nu eenmaal NIET MEER

gelieve hier nu niet op te antwoorden van; materialist, gadgetfreak etc... daar heb ik genoeg van. Er is niets mis mee om je zuurverdiende geld optimaal te willen uitgeven
    Last edited by Matthias; 13 februari 2009, 12:26.
    5DmkIII en wat glas

Re: zijn er nog anderen die zo hard aan het wachten zijn?

Materialist

Ik kan wel degelijk goed begrijpen dat je het nieuwste wil als je zo'n ongelooflijke massa geld aan een camera wil uitgeven.

Troost je, de tijd tussen het moment dat je begint te twijfelen en de werkelijke aankoop is toch zalig. Zou ik dit doen, zou ik dat er bij nemen, zou ik hem hier kopen...
    En als je de camera hebt is een stuk van de spanning toch weg...

Veel wachtplezier!

Comment

Ik ben ook aan het wachten, maar dan op budget.
      Heb toch nog een paar lenskes op het verlanglijstje staan.
      Zolang ik daar geen geld aan kan geven, zal ik maar met die oude 5D blijven werken.
      Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
        Ik ben ook aan het wachten, maar dan op budget.
        Heb toch nog een paar lenskes op het verlanglijstje staan.
        Zolang ik daar geen geld aan kan geven, zal ik maar met die oude 5D blijven werken.
        het budget is er bij mij ook nog niet hoor, maar hoe sneller hij uitkomt, hoe sneller hij in prijs kan zakken want ben niet van plan om er 4500 euro ofzo aan uit te geven...

en tijdens het wachten betrap ik mezelf er constant op te lonken naar de nikon D3 in combinatie met de heerlijke 14-24
        5DmkIII en wat glas

Comment

Ik zou toch eens kijken naar de Nikon D3, die is al lang uit en is zeker al in prijs aan het zakken. Mooie foto's trouwens van je website

-M-
          Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

GADGETFREAK!! (kon't echt nie laten )
            veel snuister-, afweeg- en dilemma-genot hé

mm
            ∏__|_ ∏__|_
            "no rules, great shots"
            Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
              GADGETFREAK!! (kon't echt nie laten )
              veel snuister-, afweeg- en dilemma-genot hé

mm
              van u kan ik da verdragen ze Maarten

ik ben inderdaad al wel even aan het kijken naar die D3 maar natuurlijk zijn er ook nadelen aan de kant waar het gras schijnbaar groener is maar ja das voor een ander topic want dit is geen merkenstrijd topic
              5DmkIII en wat glas

Comment

ik niet echt eerlijk gezegd... heb zopas een 1D2 gekocht en die zal nog wel geruime tijd toekomen.

prioriteit nu is fatsoenlijk glas kopen :
                100-400
                70-200 2.8
                24-70 2.8

daarna zullen we wel zien sparen zal wel minder vlot gaan met huizenjacht en een eerste kleine in aantocht
                With Canon, I can (or at least try)
                Photastic.be ~ Passion for the picture
                Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                  ...want ben niet van plan om er 4500 euro ofzo aan uit te geven...

en tijdens het wachten betrap ik mezelf er constant op te lonken naar de nikon D3 in combinatie met de heerlijke 14-24
                  En waarom dan geen D700

Comment

heb even op je site gekeken, maar je hebt geen ander toestel nodig hoor.()
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                      En waarom dan geen D700
                      te traag
                      5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                        te traag
                        Je bedoelt de 5 FPS zonder grip en 8 FPS met grip. Dat is inderdaad een stuk trager dan een 1DIII en een D3

Comment

De vraag is wat je eigenlijk te kort hebt aan een 1D3 ?
                          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            heb even op je site gekeken, maar je hebt geen ander toestel nodig hoor.()
                            grt,bouk.
                            en dat kan je zo zien aan mijn foto's?

dus aan mijn foto's kan jij:

-zien dat ik met een groter, scherper scherm niets meer ben
                            -zien dat ik géén AF micro adjust kan gebruiken
                            -zien dat ik géén li-ion batterij ipv de loodzware ni-mh batterijen van mijn 1DmkII kan gebruiken
                            -zien dat ik geen live view nodig heb (wat ongelooooflijk handig is in combinatie met mijn peleng 8mm)

iedereen zegt altijd dat je met een betere body niet noodzakelijk betere foto's neemt
                            awel, ik ben er 100% van overtuigd dat ik GEEN betere foto's zal nemen met een 1DmkIII of toekomstige mkIV.

Mijn spotgoedkope Ford Ka brengt me van A naar B
                            Mijn Ducati 748S brengt me even goed van A naar B
                            Toch heb ik liever mijn Ducati...
                            (of vervang Ducati door nen dikken BMW ofzo dan gaat de vgl mss beter op)

ik wil gewoon zeggen,
                            mijn foto's gaan er niet beter op worden. daar ben ik vrij zeker van. Maar waar ik ook zeker van ben is dat het nog aangenamer wordt om foto's te nemen met een moderner toestel. Veel meer genot om foto's op het schermpje te beoordelen en noem maar op.

Foto's nemen gaat bij mij niet alleen om de foto die ik uiteindelijk afdruk. Fotografie gaat bij mij ook om het proces van het nemen van de foto, en die ervaring kan enorm verschillen naar gelang het soort body je gebruikt!
                            5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                              Je bedoelt de 5 FPS zonder grip en 8 FPS met grip. Dat is inderdaad een stuk trager dan een 1DIII en een D3
                              ok you got me there
                              ik had eigenlijk nog niet gekeken naar die D700 omdat ik niet dacht dat hij toch nog zo snel zou zijn
                              5DmkIII en wat glas

Comment

Working...
                              X