Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jouw ideale toekomst...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Jouw ideale toekomst...

Mijn hoop op de nabje toekomst:
    Een Canon 30D achtige met Foveon sensor, met die van de Sigma SD 14 zou ik al kunnen leven.
    Live view, filmen e.d. mag weggelaten worden
    Daarbij een serie kleine lichte primes van 150€ per stuk van 18 mm, 28mm, 80 mm F2.0 , 200mm f3.5 en 400mm F4 (de laatste 2 mogen tot 300€ kosten)

Comment

Jouw ideale toekomst...
      Ik ben best tevreden met mijn Canon 40D'tje.

Ik kan er de beelden mee maken die ik wil. In alle omstandigheden. Zelf een cropje behoort tot de mogelijkheden. Ook de kleine foutjes neem ik er met plezier bij. resolutie van het display en de onhandige aan/uit knop zijn voor mij de enige. De toekomst kan enkel die dingen nog verbeteren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Sensor van de "oude" 5D + een snelle AF + 5-6 foto's per seconde + spatwaterdicht = een prima combinatie.

Canon heeft alle nodige onderdelen in huis, het zou dus niet te duur mogen zijn om daarmee een camera in elkaar te steken.
        Maar met de 1D-body-build-quality en niet met losse grip!
        Imagination is more important than knowledge...
        http://www.kiekje.be

Comment

24-500 2.8L IS DO met de kwaliteit van de primes in dit zoombereik en sub 5 kilo..
          5DMarkII+ Canon 24-105 F4 IS USM L+Canon 70-200 USM F2.8L + 50mm 1.8 + Speedlite 550EX + ..
          Fuji Finepix F30

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tinky-winky Bekijk bericht
            24-500 2.8L IS DO met de kwaliteit van de primes in dit zoombereik en sub 5 kilo..
            Als het effe kan, ga dan door naar 16-500 en zet er ineens USM bij.
            Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

mijn stille hoop:
              Dat mijn huidige body heel lang mee gaat.
              Ik heb geen behoefte aan nieuwe gadgets, meer pixels, nog minder ruis of andere verbeteringen. Het menu puilt nu uit van opties die ik zeerw aarschijnlijk nooit ga gebruiken en voorheen ook niet miste. De huidige body doet voor mij m.b.t. beeldkwaliteit niet onder voor mijn oude analoge body en daar was ik al heel tevreden over.....

Maar of deze moderne body vol elektronica echt nog 10 jaar mee gaat moet ik maar afwachten
              ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
                Maar met de 1D-body-build-quality en niet met losse grip!
                Ik gebruik zelf geen grip, dus voor mij moet die camera ook niet de afmetingen van een 1D hebben. Een 40D is voor mij al groot genoeg, dus groter dan een 5D moet die camera zeker niet zijn. Iedereen die dan toch zo'n groot ding wil meesleuren, die kan er dan zelf nog altijd een grip aanzetten.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Ik gebruik zelf geen grip, dus voor mij moet die camera ook niet de afmetingen van een 1D hebben. Een 40D is voor mij al groot genoeg, dus groter dan een 5D moet die camera zeker niet zijn. Iedereen die dan toch zo'n groot ding wil meesleuren, die kan er dan zelf nog altijd een grip aanzetten.
                  Ik persoonlijk heb niet zoveel last (in tegendeel) van een grotere body-size, enige nadeel is natuurlijk dat je moeilijk discreet ergens tussen kan komen met een 1D en met een 5D/40D vb kan je dat nog wel gezien iedereen tegenwoordig SLR's mee heeft.
                  (beetje vergelijkbaar met de grote prime-lenzen en het effect daarvan...)

Comment

I
                    (beetje vergelijkbaar met de grote prime-lenzen en het effect daarvan...)
                    Prime lenzen zijn nu net meestal niet zo groot.........

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                      Prime lenzen zijn nu net meestal niet zo groot.........
                      Je bedoelt bijv. een 200mm prime is kleiner dan een 70-200 Zoom ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                        Je bedoelt bijv. een 200mm prime is kleiner dan een 70-200 Zoom ?
                        Bij de langere lenzen maakt het niet zoveel uit, maar primes zijn zelden groter dan zooms.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                          Bij de langere lenzen maakt het niet zoveel uit, maar primes zijn zelden groter dan zooms.
                          In tele-range is dat absoluut niet waar hoor.
                          't Is te zeggen... toch niet in de category van de F2.8's

vb
                          300 F2.8 = stuk groter dan eender welke 300mm zoom
                          (en zelfs een 300 F4 IS is ook groter dan eender welke 300mm zoom)

Comment

(en zelfs een 300 F4 IS is ook groter dan eender welke 300mm zoom)
                            De Sigma 120-300 f2,8 is veel groter en zwaarder dan een 300mm f4 L IS, en dan zullen we de Sigma 200-500 f2,8 maar buiten deze vergelijking houden.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

Comment

De Sigma 120-300 f2,8 is veel groter en zwaarder dan een 300mm f4 L IS, en dan zullen we de Sigma 200-500 f2,8 maar buiten deze vergelijking houden.
                              Die laatste moeten we hier niet eens over spreken want die is zowel qua formaat, als beschikbaarheid als prijs buiten de BD-category ;-)

Die eerste kende ik zelfs niet eens om eerlijk te zijn. Precies ook wel een goeie lens volgens zo wat reviews die ik zie.
                              2450 € ... is ook niet echt weinig, maar het is wel 2.8 natuurlijk.
                              Persoonlijk voor mezelf vind ik 120-300 een range "in between".
                              70-200 is dikwijls handig (al zou 50-200 nog beter zijn geweest) en zo rond de 250-600 lijkt me ook handig.

Comment

Working...
                              X