Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera veilig wegbergen op skivakantie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Camera veilig wegbergen op skivakantie

Hey !

Binnenkort vertrek ik op skivakantie ... Nu zou ik graag mooie foto's willen trekken op de piste , ik wil nu wel mijn foto toestel niet beschadigen bij het eventuele vallen ... Hoe doen jullie dit , bestaan er speciale opties om jouw camera in weg te bergen ?

Groeten

Re: Camera veilig wegbergen op skivakantie

Voorzichtig zijn.
    Toestel niet elke dag meenemen.
    Geen fles met drank mee in de rugzak. Sandwiches breken de val beter

Geen enkele rugzak zal je toestel beschermen (zeker een dslr niet) als je stevig onderuit gaat.

Een compactje kan je in een borstzak van je anorak kwijt.
    Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

Comment

ik heb vorig jaar ook mijn camera mee op de piste genomen, ik heb gewoon een rugzak genomen, de camera in een handdoek gewikkeld en zo de rugzak in, tijdens het skiën de rugzak gewoon op de rug, in de lift langs voor op m'n buik, ik heb wel heel voorzichtig geskied die paar dagen dat ik hem mee had, ben dan ook niet gevallen, dus hoe goed dit systeem een val opvangt weet ik niet.
      Er zullen wel speciale systemen voor gemaakt zijn, maar die zullen wel wat kosten, het mijne is puur improvisatie
      Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
      BLOG

Comment

een koffer in je rugzak steken waar je body en lens inpast lijkt me wel wat zekerheid te geven, al zou ik er dan weer niet meer op willen vallen...
        Mijn foto's
        Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Ik gebruik een Tamrac rugzakje met een fotocompartiment. Daarin steek ik dan mijn body en lens, los van mekaar en alles wat niet strikt noodzakelijk is blijft in het appartement. De mount van de lens en body is een van de gevoeligere punten bij een val. Ik vul de overblijvende plaats op met een sjaal of zo.

En zoals gezegd, niet elke dag alles meepakken. Ik reserveer 1 of 2 halve dagen voor wat fotofun (landschappen, skikunsten vrienden, ...).

Koen
          Canon 40D - EF-S 10-22mm f/3.5-f/4.5 USM - EF 17-40mm f/4 L USM - EF 50mm f/1.4 USM - EF 70-200mm f/2.8 L USM - EF 300mm f/2.8 L USM - Extender EF 1.4x
          http://www.koenvangorp.be

Comment

als ik op de piste ga met mn toestel, steek ik het altijd in mijn lowepro mini trekker classic, samen met een 4-tal lenzen
            heb daar al serieus wat vallen mee meegemaakt maar nooit één probleem gehad met mijn toestel dat erin zat. Meestal wel nog extra een handdoekje erom gewikkeld.

deze val hier is gebeurd met 2 reflextoestellen+lenzen in de rugzak en absoluut geen probleem.
            5DmkIII en wat glas

Comment

Haha, nou dan kan die aardig wat verduren
              Nikon D90 + AF-S DX 18-105 VR
              Webalbum

Comment

Working...
              X