Ik zit vaak te denken wat mijn ideale camera zou zijn, welke snufjes erin moeten, welke de kenmerken zijn etc. Ikzelf vind mijn gading niet in wat de 5D mk II of de 50D brengt. Vandaar dat ik dacht om misschien eens een topic te maken met wat jullie de ideale camera zouden vinden. Laat ons wel realistisch blijven, dus niet zoals vb 15-500mm f2.8 L IS USM ofzo, maar eerder iets voor binnen een paar jaar.
Van mij mag Canon gerust iets maken, wat ik hier zal noemen 7D en 60D
7D
- fullframe 14 MP
- iso 50-6400 goed bruikbaar (moet kunnen met de technologie van de huidige 5dII, in combo met weinig pixels)
- live view met AF
- HD videofunctie
- 95% zoeker (100% is niet realistisch, ze houden dat voor de 1D reeksen)
- lens, vignetting en CA correctie in-camera
- AF met iets van een 15 'kruissensoren'
- 5-6 fps
- CF + SD opslag
- 3 inch scherm met 920.000 pixels
Opvolger 50D - '60D'
- huidige 50D met 12 MP sensor dan
- 100% zéker geen error99
- geen andere problemen (toch niet zo massaal, fouten zijn er altijd)
- 95% zoeker, lensadjustment
- 6 fps
- 3 inch met 920k pixels
Eigenlijk gewoon een fullframe met minder pixels en veel snufjes, welke vooral heldere kleuren, scherp contrast weergeeft, wat de 5D en 5DII eigenlijk hebben, maar dan een mooie combinatie van de twee.
De geweldige pixelrace waar men mee bezig is kan men gerust voortzetten in de 5DII reeks en de 1D reeksen, maar aangezien dit echt pro-sumers zijn gaan er vele van de potentiele klanten beseffen dat veel MP niet alles is. Men mag om een groter publiek te bereiken de 1000D en 450D opvolgers bomvol MP's stoppen, maar liever niet consequent op de hogere modellen. Die mogen er natuurlijk ook zijn (zoals al gezegd), maar niet te ver, dat leidt tot de huidige 50D problemen.
Misschien nog heel kort over de lenzen, ik ga er niet te ver in gaan, misschien heb ik intussen al wat mensen tegen de schenen geschopt ...
de 17-40 is eigenlijk perfect, misschien mag het bereik nog iets verder gaan, 16-50 ofzo, ook f4 dan, er is nl nog de 16-35 f2.8
24-70 f2.8 mag gerust IS krijgen
24-105 f4, mag gerust f4 blijven wegens het grote bereik
de 70-200 zijn perfect
28-300 is er ook, dus voor ieder wat
van de prijs kunnen we véél hopen en denken, maar ze gaan duur blijven, en we gingen realistisch blijven.
Ik zou zeggen, laat je gerust gaan, en may your wishes come true!
Van mij mag Canon gerust iets maken, wat ik hier zal noemen 7D en 60D
7D
- fullframe 14 MP
- iso 50-6400 goed bruikbaar (moet kunnen met de technologie van de huidige 5dII, in combo met weinig pixels)
- live view met AF
- HD videofunctie
- 95% zoeker (100% is niet realistisch, ze houden dat voor de 1D reeksen)
- lens, vignetting en CA correctie in-camera
- AF met iets van een 15 'kruissensoren'
- 5-6 fps
- CF + SD opslag
- 3 inch scherm met 920.000 pixels
Opvolger 50D - '60D'
- huidige 50D met 12 MP sensor dan
- 100% zéker geen error99
- geen andere problemen (toch niet zo massaal, fouten zijn er altijd)
- 95% zoeker, lensadjustment
- 6 fps
- 3 inch met 920k pixels
Eigenlijk gewoon een fullframe met minder pixels en veel snufjes, welke vooral heldere kleuren, scherp contrast weergeeft, wat de 5D en 5DII eigenlijk hebben, maar dan een mooie combinatie van de twee.
De geweldige pixelrace waar men mee bezig is kan men gerust voortzetten in de 5DII reeks en de 1D reeksen, maar aangezien dit echt pro-sumers zijn gaan er vele van de potentiele klanten beseffen dat veel MP niet alles is. Men mag om een groter publiek te bereiken de 1000D en 450D opvolgers bomvol MP's stoppen, maar liever niet consequent op de hogere modellen. Die mogen er natuurlijk ook zijn (zoals al gezegd), maar niet te ver, dat leidt tot de huidige 50D problemen.
Misschien nog heel kort over de lenzen, ik ga er niet te ver in gaan, misschien heb ik intussen al wat mensen tegen de schenen geschopt ...
de 17-40 is eigenlijk perfect, misschien mag het bereik nog iets verder gaan, 16-50 ofzo, ook f4 dan, er is nl nog de 16-35 f2.8
24-70 f2.8 mag gerust IS krijgen
24-105 f4, mag gerust f4 blijven wegens het grote bereik
de 70-200 zijn perfect
28-300 is er ook, dus voor ieder wat
van de prijs kunnen we véél hopen en denken, maar ze gaan duur blijven, en we gingen realistisch blijven.
Ik zou zeggen, laat je gerust gaan, en may your wishes come true!
Comment