Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jouw ideale toekomst...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Jouw ideale toekomst...

Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
    - Ingebouwde GPS Tagging Device die werkt met RAW files.
    - Ingebouwde waterpas
    Zie ik ook wel zitten .
    about.me/stijnv

Comment

Die waterpas dan wel op 2 assen.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Dé ideale body wat mij betreft zou zijn

- FF (alles vanaf 15mpix is meer als voldoende voor mij als volgende camera)
        - liefst een 1D body (of toch building quality en AF systeem van een 1D)
        - toffe zou zijn, 20mpix op FF en via swichke/knopje kan je hem om x1,6crop zetten
        (in 1,6crop zou ik tevreden zijn met 10mpix ;-)
        - gps geotagging is een absolute must
        - ingebouwde Canon ST-E2 Speedlite Infraroodzender

Dé ideale lenzenset:

- 15-45 F2.8 IS
        - 26-350 IS
        - 400L F4 IS
        - een extender x1,5 of x1,7 met zo min mogelijk kwaliteitsverlies
        (minimaal 1,4 kwaliteit)
        - 300-600 F4.5 IS

;-)
        Imagination is more important than knowledge...
        http://www.kiekje.be

Comment

dat switchke tussen FF en Crop zie ik ook wel zitten

Eigenlijk komt het erop neer dat ze een FF mogen maken met minder megapixels en met de snufjes van de 50D
          hopelijk leest canon mee

nog eens nagedacht over de ideale lenzen:
          de 24-70 wordt naar beneden uitgebreid en krijgt IS : 17-70 f2.8 L IS USM
          de 70-200 mogen de vorige overlappen, dus iets van een 50-200mm , met f2.8 en f4, met IS en zonder IS.

grtz
          Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
          BLOG

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Sensor van de "oude" 5D + een snelle AF + 5-6 foto's per seconde + spatwaterdicht = een prima combinatie.

Canon heeft alle nodige onderdelen in huis, het zou dus niet te duur mogen zijn om daarmee een camera in elkaar te steken.
            Koop ik direkt!
            Sensor van 5D, met body van 50D.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
              Koop ik direkt!
              Sensor van 5D, met body van 50D.
              Als ze dan op die sensor ook nog "Gapless Micro lenses" zetten zoals bij de 50D, dan wordt het nog wat beter, zeker bij hoge iso.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

dat allemaal in een 50D of 5D behuizing, misschien wel met ingebouwde flitser...
                Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
                BLOG

Comment

5d2 body met:
                  een extender 1.6 zodat FF ook crop kan nabootsen :-)
                  2 standaard AA batterijen in de body en 4 extra in de grip
                  standaard rf afstandbediening
                  rf afneembare lcd
                  wifi
                  weather sealing
                  16Mp sensor is mééééééééér dan genoeg
                  gapless design à la 50d (schijnt beter te zijn)
                  3 assige waterpas
                  kleinere hoek voor spotmeting
                  ingebouwde DxO in de digic processor, met mogelijkheid om postprocessing in de camera te doen
                  stofsysteem naturlijk
                  IS in de body à la pentax
                  een paar pannenkoeklenzen à la pentax
                  afneembare zoeker en alternatieve zoekers à la Canon F1new
                  dynamisch bereik van 12 stops (dat zou pas echt vooruitgang zijn)
                  nog minder ruis dan de 5d door hardware design en niet door software
                  Last edited by Koen Bé; 11 november 2008, 12:06.
                  Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

Comment

Beginnen met NIKON D3 en bijcamera D300 en alle bijbehorende (aansl.brpt) FX en DX toplenzen.
                    Daarna om de twee jaar bodies vervangen door opvolgers.
                    [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

Comment

Van mij mogen ze bij Sigma een opvolger maken met een body die beter gesealed is, een krachtigere processor heeft om de Foveon foto's sneller te verwerken met bijbehorend sneller en groter buffer geheugen, zodat je niet na 6 a 7 foto's achter elkaar even op je camera moet wachten...

Verder zouden ze er een tweede draaiwiel op mogen zetten voor diafragma instelling (zoals de Nikon D70), iets meer AF-punten...

Een groter en beter LCD scherm zou geen overbodige luxe zijn...

Dan nog een FF sensor (uiteraard wel weer Foveon) met dezelfde pixeldichtheid als de SD14 (dus ong. 7,8 MP FF) waarbij je middels een functieknop/menu kan overschakelen van 4.6 MP crop naar 7,8 MP FF...

Uiteraard (maar dat blijft bij ieder merk toch wel eens wens) zorgen dat er qua ruis beter gepresteerd wordt...en dan niet op JPEG met kunstmatige ruisonderdrukking (en veel blur)...maar meteen in RAW goede foto's met een bovenacceptabel ruisniveau (en dan ook kleurruis uiteraard...)

Dan nog een ingebouwde flits die niet alleen omhoog "popt" maar je ook nog uit kan trekken (telescopisch bijvoorbeeld) om de afstand tot de lens te vergroten en welke je kan draaien (balhoofdje?) om zo nog een beetje te kunnen "bouncen" ofwel een ingebouwde flitser waar je net iets meer mee kan spelen...(jaja, een externe flits is beter...maar niet iedereen heeft daar meteen geld voor...of misschien heb je hem een keer niet meegenomen en achteraf toch wel een beetje nodig...)

Als ze dan toch bezig zijn kunnen ze er beter ook meteen een krachtigere accu ingooien...

En dan nog iets waar iedereen wel eens wat aan zou kunnen hebben...laat ze dan ook meteen een serie lenzen maken welke qua kwaliteit kan "concurreren" met de Canon L-serie...(aan de andere kant...uitgaande van "critics all over the net" zouden ze dan wel eerst de kwaliteit van de bestaande series op moeten schroeven..! )

In de nog verdere toekomst? Een tot nog toe onbekende speler die een camera maakt met pure assemblage van de beste onderdelen van de grote merken en een verwisselbare lensvatting met AF, zodat ongeveer ieder merk lens gebruikt kan worden op die superbody
                      Mijn objectieven zijn all round...

Comment

De IS versie op een 24-70 is onmogelijk heb ik me laten wijsmaken, omdat de lens dan te groot en te zwaar zou worden..
                        Een 17-70 L 2.8 IS zie ik wel zitten, zonder té veel lensfouten, ter vervanging van de ef-s 17-55
                        5D mark II met iets meer fps, nog betere iso op hogere waarden en AF tijdens filmen..
                        mvg
                        Last edited by Fotografken; 11 november 2008, 16:42.
                        Canon eos 5D mark II- EF 24-70 f2.8 L USM - EF 85 1.8 USM -Sigma 12-24MM - Canon speedlite 580EX - lowepro Computrekker AW -Vanguard supreme hardcase - Vanguard alta PRO 263 - Cactus triggers

Comment

Mijn ideale toekomst ? .. een rustige ouwe dag met voldoende geld zodat ik niemand moet lastigvallen ... en aangezien ik meestal oploskoffie drink heb ik geen koffiedik om in te kijken .. wat fotografie betreft, en voor zover dat al een impact zou moeten hebben op mijn ideale toekomst, zal ik wel eten wat de pot schaft als dat al nodig mocht zijn

Comment

Mijnn D40 met 18-200 lens die in mijn hemd-zak past.
                            http://users.telenet.be/patric/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tkpatric Bekijk bericht
                              Mijnn D40 met 18-200 lens die in mijn hemd-zak past.
                              dat heet nu Canon G10
                              Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koen Bé Bekijk bericht
                                dat heet nu Canon G10
                                Bijna! Ik stond wel op het punt om een G10 te kopen, maar op Dpreview stond er een interview met een Canon vertegenwoordiger, en die beloofde een G10-achtige camera met minder megapixels en betere lowlight kwaliteit voor in het voorjaar.... En maar wachten!
                                http://users.telenet.be/patric/

Comment

Working...
                                X