Ik weet nog vroeger, een keur aan merken spiegelreflexcamera’s ook voor de prof was er keuze uit diverse merken en uitvoeringen. Nu lijkt de strijd voor het grootste gedeelte te gaan tussen Nikon en Canon. Al weer bijna 30 jaar geleden begon ik met Nikon en werk er nog steeds mee, ik wou haast zeggen tot grote tevredenheid maar sinds ik een flitser voor reparatie liet opsturen, deze na 4 weken terug kwam en na 1 keer gebruik weer hetzelfde euvel vertoonde en deze vandaag op de kop af 5 weken weg is begin ik toch te twijfelen aan mijn keuze. Al jaren hoor ik over de slechte service van Nikon, de arrogante houding van de importeur en de lange reparatietijden. Ja, al verdien je 80% van je inkomen met fotografie dan ben je geen prof en alleen profs kunnen met een speciale service binnen 48 uur geholpen worden bij herstellingen. Blijkbaar zal ik toch moeten gaan overwegen naar een ander merk over te stappen, helaas blijkt de arrogantie van degene die de verantwoordelijke is voor de profs bij Nikon te zwaar voor iemand die slechts 80% van zijn inkomen met een Nikon verdient.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Service bij reparatie
Collapse
X
-
-
Re: Service bij reparatie
Pfffffff indeed, als je denkt dat het op een ander beter is, dan ga je nog teleurstellingen oplopen
Zorgen dat je van alles reserver hebt, dat je geen ander nodig hebt als er iets in panne valt, dat je uzelf kunt voorthelpen, zeker als je er voor die mate afhankelijk van bentTo make your dreams come true, wake up
Comment
-
Natuurlijk heb ik reserveapparatuur, fotografie is een belangrijk deel van mijn inkomen, ik denk dat ik zelfs een leuke auto met opties aan apparatuur heb liggen. Gezien ik zelden met een flitser werk, ik werk voor 98% in de studio met studioflitsapparatuur geef ik geen geld uit aan een reserveflitser.
Het rare is dat iedereen als zijn/haar auto kapot, deze direct gerepareerd wil hebben, computer kapot, vandaag gerepareerd. Waarom laten we dan wel toe dat fotoapparatuur weken weg blijft. Reacties van pffffffff, of op een ander niets beter is toch een bewijs van afstoting en onterechte acceptatie, het is hobby of beroep dus het mag geld kosten? Nee we zijn klanten en we willen tevreden zijn. Deze berusting in het arrogante wangedrag van de fabrikanten en de importeurs is niet goed, is niet normaal, maar getuigd van een intens disrespect voor de klanten en gebruikers. En inderdaad zolang wij dit accepteren kunnen zij dit regenteske gedrag in stand blijven houden. Mensen we praten over investeringen van duizenden tot tienduizenden euro's. in onze uitrusting
Comment
-
Pc kapot, hoeveel verhalen lees je hier niet, van een laptop die ze voor weken kwijt zijn. In chit chat staat er zelfs een tread van een doa, die ze zelfs niet willen omruilen, die terug gestuurd moeten worden naar de leverancier, de mens kan er gemakkelijk 8 weken moeten op wachten voor hij zijn "nieuw" toestel voor de eerste keer kan gebruiken (als hij dezelfde portable bij dell koopt, met een service contract van binnen de 4uur valt dat niet voor. Maar er zal wel een ander prijskaartje aan hangen).
Leer er mee leven, we leven nu eenmaal in een wegwerp maatschappij, van al die electronica die vandaag verkocht wordt, is er niks meer gemaakt om nog gerepareerd te worden. Service kost geld dat is voor geen enkel bedrijf vandaag de dag interessant tenzij het opbrengt. Je investeert misschien 10.000 euro's in apparatuur, maar dan heb je alleen nog maar je apparatuur betaald, nog niet de service op die apparatuur, neem eens een service contract op die apparatuur (voor zover het mogelijk is), het zal op 3-4 jaar meer kosten dan die apparatuur, maar dan zul je tenminste geholpen worden. Iedereen wil tegenwoordig alles gratis.
Als ik morgen voor mijn beroep een wagen nodig heb, neem ik die in leasing, kost me een pak meer, dan wat ik die aankoop, maar als er overmorgen iets mee is, is dat de leasings maatschappij hun probleem, niet het mijne binnen de 2uur heb ik een volwaardige vervangwagen (ja aan alles hangt een prijs), en kan ik verder om maar een voorbeeld te geven.
Het probleem vandaag de dag, is dat iedereen alles zo goedkoop mogelijk wil, en de beste service. Sorry maar dat gaat niet, als je service wil ga je er moeten voor betalen.To make your dreams come true, wake up
Comment
-
-
Zelf wegdoen bij Procirep scheelt je zowiezo al 4 weken aan reparatietijd, en wordt dan nog dikwijls binnen de week hersteld. Maar je moet natuurlijk naar Brussel rijden dan. Mijn lens, die niet meer in garantie was is uiteindelijk gratis hersteld, binnen de 2 weken na de nodige discusies. Dus mij hoor je niet echt klagen van hun service.
Op mijn computer heb ik 2,5 maand kunnen wachten....
Comment
-
Toen ik digitaal gegaan ben ging mijn keuze uit naar ofwel de Nikon D200 en de Pentax K10D.
Veel mensen waren toen heel tevreden van de service van De Beukelaer en heel ontevreden van de nieuwe Nikon-service (in de overgangsperiode). Omwille van de goede naam van de service van De Beukelaer heb ik toen de Pentax K10D aangekocht. Samen met een assortiment Pentax en Tamron-lenzen.
Daarnaast heb ik ook een Sigma 50-500, gewoon omdat die niet in het Pentax- of Tamron leveringsprogramma zat.
Natuurlijk is het toevallig die Sigma die op een bepaald ogenblik geen enkel signaal meer aan de K10D doorgeeft. Alle andere lenzen werkten probleemloos.
Na een uur telefoon met de technische dienst van Sigma (toestel resetten enz.) heb ik mijn boeltje tesamen genomen en ben naar De Beukelaer gereden. Een half uurtje later was mijn toestel hersteld (één van de solderingen aan die contactjes had het begeven, ik weet niet of het een contactje van de Sigma of van de Pentax was), sensor gereinigd, laatste firmware geïnstalleerd enz.
Dus, als het in die mensen hun mogelijkheden ligt wordt je ook snel geholpen. Als er natuurlijk niet courante wisselstukken nodig zijn zal het wel een paar ander mouwen zijn veronderstel ik.
Een heel positieve ervaring mag ook wel eens vermeld worden. Dikke pluim dus voor De Beukelaer.
Comment
-
Ik heb meer dan een half jaar moeten wachten op mijn 16-50/2.8 van Pentax. Nadat ik deze uiteindelijk kon gaan afhalen in de fotozaak waar ik alles had besteld, bleek het zoommechanisme opvallend stroef te werken (in vergelijking met o.a. mijn 50-135/2.8). Daarom heb ik het objectief teruggebracht voor reparatie. Enkele weken later ontving ik het ongewijzigd terug met de mededeling van de beukelaer "algemeen nazicht, vergeleken met test lens : lens draait normaal, toestel in orde - gratis".Last edited by Jazzer; 8 oktober 2008, 02:06.Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk berichtJe investeert misschien 10.000 euro's in apparatuur, maar dan heb je alleen nog maar je apparatuur betaald, nog niet de service op die apparatuur, neem eens een service contract op die apparatuur (voor zover het mogelijk is), het zal op 3-4 jaar meer kosten dan die apparatuur, maar dan zul je tenminste geholpen worden. Iedereen wil tegenwoordig alles gratis.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Perico Bekijk berichtZelf wegdoen bij Procirep scheelt je zowiezo al 4 weken aan reparatietijd, en wordt dan nog dikwijls binnen de week hersteld. Maar je moet natuurlijk naar Brussel rijden dan. Mijn lens, die niet meer in garantie was is uiteindelijk gratis hersteld, binnen de 2 weken na de nodige discusies. Dus mij hoor je niet echt klagen van hun service.
Op mijn computer heb ik 2,5 maand kunnen wachten....
Inderdaad, een tijdje geleden was mijn D100 defect, de dinsdagavond binnengedaan bij Procirep en de vrijdagmorgen (van dezelfde week) terug afgehaald. Maar je moet er wel zelf naartoerijden. Als dat geen service is
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Randy1964 Bekijk berichtBeste jdm, kijk eens internationaal naar het prijsverschil van camera's, Belgie zit zeker bij de duurdere landen. Als je iets aanbied dien je ook voor de service zorg te dragen. Natuurlijk kun je voorbeelden aanhalen van zaken die misgaan bij individuele leveranciers. Hier zie je duidelijk in de proflijn dat de service ondermaats is. Natuurlijk zijn er mensen die dit accepteren, en ja ik wil voor een goed servicecontract betalen, ook als het 20% van mijn aankoopprijs bedraagt. Dus ik wil wel betalen voor service maar zelfs die service loopt vast op kortzichtigheid en regenteske houding van personen die er over gaan. Zoals ik al eerder zei, dit accepteren is een teken van afstoting, gedreven door de naam of het merk wordt alles geaccepteerd. Ik ben geen groupie van een merk, ik wil gewoon service en veilig stellen van mijn boterham. Blijkbaar kan een amateuristiche organisatie mij vertellen wat professioneel is, NOT dus!!
En toch kan je er niet veel aan doen. HP en andere PC-leveranciers bieden je een garantie aan met next day on site (gedurende 3 jaar bv.). Dat staat zwart op wit, en kan je dus afdwingen.
Alleen moet je er wel voor betalen !!! (En tussen haakje HP voldoet dus 100% aan een dergelijk contract).
Nikon of Canon bieden geen dergelijke garantie, en dus doen ze wat zij willen omdat ze toch weten dat het moeilijk is om van merk te veranderen.
Je kan erover zagen, maar ik vrees dat het daarmee niet zal veranderen...Groeten,
Polleke
Comment
-
Het zal pas veranderen als er een camera merk komt met een perfecte service en mensen daardoor die camera gaan kopen, dan zullen de anderen wel bijtrekken. Maar als dat snelle merk zo'n succes wordt, dan krijgen ze gewoon weer achterstand.....Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk berichten dus doen ze wat zij willen omdat ze toch weten dat het moeilijk is om van merk te veranderen..
M'n broer was onlangs in Mongolie en laat er zijn sony compactje vallen. De lens wil niet meer in en uit schuiven, dus vuilbak... of niet. Ginder zijn er nog mensen die aan dergelijke dingen prutsen, en er een boterham mee verdienen. Verwachte kostprijs: 2,5€.Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5
Comment
Comment