Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A100 maakt soms 'slechte' foto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sony A100 maakt soms 'slechte' foto's

Ik heb me een klein jaartje geleden een Sony A100 aangeschaft. Soms als ik foto's neem en ze daarna op het scherm wil bekijken dan krijg ik een melding à la "afbeelding kan niet worden weergegeven". Als ik dan later de foto's op de PC bekijk krijg ik een foto zoals onderstaande, waarmee toch duidelijk iets fout is gegaan. Ik heb dit zowel in JPG of RAW. Aangezien ik hier net een artikel las over een A200 die het niet meer deed wordt ik nu toch een beetje ongerust.

Alpha 100 | 17-70mm 4.5-5.6 | 75-300mm 4.5-5.6 | Minolta 50mm 1.8 | Tamron 17-50mm 2.8 | Metz Mecablitz 48 AF-1

Re: Sony A100 maakt soms 'slechte' foto's

Al eens een ander geheugenkaartje geprobeerd?
    Ziet ernaar uit dat de beeldverwerking het laat afweten.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

heb dat nog niet geprobeerd. Zal straks eens naar de winkel gaan om een nieuw.
      Degene die er nu inzit (de enige die ik heb, +/- 1200 foto's mee genomen) is een Sandisk Extreme III van 2 GB. Iemand hier ervaringen mee, of eventueel een voorstel voor kaarten die beter zijn? Valt me nu ook op dat de slechte foto's altijd uit een reeks komen. Kan dit te maken hebben met de snelheid van de CF-kaart?

alvast bedankt voor de tip
      Alpha 100 | 17-70mm 4.5-5.6 | 75-300mm 4.5-5.6 | Minolta 50mm 1.8 | Tamron 17-50mm 2.8 | Metz Mecablitz 48 AF-1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door D_Reamzzz Bekijk bericht
        heb dat nog niet geprobeerd. Zal straks eens naar de winkel gaan om een nieuw.
        Degene die er nu inzit (de enige die ik heb, +/- 1200 foto's mee genomen) is een Sandisk Extreme III van 2 GB. Iemand hier ervaringen mee, of eventueel een voorstel voor kaarten die beter zijn? Valt me nu ook op dat de slechte foto's altijd uit een reeks komen. Kan dit te maken hebben met de snelheid van de CF-kaart?

alvast bedankt voor de tip
        Heeft niet te maken met de snelheid van het kaartje je hebt 2 opties of, je hebt een slecht kaartje of er is een probleem met je A100.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door D_Reamzzz Bekijk bericht
          Soms als ik foto's neem en ze daarna op het scherm wil bekijken dan krijg ik een melding à la "afbeelding kan niet worden weergegeven". Als ik dan later de foto's op de PC bekijk krijg ik een foto zoals onderstaande,...
          Ik heb met een CF-kaartje een paar keer hetzelfde gehad, telkens tegen het moment aan dat het kaartje bijna vol was...
          Kaartje leegmaken of ander kaartje erin, en het probleem was opgelost.

En de oorzaak was wel zeker bij het kaartje te zoeken, want in 7D, a100 en a700 heb ik met die kaart hetzelfde. Ik gebruik ze gewoon enkel nog tot 90% vol ongeveer en dan is er geen probleem.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

ja, inderdaad, die melding over de afbeelding kan niet worden weergegeven had ik ook al een paar keer gehad. En mijn foto's trokken sterk op deze die je gepost hebt. Ook strepen in alle kleuren, of soms helemaal zwart. Mijne heeft wel nu helemaal de geest gegeven.

mvg
            Bart

Comment

Heb in het begin dat ik mijn A100 had ook een min of meer gelijkaardig defect gehad. Als ik het toestel opzette,kon ik niet direct fotograferen. Als ik dat wel probeerde had ik volledig zwarte foto's. Na ene periode van 30 sec tot 1 minuut kon ik dan wel normaal fotograferen. Precies of het toestelmoest opwarmen. Het viel me toen op, wat ik ook probeerde, mijn sluitersnelheid altijd op 4000 geblokkeerd stond....toestel binnengebracht en is na 4 weken hersteld teruggekeerd.....was in de garantieperiode trouwens.
              Sony RX10 Mark IV
              nog een fijne dag verder!
              Guido

Comment

Working...
              X