Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

50D met concentrische cirkels in viewfinder

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 50D met concentrische cirkels in viewfinder

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    Kun je een link geven naar die bepaalde informatie? Als ik afga op de specificaties van DPREVIEW, zou de sensor van de 50D ietsje GROTER zijn ipv kleiner dan die van de 40D.

50D sensor: 22,3 x 14,9 mm (3,32 cm2)
    40D sensor: 22,2 x 14,8 mm (3,28 cm2)
    M'n bron is Juza Nature Photography : "15 mp are really a lot for an APS-C sensor, and unless you have high quality lenses you will get just larger files, without more detail." Er is geen sprake van de grootte van de sensor. Misschien heb ik het ergens anders gelezen,ga nog even zoeken ....

Comment

Kun je een link geven naar die bepaalde informatie? Als ik afga op de specificaties van DPREVIEW, zou de sensor van de 50D ietsje GROTER zijn ipv kleiner dan die van de 40D.

Dat is voor geen enkel doel vermeldenswaard.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
        Dat is voor geen enkel doel vermeldenswaard.
        Dacht ik ook, maar citreola zegt op 't net gelezen te hebben dat de 50D over een kleinere sensor zou beschikken dan de 40D. Toen ben ik op zoek gegaan naar de specificaties...
        Maar ik geloof niet dat dit hier van belang is.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Heb m'n bron dan toch teruggevonden...
          Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

"Ik denk soms dat hij minder details geeft dan de 20D-30D-40D waarbij ik de 40D al minder vond tov de 30D.

De 50D heeft bijna het dubbel aan pixels (15.1 mil ) tov de 30D (8.2 mil) op een sensor die kleiner is.

De sensor van de 30D (22.5 x 15.0 mm ) is groter dan de sensor van de 50D (22.3 x 14.9 mm )

Niet veel, maar op zo een kleine oppervlakte is het toch niet te onderschatten denk ik in verband met de weergave van details en ruis."

Heb dus even de 40D verward met de 30D.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door citreola Bekijk bericht
            De sensor van de 30D (22.5 x 15.0 mm ) is groter dan de sensor van de 50D (22.3 x 14.9 mm )

Niet veel, maar op zo een kleine oppervlakte is het toch niet te onderschatten denk ik in verband met de weergave van details en ruis."

.
            Ik daarentegen denk dat het minuscule verschil GEEN ENKEL verschil maakt in detail en ruis.

Comment

Ik ben toch content dat citreola zijn bron heeft teruggevonden, al ging het om de 30D. Ik geloof ook niet dat dat enig verschil maakt...
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
              X