Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic FZ18: macros

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Panasonic FZ18: macros

Is er iemand die zijn Panasonic FZ18 gebruikt voor closeups van bloemen, paddo's e.d? Mijn vrouw Monique had gisteren op de shooting day in De Liereman eerder teleurstellende resultaten. Een andere vraag: is de FZ18 eventueel uitbreidbaar met een lens waarmee het wel zou lukken, of zou zij beter uitkijken naar een andere camera? Uiteindelijk zie ik haar misschien wel evolueren richting dSLR met een 100 of 150mm macrolens, maar misschien is er nog een tussenoplossing voor zij zover is...
    Dank bij voorbaat voor alle nuttige input.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Re: Panasonic FZ18: macros

Macro fotografie is niet alleen een kwestie van 'spullen' , maar vooral van geduld
    Zie hier http://www.raynox.co.jp/english/digital/fz18/index.htm enige gangbare hulpmiddelen.
    Er gaat niets boven een perfecte DSLR plus een paar macro lenzen, maar met een FZ18 kun je ook zeer moie resultaten behalen.

Comment

Dank voor de reactie, ViewFinder. Dus misschien toch op te lossen met een voorzetlens?
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Is er misschien iemand die zijn/haar fz18 uitgebreid heeft voor macro-opnames? Ik zie namelijk door het bos de bomen niet meer... Het ziet ernaar uit dat je eerst een verloopstuk DMW-LA3 nodig hebt, waarop je dan verschillende types van lenzen (third party; in ViewFinder's link: Raynox) kunt monteren.

Comment

LesC, inderdaad eerst heb je de LA3 nodig en dan kan je voorzetlensen plaatsen. Echter, houd er rekening mee dat je pxils verliest en je geen foto's kan maken van 8Mb. Staat vermeld in de handleiding.

Ook Panasonic heeft voorzetlensen, de LT 55 en LC55,.

Maar ik zou eens een resultaat willen zien van de voorzetlensen die op de link http://www.raynox.co.jp/english/digital/fz18/index.htm weergegeven worden.
          http://www.photo-patricske.be
          Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

Comment

Kijk ook even naar het WMV video clipje, dan krijg je een indruk van het bereik van deze drie lensjes.

Comment

Ik gebruik deze lens, DCR-5320PRO
              met een Panasonic FZ 50

Resultaten vind je in mijn topics, ik weet niet of dat op de FZ 18 hetzelfde effect heeft, maar beide toestellen zijn toch vergelijkbaar, dus
              Last edited by pdspds; 20 oktober 2008, 17:37.
              --- Panasonic FZ 50---
              ---Canon Eos 450D---

Comment

Working...
              X