Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem met nikon D50

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Probleem met nikon D50

Hallo,

Ik heb een probleem bij het trekken van foto's in situaties waar er iets minder licht aanwezig is. Het is heel simpel, het toestel wil geen foto trekken. Ik ben een beginner en heb al 1000'en foto's getrokken in de automatische stand of sportstand. (het ontdekken van het handmatig instellen moet ik nog leren) Tot nu toe heel tevreden over het resultaat tot ik nu met dit probleem zit dat ik eerder niet had.

Probleem:
    Foto's trekken bijvoorbeeld in een klimzaal, buiten in de schaduw waar er nog zeker voldoende licht is lukt niet meer. Ik druk de ontspanknop in en hij vergrendeld de scherpstelling maar wil ik vervolgens een foto nemen wijgert het toestel dit te doen!!!

Probeer ik meerdere malen dan neemt hij af en toe wel nogeens een foto maar dit is echt geen manier van werken. Ik kom er maar niet achter wat de reden is!
    De flits springt soms wel op maar geen flits te zien. (flits heb ik niet uitgeschakeld)

Wat doe ik verkeerd? Wie kan me helpen?

Alvast bedankt
    Mick

Re: Probleem met nikon D50

Probeer eens wat anders als de automaat....
    Doet ie het wel met handfocus?

Comment

Als de D50 niet kan scherpstellen zal deze ook niet afdrukken. Probeer het AF hulplicht eens aan te zetten. (Optie 7 in het instellingen menu)

Succes
      Groetjes, KC
      www.sportbeelden.com

Comment

Met de handfocus heb ik hetzelfde probleem. Alleen als er genoeg licht is trekt hij een foto. Zoniet dan springt alleen de flits op en gebeurd ervoor de rest niets meer!

Ook het AF-hulplicht staat op ON

Comment

heb hetzelfde al voorgehad, ik zou echt niet weten wat het is. De D50 weigert gewoon te trekken. Op en af zetten lost het probleem meestal even op bij mij.
          We should be daredevils, not calculators (Arne Quinze)
          * Nikon D90 * nikon 24-70mm * nikon 50mm * nikon 85mm * nikon SB-600 *

Comment

Hoe vaak heb je dit voor? Op dit moment is het bij mij echt rampzalig! Het toestel even op en af zetten helpt niet echt. Ik hoop dat er hier een oplossing voor is.
            Reeds bedankt voor jullie reacties

Comment

hoe oud is je toestel?
              heb dat ook voorgehad maar had het geluk dat het toestel nog in garantie was
              als ik me niet vergis is toen de lichtmeting hersteld

Comment

De garantie is jammer genoeg verlopen.
                Ik heb wel nog garantie tot december voor een herstelling. (de spiegel bleef steeds hangen en ik kreeg dan een 'err' melding) Heel waarschijnlijk valt dit nieuwe probleem niet meer onder die garantie

Hoe kan ik zien om de lichtmeting normaal werkt of defect is?

Comment

Working...
                X