Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D Mark II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Canon 5D Mark II

    Hoeveel milliseconden AF vertraging of versnelling ontstaat er door 1/10 stop verschil in verlichtingsniveau?
    Hoe nauwkeurig, uitgedrukt in milliseconden, is ons gevoel voor wat een trage of snelle AF is?
    Hoe hoog is onze reactiesnelheid? Hoe lang doen wij erover om vanaf het waarnemen van een actie over te gaan tot het indrukken van de sluiterknop?
    Is onze reactiesnelheid altijd even hoog? Hoe groot zijn de verschillen, uitgedrukt in milliseconden, tussen een persoon met en zeer hoge reactiesnelheid en bijvoorbeeld mijn persoontje. Hoe weet ik of ik traag of snel ben?
    Is een reactiesnelheid spelletje op de computer een goede maatstaf?
    Ik maak me er niet druk om, de 5D is snel genoeg voor mij. Ook bij razendsnelle sporten.
    Oja, in hoeverre speelt anticiperen een rol?

    Comment


    • Re: Canon 5D Mark II

      Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
      Ik maak me er niet druk om, de 5D is snel genoeg voor mij. Ook bij razendsnelle sporten.
      Oja, in hoeverre speelt anticiperen een rol?
      Heel belangrijk, ik durf gerust met m'n 5D indoor minivoetbal gaan fotograferen
      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

      Comment


      • Re: Canon 5D Mark II

        Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
        Hoeveel milliseconden AF vertraging of versnelling ontstaat er door 1/10 stop verschil in verlichtingsniveau?
        Het gaat mij niet om snelheid, viewfinder.
        De snelheid van de AF op de 5D is voor mij genoeg. De lens lijkt mij daar de belangrijkste factor. De 85/1.8 gaat heel snel; mijn 50/1.4 een pak minder maar voor portretten in een gecontroleerde omgeving geen echt probleem.

        Het gaat mij vooral om het hunten en in mindere mate de accuraatheid wanneer je niet het centraal focuspunt gebruikt. En dan vooral bij minder licht. En daar zijn de lichtgevoelige lenzen wel een voordeel. Het eventueel snelheidsverschil, who cares.

        Maar hunten kun je toch moeilijk een goede zaak noemen.

        Benieuwd waarom Rudy de AF van de 5D verkiest boven die van de 4OD.
        Maar ja, die vind alles van de 5D goed.
        Unconditional love... 't is toch schoon hee.
        Graptje he Rudy.

        Comment


        • Re: Canon 5D Mark II

          Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
          Benieuwd waarom Rudy de AF van de 5D verkiest boven die van de 4OD.
          Maar ja, die vind alles van de 5D goed.
          Unconditional love... 't is toch schoon hee.
          Graptje he Rudy.
          De 5D focussed echt consistent goed, zelfs met een 400mm 5.6 L en 1.4 tc (afgeplakt), de 40 en 50d focussen niet zo konstant vind ik, en met de combi 400 5.6 L en 1.4 Tc kon ik het helemaal vergeten.
          Ik hou van het systeem, center AF en de onzichtbare hulppunten, dit werk echt subliem goed!! En dat is het voordeel van de 5D!!
          Maar ik heb nog liever de 1D hoor....

          Comment


          • Re: Canon 5D Mark II

            Iemand al nieuws over leveringsdata ?
            5DMarkII+ Canon 24-105 F4 IS USM L+Canon 70-200 USM F2.8L + 50mm 1.8 + Speedlite 550EX + ..
            Fuji Finepix F30

            Comment


            • Re: Canon 5D Mark II

              OK, als je geen nieuwe ontwikkeling hebt rond AF, maar waarom dan niet die van de 40D erin steken.
              Dan zullen de punten wel veel centraler in het beeld gaan liggen dan bij de 40D.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • Re: Canon 5D Mark II

                Maar jongens, volgens mij is de AF van de 40D inferier aan die van de 5D, ik heb ze allebei naast mekaar gezet, en vond dat net een van de plussen van de 5D!

                Comment


                • Re: Canon 5D Mark II

                  Ik heb in het begin, van een 1-reeks komende wel even 'geprutst' met de AF en instellingen én heb verschillende dingen uitgeprobeerd.
                  Nu ik er denk uit te zijn wat het beste werkt (center+assists geactiveerd) lukt het best goed, ik heb niet de indruk dat hij slecht focust.
                  Vooral met de 70-200 is hij best indrukwekkend naar m'n gedacht... low-light nog niet echt getest, maar ik gebruik daarvoor meestal toch het flits-assist licht met de flits op non-actief.

                  Comment


                  • Re: Canon 5D Mark II

                    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    Dan zullen de punten wel veel centraler in het beeld gaan liggen dan bij de 40D.
                    Dat is vandaag ook. Bij all FF (Canon, Nikon en Sony) is de AF van een crop camera overgenomen waardoor de AF punten redelijk in het midden liggen. Of je kan het andersom stellen ze hebben de AF binnen de crop area gehouden om de AF van hun FF ook op een crop camera te kunnen gebruiken.
                    Tot sluitertijd, Dirk

                    Comment


                    • Re: Canon 5D Mark II

                      Heb ze ook allebei en fotografeer vooral sport (topkorfbal in 1e klasse) zowel op het veld als indoor.
                      Mijn conclusie: De 5DMKII voor portretten en gewone foto's in alle lichtomstandigheden maar vooral donkere vanwege de bruikbare hogere ISO. Heb er ook mijn 4OD voor ingeruild en heb daar zeker geen spijt van. Maar voor de aktie gebruik ik de 1DMKIII. Daar gaat niks boven! Veel snellere AF. Die zit gewoon een klasse of drie hoger.

                      Comment


                      • Re: Canon 5D Mark II

                        Oorspronkelijk geplaatst door tinky-winky Bekijk bericht
                        Iemand al nieuws over leveringsdata ?
                        Euh Tinky-winky... Ik denk dat hij op veel plaatsen gewoon te koop is nu.

                        Konijn, Saturn, MediaMarkt...

                        Comment


                        • Re: Canon 5D Mark II

                          Oorspronkelijk geplaatst door wavewarriorwilly Bekijk bericht
                          Euh Tinky-winky... Ik denk dat hij op veel plaatsen gewoon te koop is nu.

                          Konijn, Saturn, MediaMarkt...
                          Konijn ? Staat als voorradig op de site, maar of het ook zo is ?
                          Saturn ? In Wilrijk hadden ze eentje(!) om op de display te zetten..
                          MediaMarkt ? Neen, dank u.

                          Ik heb hem besteld in Luxemburg, maar voorlopig zonder verder leveringsnieuws...
                          5DMarkII+ Canon 24-105 F4 IS USM L+Canon 70-200 USM F2.8L + 50mm 1.8 + Speedlite 550EX + ..
                          Fuji Finepix F30

                          Comment


                          • Re: Canon 5D Mark II

                            in geel ook ééntje waar ik ben mee gaan lopen
                            (na te betalen)

                            Comment


                            • Re: Canon 5D Mark II

                              Heb mijne afgehaald bij topfoto ,geen probleem .
                              Met nederlandse handleiding en de superservice van Ingo.

                              Comment


                              • Re: Canon 5D Mark II

                                ik heb de mijne twee weken geleden al gekocht bij art en craft in gent... superzaak als je het mij vraagt
                                voor mij een hele stap vooruit...
                                nu nog oefenen en alles onder de knie krijgen en dan ben ik de gelukkigste vrouw ter wereld
                                groetjes aline
                                groetjes aline

                                Comment

                                Working...
                                X