Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D Mark II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Canon 5D Mark II

    Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
    En zeker ook niet overdrijven

    Ik hoop ook wel dat Nikon snel de sensor van de D3X in de semi-pro categorie introduceert, maar mijn huidig fotoplezier wordt er niet minder om.
    Gelukkig, anders was het triestig.

    Maar je kan er niet omheen, als je groot afdrukt, veel detail wilt (landschap of groepsfoto's bijvoorbeeld), of een tele freak bent, en een stapje meer kan croppen, is het toch wel heerlijk, die 22Mpixels. Wel met behoud van iso-kwaliteiten natuurlijk.

    Comment


    • Re: Canon 5D Mark II

      Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
      Aangezien het je eerst permanente bril is, ga ik ervan uit dat de dioptrie redelijk beperkt gaat zijn. Weet je dat je op de zoeker daarvoor een aanpassing kan doen zodat je toch scherp gaat zien zonder bril.
      De aanpassing is wel redelijk beperkt; ik dacht -2 tot +2. Met mijn -8 ben ik daar niets mee, maar je kan ook met de bril op toch vrij goed in de zoeker van de 5D en D700 kijken.
      De oogschelp kan vervangen worden door een dioptrie aanpassings lensje.
      Had dit al ten tijde van de analoge fotografie.

      En bestaat het niet, kan een beetje optieker zelf een gepast dioptrie aanpassings glaasje in een oogschelp houdertje steken (zo had ik het laten doen in de 80'er jaren en het past nog steeds op m'n 20D)
      Greetz Geert.
      Canon gerief...

      Comment


      • Re: Canon 5D Mark II

        Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
        Het gaat niet over hoe goed de AF is.
        Het gaat wel over welke AF je kan krijgen voor 2500 euro.
        Zonder naar de rest te kijken is dit irrelevant he. Of dit moet het enige zijn dat telt voor jou . En dan heb je maar 1 conclusie dan moet je een 1D of een 50D kopen. Maar dat wil je niet. Dus gaat jouw stelling niet op.

        Ik weet toch zelf welke doelgroep ik ben.
        Nee he je weet wat je wil, maar daarvoor heeft canon niet hetzelfde gedacht.

        Dat was en dat is nog altijd een issue met de Canon 5D. Het midden AF punt is duidelijk gevoeliger dan de 8 andere AF punten.
        Ik ben tevreden over het midden AF punt: AF snelheid is voor mij niet belangrijk.
        AF nauwkeurigheid en vooral gevoeligheid wel.
        Ik wil eenvoudig 9 goede AF punten.. Zoals bij de Canon 50D.
        Wel 1 conclusie weer dan moet je een 1D of 50D kopen. De 5DII komt gewoon niet overeen met jouw wensen. Dat is geen gebrek van de 5D dat is gewoon andere wensen dan wat er beschikbaar is.

        Ik geloof dat verhaal over de doelgroepen niet.
        Je geeft 2500 euro uit. Voor dat bedrag wil je de best mogelijke kwaliteit. Er is geen enkele doelgroep die dat niet wil
        Tuurlijk is dat zo maar totaal onrealistisch is dat ook.

        Ik dacht dat de D700 nu minder duur was.
        Dat zou kunnen het zou zeker al moeten eigenlijk maar je weet wat ik wil zeggen.

        Voor een AF op de 5DII zoals de D700 of de 1DsIII zou ik tot 4000 euro uitgeven. Geen 7000 euro zoals de 1DsIII nu.
        Maar inderdaad zou de verkoop van de 5DII veel lager liggen dan nu.
        Hier geef je dus zelf al aan dat je een andere doelgroep bent dan die van de 5DII. Momenteel heeft Canon of iemand anders niet de perfect camera voor jou. Dat maakt de bestaande oplossingen niet slecht, een slechte zet enz... Het is gewoon een andere keuze.

        Als die AF punten bij de 5DII duidelijk het verschil kunnen maken... dan ga ik stoppen met klagen.
        Jan.
        Veel geluk he. Ooit komt die 3D er wel en waarschijnlijk kopen we die dan allebei

        Comment


        • Re: Canon 5D Mark II

          Oorspronkelijk geplaatst door GeertB Bekijk bericht
          De oogschelp kan vervangen worden door een dioptrie aanpassings lensje.
          Had dit al ten tijde van de analoge fotografie.

          En bestaat het niet, kan een beetje optieker zelf een gepast dioptrie aanpassings glaasje in een oogschelp houdertje steken (zo had ik het laten doen in de 80'er jaren en het past nog steeds op m'n 20D)
          Ja, die bestaan ook voor Canon camera's. Kosten lensje + opzetstuk ongeveer 30 euro. Heb vroeger zo'n Canon voorzet-lensje met veel plezier gebruikt. +2 samen met de instelling op de camera kwam ik dan op +3. Een klein nadeel was dat het bij koud weer het lensje sneller besloeg door mijn adem omdat er wat ruimte zit tussen de zoeker en het voorzet-lensje. Maar al met al een fijne oplossing.

          Comment


          • Re: Canon 5D Mark II

            Kijk maar naar die D700 waar je het over hebt. Die is zelfs duurder dan de 5DII en kan eigenlijk enkel meer AF punten voorleggen om dat te rechtvaardigen want gezien de rest zou hij eigenlijk een stuk goedkoper moeten zijn maar nope.
            Kan je je alias nog aanpassen? Kevlar Rockwell zou je niet misstaan. Een D700 IS een pak goedkoper. 500€ verschil bij konijnenberg.

            Ondanks het prijsverschil verkies ik wel de Canon.

            Nu zul je wel horen dan die hoge resoluties niet nodig zijn, maar dat was de uitleg van een nikon gebruiker ook, toen de high iso van Canon zoveel beter was, wie heeft dat nu nodig. En nu is het ook voor hun zo belangrijk, zelfs zo dat ze de enorme softening door de ruisonderdukking negeren.
            In Canon topics begint dit stilaan een eigen leven te leiden...
            Zonder ruisonderdrukking, op 1600 ISO en RAW heeft een D300 beeld MINDER ruis en MEER detail dan een 40D. Ik heb met beide camera's gewerkt.
            Last edited by Kult; 14 december 2008, 15:41.

            Comment


            • Re: Canon 5D Mark II

              Oorspronkelijk geplaatst door Kult Bekijk bericht
              In Canon topics begint dit stilaan een eigen leven te leiden...
              Zonder ruisonderdrukking, op 1600 ISO en RAW heeft een D300 beeld MINDER ruis en MEER detail dan een 40D. Ik heb met beide camera's gewerkt.
              Yeah, dream on, ik spreek van D700 tegenover de "Oer 5D", van 3 jaar geleden.

              Comment


              • Re: Canon 5D Mark II

                Yeah, dream on, ik spreek van D700 tegenover de "Oer 5D", van 3 jaar geleden.
                Heb je tenminste al een D700 of D300 in uw pollekes gehad?

                Comment


                • Re: Canon 5D Mark II

                  Oorspronkelijk geplaatst door Kult Bekijk bericht
                  Heb je tenminste al een D700 of D300 in uw pollekes gehad?
                  Het forum iets beter volgen Rudy heeft de D700 in Juli-Augustus gehad, en zeer snel weer verkocht, en nu lijkt hij bezig met een volstrekt overbodige kruistocht tegen alles wat Nikon heet

                  Comment


                  • Re: Canon 5D Mark II

                    Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                    Het forum iets beter volgen Rudy heeft de D700 in Juli-Augustus gehad, en zeer snel weer verkocht, en nu lijkt hij bezig met een volstrekt overbodige kruistocht tegen alles wat Nikon heet
                    Zelfs de d3 heb ik aangeschaft, de week dat ie in belgie verschenen is.
                    Nu een kruistocht ga ik het niet noemen, maar ik weet waarom IK 2x terug naar canon gestapt ben.
                    En voor de rest is dit hier een 5d topic, en ik blijf erbij, momenteel komen de beste beelden uit de nieuwe 5dmkII

                    Frank, ik weet ook wel dat de beelden van de D700 en oude 5d mekaar niet veel ontlopen, en dat persoonlijke voorkeur hier waarschijnlijk primeert, maar je kent ook mijn visie op gebied van het glas he. En dat heeft me ook naar canon doen terugkeren. Uiteindelijk is dat belangrijker dan de body, want die is zo tijdelijk.....
                    Voor de rest geen kruistocht, en tot de volgende shoot;-)

                    Comment


                    • Re: Canon 5D Mark II

                      Zolang mensen zichzelf blijven belachelijk maken, is er niets aan de hand ... toch!!
                      « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

                      Comment


                      • Re: Canon 5D Mark II

                        Hallo Veronique, wat heeft jou doen besluiten om voor de Nikon D700 te gaan. Je hoeft je niet te verdedigen, maar ik ben nieuwsgierig naar je argumenten. Ik wilde je daarover een persoonlijk bericht sturen maar dat mogelijkheid heb je geblokkeerd vandaar dat ik het alhier vraag.

                        Comment


                        • Re: Canon 5D Mark II

                          Het spijtige is dat hier op den duur altijd de man in plaats van de bal gespeeld word, en dat is zeer spijtig.
                          Ik ben er zeker van, dat als dezelfde discussies aan "den toog" gevoerd worden, het er veel leuker aan toe gaat.

                          Voor de rest zou het leuk zijn, dat weer on topic gaan

                          Comment


                          • Re: Canon 5D Mark II

                            Oorspronkelijk geplaatst door Kult Bekijk bericht
                            Kan je je alias nog aanpassen? Kevlar Rockwell zou je niet misstaan. Een D700 IS een pak goedkoper. 500€ verschil bij konijnenberg.
                            Nogal zinloos van deze prijzen te vgl. sinds de 5DII juist verkrijgbaar is en dus op zijn hoogste prijs zit. Maar kijk gewoon naar de lanceringsprijs.......D700 duurder dan de 5DII. Dat zegt meer dan genoeg.

                            En zoals ik reeds zei dat deze nu onder de 5DII gaat zitten is maar normaal ook.

                            En het punt dat ik maakte blijft nog steeds hetzelfde denken dat je aan deze prijs de AF van de 1D kan hebben erbovenop is een utopie
                            Last edited by Kevlar; 14 december 2008, 19:20.

                            Comment


                            • Re: Canon 5D Mark II

                              inderdaad Rudy ... graag wil ik ook meer te weten komen over de 5D MKII ipv een discussie over lenzen ... Nikon's ... enz ... ! graag wat bevindingen over de 5D MKII , foto's, ervaring, pos. EN neg. punten enz ... !!
                              Canon 5D Mark II _ 17-55mm 2,8 IS USM _ 100mm 2,8 macro _ 24-105mm 'L' IS _ 70-200mm 'L'

                              Comment


                              • Re: Canon 5D Mark II

                                Nachtshotje Gent uit de hand gefotografeerd met 24 f1.4L op 1/40s, f2.8, evaluatief, -1/3ev, ISO3200, ruisreductie in-camera OFF, niks toegepast in DPP.

                                http://www.awalkonmars.com/Canon5dMI...l/_MG_2721.JPG

                                Comment

                                Working...
                                X