Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D Mark II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Canon 5D Mark II

    Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
    Meest logische oplossing. Lagere ruis is veel belangrijker dan scherpe fotos.
    Ik had vroeger een Olympus. Ik denk dat die meer ruis had op ISO 400 als de 5D II op ISO 6400.

    En sRAW1 wordt dan 15 bit. ?

    Jan.
    Ja hoe het zit met sRAW1/2 weet ik niet. Ik vermoed van wel ja, twee photosites optellen ipv 4, maar in welk pattern en hoe?

    Dave
    pixelpusher

    Comment


    • Re: Canon 5D Mark II

      Vergeet niet dat alle DSLR's (behalve FUJI) sowieso een Bayer-matrix gebruiken om de kleur van elke individuele pixel te bepalen. Elke pixelsite registreert immers slechts één RGB kleur en de processor heeft dus de informatie van de naburige pixels nodig alleen al om de kleur van een individuele pixel te bepalen.

      Op basis van een iets veranderd algoritme zal het dus niet zo moeilijk zijn om in sRAW de kleur- en helderheidsinformatie van naburige pixels zodanig te combineren dat de effectieve resolutie halveert. Op die manier krijgt men theoretisch een betere signaal/ruis (S/R) verhouding.

      @ Jan_10D

      Ik snap niet goed hoe een lagere resolutie leidt tot minder scherpe foto's (minder 'acutance') ?
      Last edited by Taxy; 23 september 2008, 10:11.
      Canon 50D bijhorend glas / Olympus E-420 met Leica 14-50mm 2.8-3.5 en Oly 25mm 2.8 / Canon G7

      Comment


      • Re: Canon 5D Mark II

        Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Magic Bekijk bericht
        Wat die 21 MP betreft ga ik volledig akkoord, ik had ook liever wat minder pixels gezien.
        je kan gewoon niet rond technologische evolutie, punt gedaan.
        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
        http://www.stevevandegaer.be

        Comment


        • Re: Canon 5D Mark II

          Momenteel bij Foto Nelissen:
          Canon EOS 5D Mark II (body: € 2380)
          De volbeeld EOS 5D Mark II combineert een superieure resolutie van 21 megapixels met 3,9 bps en ongekend hoge ISO prestaties. Met Full HD videoregistratie als extra, verlegt deze camera de grenzen van fotografie.
          Hubert

          Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

          Comment


          • Re: Canon 5D Mark II

            Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
            Momenteel bij Foto Nelissen:
            9euro duurder bij konijn

            Comment


            • Re: Canon 5D Mark II

              Mijn verjaardag is in januari, ik boycot kerst en nieuw
              5DMarkII+ Canon 24-105 F4 IS USM L+Canon 70-200 USM F2.8L + 50mm 1.8 + Speedlite 550EX + ..
              Fuji Finepix F30

              Comment


              • Re: Canon 5D Mark II

                Oorspronkelijk geplaatst door Taxy Bekijk bericht
                @ Jan_10D

                Ik snap niet goed hoe een lagere resolutie leidt tot minder scherpe foto's (minder 'acutance') ?
                De fotios worden natuurlijk scherper bij interpolatie naar minder pixels.
                Maar nooit zo scherp als bij het weghalen van pixels.

                Dus nu weten we nog niet wat beter is op f16.

                Een 5D met 12,7 MP RAW of een 5D II met 10 MP sRAW.

                Jan.

                Comment


                • Re: Canon 5D Mark II

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                  De fotios worden natuurlijk scherper bij interpolatie naar minder pixels.
                  Maar nooit zo scherp als bij het weghalen van pixels.

                  Dus nu weten we nog niet wat beter is op f16.

                  Een 5D met 12,7 MP RAW of een 5D II met 10 MP sRAW.

                  Jan.
                  Qua diffractie zit dat op dezelfde lijn hoor. Dat is pure fysica en dat los je niet op met ander glas. (Ja tenzij van die theoretische lenzen met negatieve diffractie )

                  Dave
                  pixelpusher

                  Comment


                  • Re: Canon 5D Mark II

                    Voor 5D II gebruikers :

                    Photokina 2008: Pretec has today introduced the highest capacity and fastest CompactFlash cards in the world. Under the highest capacity come the 64GB and 100GB, 233X CF cards with a read and write speed of 35MB/s. And the 333X CF cards in 32GB and 50 GB capacities have broken the record of the fastest read and write speed with 50 MB/s. Both the cards will start shipping this month.


                    Comment


                    • Re: Canon 5D Mark II

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                      Voor 5D II gebruikers :

                      Photokina 2008: Pretec has today introduced the highest capacity and fastest CompactFlash cards in the world. Under the highest capacity come the 64GB and 100GB, 233X CF cards with a read and write speed of 35MB/s. And the 333X CF cards in 32GB and 50 GB capacities have broken the record of the fastest read and write speed with 50 MB/s. Both the cards will start shipping this month.


                      http://www.dpreview.com/articles/photokina2008/Canon/
                      ...en de toekomstige gebruikers
                      SF
                      00.00 Gone

                      Comment


                      • Re: Canon 5D Mark II

                        Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                        Juist ja, ik weet waar je een 5D gratis krijgt bij aankoop van een 1D, de 1Ds voor 995-, maar ik hou het lekker voor mijzelf

                        Zo kan iedereen hier van alles komen uitbazuinen ...

                        Bedankt voor deze nuttige info
                        Je had me natuurlijk ook een pm kunnen sturen ipv lange tenen te hebben en een belachelijke reactie te geven dan had ik je met veel plezier het adres gegeven ...

                        Mark
                        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                        Comment


                        • Re: Canon 5D Mark II

                          Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                          Je had me natuurlijk ook een pm kunnen sturen ipv lange tenen te hebben en een belachelijke reactie te geven dan had ik je met veel plezier het adres gegeven ...

                          Mark
                          Niet nodig, ik heb al een 1D, maar toch bedankt. Het is gewoon belachelijk dat je op een forum zoiets komt vertellen en dan de lippen op elkaar houdt. Waar is dat nu goed voor ?

                          Comment


                          • Re: Canon 5D Mark II

                            toch terug overslag gegaan, heb me net eentje besteld.

                            Waarom ? geen idee, omdat ik mezelf een cadeau wou doen en toch eigenlijk niet kan geloven dat canon een slechte camera op de markt zou brengen.

                            Ik zal wel zien wanneer hij leverbaar wordt wat voor foto's ik eruit kan halen ...ben benieuwd

                            Comment


                            • Re: Canon 5D Mark II

                              er zitten nieuwe batterijen in de 5D maar zelfde afmetingen ...iemand een idee of je de "oude" batterijen nog kunt gebruiken in de 5DmkII?

                              Comment


                              • Re: Canon 5D Mark II

                                Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                                De fotios worden natuurlijk scherper bij interpolatie naar minder pixels.
                                Maar nooit zo scherp als bij het weghalen van pixels.

                                Dus nu weten we nog niet wat beter is op f16.

                                Een 5D met 12,7 MP RAW of een 5D II met 10 MP sRAW.

                                Jan.
                                Gegarandeerd de "oude" 5d .
                                BD0808BE

                                Comment

                                Working...
                                X