Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D Mark II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Canon 5D Mark II

    Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
    Ik heb een stukje gelezen, maar ben er snel mee gestopt. En ik denk niet dat ik ooit nog zijn website zal willen lezen. Wat een achterlijk iemand, dat is geen reviewer maar een trol.
    Tot sluitertijd, Dirk

    Comment


    • Re: Canon 5D Mark II

      Oorspronkelijk geplaatst door Aeolis Bekijk bericht
      Wel nieuws, maar nog geen tijd gehad, ik krijg de camera niet uit m'n handen
      Morgen een woordje over m'n ondervindingen (tov van originele 1ds o.a. ...qua IQ en ISO een flinke stap opwaarts...)

      Hier alvast een paar voorbeeldjes.
      http://www.flickr.com/photos/7994641@N08/

      De foto van het oog is een 100% crop.
      Amai, die kat verschoot nogal zeg heheh
      "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

      Comment


      • Re: Canon 5D Mark II

        Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
        Ik heb een stukje gelezen, maar ben er snel mee gestopt. En ik denk niet dat ik ooit nog zijn website zal willen lezen. Wat een achterlijk iemand, dat is geen reviewer maar een trol.
        Bedoel je hiermee dat voor u de reputatie van KR onbekend was ?

        Uw omschrijving van KR is nog vrij vriendelijk.
        Last edited by Jan_10D; 13 december 2008, 21:05.

        Comment


        • Re: Canon 5D Mark II

          Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
          Bedoel je hiermee dat voor u de reputatie van KR onbekend was ?

          Uw omschrijving van KR is nog vrij vriendelijk.
          sRAW who cares?
          Tjah.. Ik vind het nu allesinds eens een voordeel..
          Als je bv een foto moet maken die ik het klein in de krant komt of om op een website in het klein te plaatsen, en voor de rest ga je hem niet gebruiken, dan is dat een handige functie vind ik persoonlijk..
          De voordelen van raw, maar niet per sé het zwaar volume van +/- 30 MB
          Zou hij een nikon fanaat zijn? ik kende hem allesinds nog niet
          Canon eos 5D mark II- EF 24-70 f2.8 L USM - EF 85 1.8 USM -Sigma 12-24MM - Canon speedlite 580EX - lowepro Computrekker AW -Vanguard supreme hardcase - Vanguard alta PRO 263 - Cactus triggers

          Comment


          • Re: Canon 5D Mark II

            Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
            Als ik het goed begrijp dan gaat AF met een afzonderlijke processor. Het kan dat deze vlugger is of dat de software nu beter is.
            Gebruikers reviews geven dit ook aan.
            Maar de gevoeligheid bij weinig licht kan niet beter zijn.
            Hoeft dat dan? Het mag altijd maar hoeft dat? Er zullen er altijd zijn waar het wel eens een probleem geeft maar dat is het geval met elk AF systeem.

            Ik volg dit niet.
            Ik ben de doelgroep van de 5DII.
            Misschien, misschien ook niet.

            En 4 jaar 20D en 5D is lang genoeg voor die beperkte 1 punts AF.
            Voor de meeste gedurende die 4 jaar was dat geen issue waarom moet dit dan veranderen, om de meeste te hebben of zo? Meer mag natuurlijk maar weer hoeft dat dan?

            heeft de 50D dan wel 9 AF punten ?
            Om van de 15 AF punten van de D700 maar niets te zeggen.
            En de 1DIII heeft zelfs 19 AF punten.
            Andere doelgroep...en op de D700 kom ik nog terug.

            er kan tochh niemand blijven volhouden dat dit een goede zet is van Canon.
            Hmmm waarom niet eigenlijk. Geef mij de keuze de 5DII zoals hij nu is of een 5DII met de AF van de 1D reeks en 800€ duurder...... Ik denk dat ik voor de eerste ga..... Kijk maar naar die D700 waar je het over hebt. Die is zelfs duurder dan de 5DII en kan eigenlijk enkel meer AF punten voorleggen om dat te rechtvaardigen want gezien de rest zou hij eigenlijk een stuk goedkoper moeten zijn maar nope.

            Ik droom ook nog altijd van wat we maar een 3D zullen noemen maar als dat betekent dat hij dan toch duurder is dan ik wil betalen voor een camera ben ik er toch niets mee. Dus geef mij dan maar een 5DII zoals hij nu is.

            PS: en euh als ik mij goed herinner heeft de 5D ook altijd 15 AF punten gehad. Niet zoals je zou willen misschien maar ze zijn er.

            Comment


            • Re: Canon 5D Mark II

              Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
              Hoeft dat dan? Het mag altijd maar hoeft dat? Er zullen er altijd zijn waar het wel eens een probleem geeft maar dat is het geval met elk AF systeem.
              Het gaat niet over hoe goed de AF is.
              Het gaat wel over welke AF je kan krijgen voor 2500 euro.

              Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
              Misschien, misschien ook niet.
              Ik weet toch zelf welke doelgroep ik ben.

              Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
              Voor de meeste gedurende die 4 jaar was dat geen issue waarom moet dit dan veranderen, om de meeste te hebben of zo? Meer mag natuurlijk maar weer hoeft dat dan?
              Dat was en dat is nog altijd een issue met de Canon 5D. Het midden AF punt is duidelijk gevoeliger dan de 8 andere AF punten.
              Ik ben tevreden over het midden AF punt: AF snelheid is voor mij niet belangrijk.
              AF nauwkeurigheid en vooral gevoeligheid wel.
              Ik wil eenvoudig 9 goede AF punten.. Zoals bij de Canon 50D.

              Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
              Andere doelgroep...en op de D700 kom ik nog terug.
              Ik geloof dat verhaal over de doelgroepen niet.
              Je geeft 2500 euro uit. Voor dat bedrag wil je de best mogelijke kwaliteit. Er is geen enkele doelgroep die dat niet wil

              Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
              Hmmm waarom niet eigenlijk. Geef mij de keuze de 5DII zoals hij nu is of een 5DII met de AF van de 1D reeks en 800€ duurder...... Ik denk dat ik voor de eerste ga..... Kijk maar naar die D700 waar je het over hebt. Die is zelfs duurder dan de 5DII en kan eigenlijk enkel meer AF punten voorleggen om dat te rechtvaardigen want gezien de rest zou hij eigenlijk een stuk goedkoper moeten zijn maar nope.

              Ik droom ook nog altijd van wat we maar een 3D zullen noemen maar als dat betekent dat hij dan toch duurder is dan ik wil betalen voor een camera ben ik er toch niets mee. Dus geef mij dan maar een 5DII zoals hij nu is.
              Ik dacht dat de D700 nu minder duur was.

              Voor een AF op de 5DII zoals de D700 of de 1DsIII zou ik tot 4000 euro uitgeven. Geen 7000 euro zoals de 1DsIII nu.
              Maar inderdaad zou de verkoop van de 5DII veel lager liggen dan nu.

              Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
              PS: en euh als ik mij goed herinner heeft de 5D ook altijd 15 AF punten gehad. Niet zoals je zou willen misschien maar ze zijn er.
              Als die AF punten bij de 5DII duidelijk het verschil kunnen maken... dan ga ik stoppen met klagen.

              Jan.

              Comment


              • Re: Canon 5D Mark II

                Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                Ken rockwell over 5DII.
                The viewfinder display is still too dim to read easily, and the numbers are too thin. Even Nikon's cheapest D40 is far, far superior here. There is more stuff in the 5D Mark II finder over the old 5D, but you still can't see it very well. The bar graph display is small, and for I know, maybe smaller than in the old 5D.
                Ja, die Ken Rockwell is de risee van de fotografie websites. Hij is wat typisch en té stellig in zijn beweringen. Zijn site is kitscherig en hij haalt er voortdurend zijn familie bij. Doch hij heeft hier een punt. Ik heb vandaag eens rondgelopen met die 700D en wat ik voor mij persoonlijk een grote pré vind is die heldere zoeker en meteen, in een oogopslag, duidelijke en overzichtelijke weergave van alle zoeker-informatie. De tekst is wat vetter, groter, beter gepositioneerd en wordt daardoor duidelijker weergegeven. Zonder dat de informatie in de zoeker overstraald. Het scherpstelpunt wordt groter weergegeven en licht wat duidelijker rood op. Dan valt die, relatief donkere, zoeker van de 5D, in vergelijking, tegen. Als je jong bent en goede ogen hebt is het minder belangrijk, maar mijn ogen zijn met name het laatste jaar verslechterd en dan wordt zo'n zoeker wel belangrijk. Volgende week krijg ik, na 15 jaar alleen leesbril, mijn eerste gewone bril en dan wordt nog moeilijker, maar nu zonder bril kan ik ook niet de hele zoeker van de 5D ineens overzien. Bij de overgang van een D200 crop-camera naar de grote zoeker van de FF 5D was het natuurlijk een hele vooruitgang en ik realiseerde mij niet dat het veel beter kon.
                Overigens wordt de belichtingscompensatie in de zoeker van de 5D middels die balk overzichtelijker aangegeven dan bij de D700.

                Nogal wat Amerikanen, niet alleen Ken Rockwell, overdrijven zo. Het is dan gelijk: far, far superior. Maar als ik het op een schaal uitzet geef ik de zoeker van de 5D in verhouding met die van de D700 een 6 en die van Nikon een 10. Er zijn ongetwijfeld nog betere, maar die heb ik niet ter vergelijking.

                Nog wat verschillen die ik ervaar bij 5D en de D700:
                Ik wist het al, maar toch opvallend is de zeer korte shutterlag en blackout-time van de D700. Dan zijn die van de 5D wel erg langzaam. Hetgeen ook nog eens versterkt wordt door het weliswaar zacht, maar wel wat weke, langzaam uitdovend geluid van de 5D. De spiegelklap van de D700 is, mijns inziens, niet eens zoveel luider, maar geeft een korte klik en trekt daardoor mogelijk minder de aandacht.
                Wat ook naar voren komt in vergelijking met de D700, is het vage en relatief zware drukpunt van de ontspanknop bij de 5D. Ik was mij daar niet van bewust, maar de ontspanner van de D700 heeft een duidelijk kort traject om scherp te stellen en een prettig aanvoelend korte, duidelijke en lichte overgang naar het ontspannen van de sluiter.

                Comment


                • Re: Canon 5D Mark II

                  Oorspronkelijk geplaatst door j@n Bekijk bericht
                  Ja, die Ken Rockwell is de risee van de fotografie websites. Hij is wat typisch en té stellig in zijn beweringen. Zijn site is kitscherig en hij haalt er voortdurend zijn familie bij. Doch hij heeft hier een punt. Ik heb vandaag eens rondgelopen met die 700D en wat ik voor mij persoonlijk een grote pré vind is die heldere zoeker en meteen, in een oogopslag, duidelijke en overzichtelijke weergave van alle zoeker-informatie. De tekst is wat vetter, groter, beter gepositioneerd en wordt daardoor duidelijker weergegeven. Zonder dat de informatie in de zoeker overstraald. Het scherpstelpunt wordt groter weergegeven en licht wat duidelijker rood op. Dan valt die, relatief donkere, zoeker van de 5D, in vergelijking, tegen. Als je jong bent en goede ogen hebt is het minder belangrijk, maar mijn ogen zijn met name het laatste jaar verslechterd en dan wordt zo'n zoeker wel belangrijk. Volgende week krijg ik, na 15 jaar alleen leesbril, mijn eerste gewone bril en dan wordt nog moeilijker, maar nu zonder bril kan ik ook niet de hele zoeker van de 5D ineens overzien. Bij de overgang van een D200 crop-camera naar de grote zoeker van de FF 5D was het natuurlijk een hele vooruitgang en ik realiseerde mij niet dat het veel beter kon.
                  Overigens wordt de belichtingscompensatie in de zoeker van de 5D middels die balk overzichtelijker aangegeven dan bij de D700.

                  Nogal wat Amerikanen, niet alleen Ken Rockwell, overdrijven zo. Het is dan gelijk: far, far superior. Maar als ik het op een schaal uitzet geef ik de zoeker van de 5D in verhouding met die van de D700 een 6 en die van Nikon een 10. Er zijn ongetwijfeld nog betere, maar die heb ik niet ter vergelijking.

                  Nog wat verschillen die ik ervaar bij 5D en de D700:
                  Ik wist het al, maar toch opvallend is de zeer korte shutterlag en blackout-time van de D700. Dan zijn die van de 5D wel erg langzaam. Hetgeen ook nog eens versterkt wordt door het weliswaar zacht, maar wel wat weke, langzaam uitdovend geluid van de 5D. De spiegelklap van de D700 is, mijns inziens, niet eens zoveel luider, maar geeft een korte klik en trekt daardoor mogelijk minder de aandacht.
                  Wat ook naar voren komt in vergelijking met de D700, is het vage en relatief zware drukpunt van de ontspanknop bij de 5D. Ik was mij daar niet van bewust, maar de ontspanner van de D700 heeft een duidelijk kort traject om scherp te stellen en een prettig aanvoelend korte, duidelijke en lichte overgang naar het ontspannen van de sluiter.

                  Ik denk niet dat iemand hier beweert dat de D700 geen betere body is dan de meerd dan 3 jaar oude 5D. Als je de beelden gaat bekijken is het verschil weg.
                  Maar de nieuwe 5DMKII is een stap vooruit, waar Canon weer Nikon het nakijken geeft.
                  Maar eigenlijk is dit toch altijd zo geweest? van de eerste digitale reflex toch.
                  Canon had altijd al de mindere body, maar de betere beeldkwaliteit. En ze doen het nu weer met de MKII. Betere beelden, maar de mindere body.

                  Nu zul je wel horen dan die hoge resoluties niet nodig zijn, maar dat was de uitleg van een nikon gebruiker ook, toen de high iso van Canon zoveel beter was, wie heeft dat nu nodig. En nu is het ook voor hun zo belangrijk, zelfs zo dat ze de enorme softening door de ruisonderdukking negeren.
                  Tja, in het leven moet men keuzes maken.

                  Comment


                  • Re: Canon 5D Mark II

                    Citaat:
                    Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
                    PS: en euh als ik mij goed herinner heeft de 5D ook altijd 15 AF punten gehad. Niet zoals je zou willen misschien maar ze zijn er.

                    Als die AF punten bij de 5DII duidelijk het verschil kunnen maken... dan ga ik stoppen met klagen.

                    => ik was net hetzelfde aan het denken vermoed ik. Ik heb persoonlijk nooit meerwaarde gehad van die mogelijks onzichtbare 15AF punten. Ik denk dat ze zo onzichtbaar zijn... omdat ze er gewoon niet zijn ;-)
                    (of had je daarvoor de battery grip nodig? ;-)))
                    Imagination is more important than knowledge...
                    http://www.kiekje.be

                    Comment


                    • Re: Canon 5D Mark II

                      Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
                      Citaat:
                      Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
                      PS: en euh als ik mij goed herinner heeft de 5D ook altijd 15 AF punten gehad. Niet zoals je zou willen misschien maar ze zijn er.

                      Als die AF punten bij de 5DII duidelijk het verschil kunnen maken... dan ga ik stoppen met klagen.

                      => ik was net hetzelfde aan het denken vermoed ik. Ik heb persoonlijk nooit meerwaarde gehad van die mogelijks onzichtbare 15AF punten. Ik denk dat ze zo onzichtbaar zijn... omdat ze er gewoon niet zijn ;-)
                      (of had je daarvoor de battery grip nodig? ;-)))
                      Bart,
                      Ik heb deze altijd gebruikt, ze zijn er wel degelijk, en ik heb een zeer sterk vermoeden, dat deze bijdragen tot de nauwkeurigheid van de 5D focus, want toegegeven, de 5D focussed niet snel, en de buitenste focuspunten zijn niet nauwekeurig, maar center af + uitbreiding naar onzichtbare punten werkt subliem.

                      Comment


                      • Re: Canon 5D Mark II

                        Oorspronkelijk geplaatst door j@n Bekijk bericht
                        Maar als ik het op een schaal uitzet geef ik de zoeker van de 5D in verhouding met die van de D700 een 6 en die van Nikon een 10. Er zijn ongetwijfeld nog betere, maar die heb ik niet ter vergelijking.
                        Ook even gaan vergelijken met 5DII en A900.
                        Ik hoop dat de 5DII zoeker dan een 7 of een 8 zou kunnen krijgen.
                        En ik veronderstel dan dat de A900 zoeker een 12 zou krijgen.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                        Nu zul je wel horen dan die hoge resoluties niet nodig zijn, maar dat was de uitleg van een nikon gebruiker ook, toen de high iso van Canon zoveel beter was, wie heeft dat nu nodig. En nu is het ook voor hun zo belangrijk, zelfs zo dat ze de enorme softening door de ruisonderdukking negeren.
                        Tja, in het leven moet men keuzes maken.
                        Hoge iso is niet nodig. FX is niet nodig. 6 fotos/sec is niet nodig. Meer dan 11 AF punten is niet nodig. En 24 MP is ook niet nodig.

                        Waarom Nikon nu een 24 MP FX D3X tot ISO 6400 met 51 AF punten nodig heeft begrijp ik niet echt.

                        Comment


                        • Re: Canon 5D Mark II

                          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                          Tja, in het leven moet men keuzes maken.
                          En zeker ook niet overdrijven

                          Ik hoop ook wel dat Nikon snel de sensor van de D3X in de semi-pro categorie introduceert, maar mijn huidig fotoplezier wordt er niet minder om.
                          Last edited by frank207be; 14 december 2008, 10:06.

                          Comment


                          • Re: Canon 5D Mark II

                            Oorspronkelijk geplaatst door j@n Bekijk bericht
                            Volgende week krijg ik, na 15 jaar alleen leesbril, mijn eerste gewone bril en dan wordt nog moeilijker, maar nu zonder bril kan ik ook niet de hele zoeker van de 5D ineens overzien.
                            Aangezien het je eerst permanente bril is, ga ik ervan uit dat de dioptrie redelijk beperkt gaat zijn. Weet je dat je op de zoeker daarvoor een aanpassing kan doen zodat je toch scherp gaat zien zonder bril.
                            De aanpassing is wel redelijk beperkt; ik dacht -2 tot +2. Met mijn -8 ben ik daar niets mee, maar je kan ook met de bril op toch vrij goed in de zoeker van de 5D en D700 kijken.

                            Comment


                            • Re: Canon 5D Mark II

                              Dank je PSG. Ik weet het. Het gaat helaas maar tot +1 en in deze stand staan mijn toestellen al jaren. Ik heb een gewone bril heel lang uitgesteld. Waarschijnlijk zal ik ook door mijn 5D met bril kunnen ook wel kunnen zien, maar ik merkte gisteren dat het met de D700 zoveel beter ging.

                              Comment


                              • Re: Canon 5D Mark II

                                Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                                Ook even gaan vergelijken met 5DII en A900.
                                Ik hoop dat de 5DII zoeker dan een 7 of een 8 zou kunnen krijgen.
                                En ik veronderstel dan dat de A900 zoeker een 12 zou krijgen.
                                Jan het is een persoonlijke mening en waarschijnlijk zal die A900 mij de cijfers opnieuw doen rangschikken. Na het kijken door de D700 zoeker viel mij die van de 5D tegen.

                                Comment

                                Working...
                                X