Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D Mark II

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Canon 5D Mark II

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
    En waarom zou de AF van de 5DII beter zijn dan die van de 5D ?
    Een mogelijkheid want ik weet het niet zou zijn dat DIGIC IV de AF helpt verbeteren want de processor is een stuk krachtiger en dus sneller. En het software gedeelte zou ondertussen ook verbeterd kunnen zijn.

Sowieso vind ik dat gezaag over de AF van de 5DII nogal mierenneukerig. Voor zijn doelgroep is de AF beter dan nodig is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
      bedankt voor de foto, de zogenaamde ruis, dat is normaal en moet je niet over wakker liggen.
      het beeld lijkt niet echt scherp maar dat kan verschillende oorzaken hebben, en een belangrijke factor daarbij is het aanwezige licht.
      Hetgeen me opvalt, ook bij de 50d was dat zo, dat beelden zo vlak zijn, geen kleurdiepte en weinig contrast vertonen, maar ook hier speelt het licht een belangrijke rol en ook de postprocessing en de camera settings.
      Wat de beste formule is voor scherpte (buiten de fotograaf gerekend) voor deze camera; zijnde de keuzes omtrent in-camera settings, raw-converter, hoeveelheid verscherping toegepast, enzoverder dat weet ik niet. Iedereen zal ondervinden met de tijd wat best werkt... ik denk niet dat het hier in dit geval aan de camera/sensor ligt.

Het licht zat ook niet echt mee, vanuit de hoek ik geschoten heb tenminste niet. Ik heb lichtjes de curves aangepast reeds.

Comment

@ Jan_10D

Als de AF van de 5D slecht zou zijn vraag ik me af waarom dat 'bijna' iedere huwlijks-, journalist-, of professionele fotograaf 'm gebruikt?

Wil je de snelste en nauwkeurigste AF die er bestaat dan ga je voor een 1D-serie body, niet voor een 5D, daar is hij niet voor gebouwd.

Denk er aan dat de objectieven di je gebruikt voor meer dan de helft deel uitmaken van je totale AF-systeem!

Welke combo heeft de snelste en nauwkeurigste AF denk je?

5D + EF70-300mm f/4-5.6 IS USM

of

5D + EF300mm f2.8L IS USM

Beide combo's maak je identiek; in AV-mode, centraal scherpstelpunt en op 300mm en f5.6...

Waar zit nu het verschil in de AF?

Beide combinaties hebben toch een identieke EXIF...
        CANON Inc. Made In Japan

Comment

Volgens mij gaat de 70-300 sneller zijn
          Zijn er verder mensen de hem eens uitvoerig hebben getest? camera op statief en wat testfoto's ervan bij verschillende iso-waarden en dergelijke?
          Canon eos 5D mark II- EF 24-70 f2.8 L USM - EF 85 1.8 USM -Sigma 12-24MM - Canon speedlite 580EX - lowepro Computrekker AW -Vanguard supreme hardcase - Vanguard alta PRO 263 - Cactus triggers

Comment

Sommigen zitten hier wat te verdedigen, vind ik.

Ik vind de AF van de 5D niet fantastisch, gaat redelijk snel hunten.
            En paar dagen geleden shoot ik een landschapfoto met wat tele (85mm). Duidelijke silhouetten tegen een lichte hemel. Dat ding zat toch voortdurend te flippen tussen verschillende objecten en voortdurend focus te veranderen.

Dus het te pakken krijgen van focus vind ik wel een probleem, zeker bij weinig licht.
            De snelheid zelf vind ik wel OK en hangt, vind ik, sterk af van de gebruikte lens.
            Op dat vlak zijn we wel wat verwend en zijn de verwachtingen wat overdreven.
            Zaken als 0,51 seconden of 0,35 of whatever. Who cares: dit is geen sportcamera.
            Maar hij moet wel juist focussen en niet alleen op middenpunt.
            Last edited by PSG; 13 december 2008, 15:12.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
              Een mogelijkheid want ik weet het niet zou zijn dat DIGIC IV de AF helpt verbeteren want de processor is een stuk krachtiger en dus sneller. En het software gedeelte zou ondertussen ook verbeterd kunnen zijn.
              Als ik het goed begrijp dan gaat AF met een afzonderlijke processor. Het kan dat deze vlugger is of dat de software nu beter is.
              Gebruikers reviews geven dit ook aan.
              Maar de gevoeligheid bij weinig licht kan niet beter zijn.

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
              Sowieso vind ik dat gezaag over de AF van de 5DII nogal mierenneukerig. Voor zijn doelgroep is de AF beter dan nodig is.
              Ik volg dit niet.
              Ik ben de doelgroep van de 5DII.

En 4 jaar 20D en 5D is lang genoeg voor die beperkte 1 punts AF.

Waarom heeft de 50D dan wel 9 AF punten ?
              Om van de 15 AF punten van de D700 maar niets te zeggen.
              En de 1DIII heeft zelfs 19 AF punten.

Er kan toch niemand blijven volhouden dat dit een goede zet is van Canon.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spy-Glass Bekijk bericht
                @ Jan_10D

Als de AF van de 5D slecht zou zijn vraag ik me af waarom dat 'bijna' iedere huwlijks-, journalist-, of professionele fotograaf 'm gebruikt?
                Een professionele fotograaf heeft een 1D... of een Nikon.

Wil je de snelste en nauwkeurigste AF die er bestaat dan ga je voor een 1D-serie body, niet voor een 5D, daar is hij niet voor gebouwd.
                Ik wil 21 MP, geen 10 MP en ik ga hiervoor geen 1DsIII kopen.

Denk er aan dat de objectieven di je gebruikt voor meer dan de helft deel uitmaken van je totale AF-systeem!

Welke combo heeft de snelste en nauwkeurigste AF denk je?

5D + EF70-300mm f/4-5.6 IS USM

of

5D + EF300mm f2.8L IS USM

Beide combo's maak je identiek; in AV-mode, centraal scherpstelpunt en op 300mm en f5.6...

Waar zit nu het verschil in de AF?

Beide combinaties hebben toch een identieke EXIF...
                Dat weet ik niet.
                Ik heb geen van beide...
                Maar de echte vraag is hoe snel deze objectieven zijn op een D700 of een A900.

Als de AF snelheids vergelijking tussen 5DII D700 en A900 niet zou uitgevoerd zijn met hetzelfde objectief dan is deze vergelijking inderdaad zinloos.

Last edited by Jan_10D; 13 december 2008, 13:42.

Comment

Ik vraag me nog steeds af wat het nut is van al die focuspunten. Ik gebruik toch enkel het middelste!
                  My Flickr page!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xemio Bekijk bericht
                    Ik vraag me nog steeds af wat het nut is van al die focuspunten. Ik gebruik toch enkel het middelste!
                    Dan heb je allicht nog niet met een FF gewerkt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                      Dan heb je allicht nog niet met een FF gewerkt.
                      Leg uit?
                      My Flickr page!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xemio Bekijk bericht
                        Leg uit?
                        Dat de scherptediepte op een FF ongeveer een stop lager is dan op een crop.
                        Daarmee kan de scherptediepte heel shallow worden en dan moet je wel juist focussen.
                        En dat betekent het juiste focuspunt gebruiken.

Als je focus en recompose gebruikt, ga je ernaast zitten omdat bij het recomposen de afstand tot uw onderwerp verandert. Op een FF op vb F1.8 kan het scherpteveld zo klein worden, dat die verandering van afstand voldoende is om uw focus om zeep te helpen.

Comment

Daarmee kan de scherptediepte heel shallow worden en dan moet je wel juist focussen.

Als je focus en recompose gebruikt, ga je ernaast zitten omdat bij het recomposen de afstand tot uw onderwerp verandert. Op een FF op vb F1.8 kan het scherpteveld zo klein worden, dat die verandering van afstand voldoende is om uw focus om zeep te helpen.
                          Oei, dan heb ik mezelf een slechte gewoonte aangeleerd voor als ik ooit overschakel naar FF (binnen een jaar of 10 )!
                          Bedankt voor de uitleg.
                          My Flickr page!

Comment

Ken rockwell over 5DII.

6.) The viewfinder display is still too dim to read easily, and the numbers are too thin. Even Nikon's cheapest D40 is far, far superior here. There is more stuff in the 5D Mark II finder over the old 5D, but you still can't see it very well. The bar graph display is small, and for I know, maybe smaller than in the old 5D.

Comment

Nog nooit last van gehad zelfs niet met de 85 1.2, ik werk ook altijd met het midden punt.
                              Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                              http://www.stevevandegaer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                                Nog nooit last van gehad zelfs niet met de 85 1.2, ik werk ook altijd met het midden punt.
                                Kan het zijn dat je vooral concerten doet?
                                DOF wordt door 4 factoren bepaald waaronder afstand tot het onderwerp.

Als je vanop een relatief grote afstand foto's neemt van een concert, dan is dat iets anders dan een portret nemen vanop 1 meter afstand.
                                De hoekverandering is ook veel groter als je vlak op uw onderwerp zit.
                                Als je van verder trekt, wordt het perspectief ook in elkaar geduwd.

Iets van aan ?

Comment

Working...
                                X