Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reservecamera Nikon D300 ZIN ???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Reservecamera Nikon D300 ZIN ???

Ik zit een beetje met een luxeprobleem, hier ligt een nog praktisch splinternieuwe Nikon D300 camera met reservebatterij en screenbescherming oud te worden in mijn kast, aangekocht op 16-12-2007, dus nog méér dan 15 maanden garantie.

Voornemens om deze te gebruiken genoeg, maar het komt er ook maar weinig van.

Daarom begin ik mijzelf af te vragen of ik eigenlijk wel een backup camera nodig heb, bij mij stamt dat eigenlijk nog uit het analoge, toen deed ik regelmatig een trouwreportage (nu nog zelden) en ik had een Nikon F5 en een F4, gevuld met film van Bv. 800 iso voor binnen, en 100 iso voor buiten, nu is dat puur tegen het in panne vallen, maar als wij met het vliegtuig reizen neem ik toch maar één toestel mee vanwege het gewicht.
    De kans dat een D3 het opgeeft is niet zo groot, als ik zie wat een aantallen foto's sommigen daar mee maken tegenover ik, tenzij ik hem moest laten vallen natuurlijk, maar waar stopt het dan hé.

Ik denk er sterk aan om die D300 te verkopen, voor die factor 1,5 hoef ik hem ook niet te houden, met mijn 70-200 en 1.4 téléconverter kom ik voor mijn doel méér dan ver genoeg, zelfde verhaal voor macro.

Echt, ik weet het niet, mischien kan ik dat geld dan beter investeren in een nieuwe 50mm AFS (als deze er komt), of wat ander glas.

Re: Reservecamera Nikon D300 ZIN ???

moest ik een backup body hebben is het gewoon mijn oudere camera die niet genoeg opbracht om te verkopen...

Ik heb nu een EOS 400D en wil upgraden naar de opvolger van de 5D volgend jaar. Ik houd dan dus gewoon mijn 400D als backup in geval van...

In uw geval zou ik die D300 direct verpatsen en er ander leuk speelgoed dat je WEL vaak gebruikt mee kopen
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

Comment

Zie de post van demeyereg op 24/04/2008: "Backupcamera, zin of onzin ???"

Misschien vind je daar suggesties..

Comment

Ik weet het niet zo goed... ikzelf zou die toch behouden, omwille van het gebruiksgemak - maar dat zal wel aan mijn genre fotografie liggen (concertjes) en dan is een tweede body ter plaatse wel handig (afhankelijk van omstandigheden, lenswissel bij 3 nummers niet zo evident)
        Canikon 40D - D200, D300

Comment

Ik zit met het zelfde probleem, weliswaar met een D200.
          Sinds de komst van de D700 maak ik geen gebruik meer van de D200.
          Maar om daarvoor de D200, twee jaar oud, te verschenken is mij toch een beetje teveel van het goede.

mvg
          Antoine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
            Ik zit met het zelfde probleem, weliswaar met een D200.
            Sinds de komst van de D700 maak ik geen gebruik meer van de D200.
            Maar om daarvoor de D200, twee jaar oud, te verschenken is mij toch een beetje teveel van het goede.

mvg
            Antoine
            Met de D200 zit je met het probleem dat de waarde reeds fel verminderd is maar de D300 is nog recent en heeft nu nog een redelijke waarde maar wacht je nog een half jaar, dan zal hij mischien nog de helft waard zijn.
            Ik heb vandaag ook nog dezelfde bedenking gehad(D3-D300) en misschien doe ik beter om de D300 weg te doen en te swichten voor een D90 en met de overschot(van D300 met grip) weet niet wat te kopen.
            Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Ik ben momenteel aan twijfelen tuss. occ. D300 van een van jullie eventueel

Of de nieuwe D90, maar daar had ik wel graag eerst wat gebruikservaringen over gelezen?

Heb mijn D200 met flink verlies verkocht en mijn oudere D70 houdt ik waarschijnlijk bij.

Mijn grootste probleem is dat ik toch nog een cropcamera wil behouden voor het telewerk.

Voor de rest zit ik met hetzelfde luxeprobleem als Geert & Hubert, de grote D is mijn beste aankoop sinds aanvang hobby ( maar ook mijn duurste).

@Hubert gebruik je de D300 dan ook niet meer voor de Hokey ondanks de toch ook mooie hoge iso-prestaties & waarom zou je de D90 liever hebben

Groeten
              Leo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leo59 Bekijk bericht
                @Hubert gebruik je de D300 dan ook niet meer voor de Hokey ondanks de toch ook mooie hoge iso-prestaties & waarom zou je de D90 liever hebben

Groeten
                Leo
                Voor hockey is de shift zo goed als volledig naar de D3 gegaan, juist omwille van de hogere ISO's en een marginaal verschil in snelheid(D300 met grip en EL-EN4a is ook 8fps)
                De omzet van D300 naar D90. Samen met de 18-200 is hij mooi compact voor daguitstapjes ed. en ook af en toe eens een filmpje meepikken.
                En in geval van nood passen al mijn andere lenzen er ook op.
                Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

allez, we zijn precies allemaal in hetzelfde bedje ziek.
                  Mijn D70 (ex-backup) heb ik aan de kleine doorgegeven, die is nu kontent want die D70 is toch een betere kamera dan zijn D50.
                  Ik vind mijn D700 zo'n quantumleap tegenover mijn D200 dat ik mij afvraag of die D200 nog ooit uit de kast gaat komen.
                  Ook kan ik mijn D700 in urgentie laten herstellen én heb ik blijkbaar recht op een vervangcamera van nikon, omdat de D700 een pro-camera is.
                  Ik kan de raad van anderen wel volgen: verkoop snel die D300 zolang hij nog geld waard is...
                  erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Geert, in jou geval zou ik misschien ook de D300 wegdoen, nu die nog goed in de markt ligt en aangezien je de crop kunt opvangen met de converter. Elk uitstel zal hem wellicht in waarde doen dalen. Voor iemand die in de hoge iso's wil gaan en geen prof. toestel wil is dit de ideale camera in occasie. Persoonlijk zit ik nog met een D70 als backup. die ligt daar eigenlijk ook maar te liggen, maar aangezien die nu niet meer de waarde haalt die ik eraan hecht laat ik hem liever liggen om eens als tweede mee te nemen of bij een probleem met de D300.

Groetjes,
                    pol.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Als je een tweede camera nooit nodig hebt lijkt me dat je hem net zo goed kunt verkopen. Je verlies zal vermoedelijk nu nog niet zo groot zijn. En mocht er wat met je D3 gebeuren dan kun je op dat moment toch net zo snel een (tweedehands) ‘backup body’ terugkopen.

Persoonlijk lijkt een tweede body mij nu juist ideaal, zeker wanneer één van de twee een cropcamera is. Op dit moment heb ik maar één body maar als m’n financiële plaatje het toelaat komt er (op z’n vroegst volgend jaar) nog wel een keer een body bij. (misschien een 50D als die véél beter presteert op hogere iso’s? Of liever nog een 5D (mk II) maar dat zal wel buiten budget vallen, zeker omdat ik daar dan ook nog een standaardlens bij zou moeten hebben) Maar op dit moment vind ik m’n lenzenverlanglijstje nog belangrijker. Desalniettemin, mocht er wat met mijn 40D gebeuren waardoor ik hem voor een bepaalde tijd kwijt ben, koop ik er wel direct een nieuwe of desnoods tweedehands tweede body bij.
                      www.indetailfotografie.nl

Comment

en nog iets:als je ooit iets wil doen met een reflex dat je niet graag doet met je mooie camera (bijvoorbeeld hem in een Ewamarin zakje steken om te gaan duiken) kan je je op dat moment nog snel een afdankertje bijkopen (zoals nu bijvoorbeeld een D70 en binnenkort de D80s die gaan vervangen worden door D90s, of een D40/D60 van iemand die wil gaan upgraden) voor niet teveel geld. Ik zie mezelf niet mijn D700 met een SB800 in zo'n Ewamarin zakje steken (hoe goed ze ook blijken te zijn volgens de kritieken), maar de D50 van de kleine met een 18-55 kitlens en een SB400 erop zou ik wel aandurven.
                        erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Ik zit met hetzelfde probleem (D300 en D700). Ik dacht om bij modeshoots de D300 met de 70-200 te gebruiken en de D700 met de 24-70, maar ik betrapte er mezelf op dat ik de laatste keer gewoon telkens wanneer nodig beide lenzen gebruikt heb op de D700.

Als je unieke gebeurtenissen (huwelijken, ...) fotografeert, lijkt het bijhouden van een reserve-camera toch wel nuttig. Je klant heeft er geen boodschap aan dat de D3 'quasi nooit stuk gaat', als hij dat net op zijn trouwdag wel zou doen... Maar, aangezien die kans zo gering is, kan je misschien een D200 overwegen als backup-camera. Twee jaar geleden was dat een topmodel, dus in de handen van een goeie fotograaf vallen daar vandaag ook nog goeie foto's mee te maken, me dunkt. Die kost zo'n 5 à 600 €. Voor je D300 vang je het dubbele of meer. Voor het verschil heb je al een flink stuk van je verlangde lens...
                          Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
                          Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
                          GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MoreThanWords Bekijk bericht
                            Ik zit met hetzelfde probleem (D300 en D700). Ik dacht om bij modeshoots de D300 met de 70-200 te gebruiken en de D700 met de 24-70, maar ik betrapte er mezelf op dat ik de laatste keer gewoon telkens wanneer nodig beide lenzen gebruikt heb op de D700.

Als je unieke gebeurtenissen (huwelijken, ...) fotografeert, lijkt het bijhouden van een reserve-camera toch wel nuttig. Je klant heeft er geen boodschap aan dat de D3 'quasi nooit stuk gaat', als hij dat net op zijn trouwdag wel zou doen... Maar, aangezien die kans zo gering is, kan je misschien een D200 overwegen als backup-camera. Twee jaar geleden was dat een topmodel, dus in de handen van een goeie fotograaf vallen daar vandaag ook nog goeie foto's mee te maken, me dunkt. Die kost zo'n 5 à 600 €. Voor je D300 vang je het dubbele of meer. Voor het verschil heb je al een flink stuk van je verlangde lens...
                            De meeste kopen tegenwoordig alles over het Internet (ik zelf nog niet) en daar kost een D300 (garantie Europa) nieuw 1269 euro dus het dubbele van 600 euro te ontvangen lijkt mij erg onwaarschijnlijk.
                            mvg
                            Antoine

Comment

Ik gebruik die camera's gewoon door elkaar, ze zijn dus beide backup van mekaar. Soms is de D300 het beste voor de situatie, soms de D3
                              BD0497BE : Nikon body + glas
                              www.RudyVerrijt.info

Comment

Working...
                              X